soms......

ja, dan lezen jullie wel over mijn heerlijke boefies...wat een leuke jongens om te zien......maar soms...(momenteel meer dan soms)

vanmorgen ook weer zo'n ochtendritueel...

de grotere heren zijn altijd vroeg wakker en duiken dan voor de tv kijkend naar Pokemon. Gaan wij douchen enz.
Op zich prima...maar zodra een van ons ook beneden is, is het heel normaal om elkaar te gaan zitten treiteren....effe een zetje,...een duwtje....nog een tikkie toe...en dan Wheeeehhh...jankt er eentje....nog effe verder pesten....

negeren Mama, negeren....roept mijn hoofd...dan hoor ik opeens een woord wat ik NIET WIL horen  "k*t kind " zegt er eentje tegen de ander, dan staan mijn oren te klapperen, want als ik ergens een hekel aan heb...is het scheldwoorden!
Maar helaas sinds ze op school zitten is de vocabulaire een stuk minder fraai geworden, want ja, het is natuurlijk heeeel stoer om dat soort dingen te zeggen.

Dus degene die het K woord zei, hup naar boven...time out van 5 minuten....even rust...
maar na 5 minuten straf over, weer beneden....gaat het spelletje treiteren gewoon door...we hebben nu zo'n periode in huis....GEK WORD ik ervan
Even een schoen wegschoppen van de ander, jas verstoppen en dat terwijl we natuurlijk altijd tijd te kort hebben voor we naar school moeten.

Op de fiets keert dan meestal de rust weer terug. De jongens zijn weer fris en beginnen weer gezellig te doen. gelukkig want dat is toch leuker gedag zeggen op school....

ja en dan 's middags komen ze weer thuis, meestal beide met vriendje of soms 2, dus geregeld 5 jongens in huis. Dat gaat dan juist weer goed, want dan hebben ze elkaar niet nodig, maar owee als ze te dicht bij elkaar in de buurt komen....weer effe een tekkeltje...duwtje...

en dan 's avonds...."mam, mogen we bij elkaar in bed?"
want de heren delen de zolder en vinden dat heerlijk en weet je...

DAN LIGGEN ZE LEPELTJE LEPELTJE!
snap je het nu, eerst elkaar alleen maar treiteren en dan 's avonds....

pfff.....heerlijk kinderen

Pascal

Zo is er het Duitste spreekwoord;

Was sich liebt das neckt sich..
(Wat zich lief heeft pest elkaar)

Het hoort er allemaal bij en die fase zullen wij   (hopelijk) ook in de toekomst gaan krijgen. Jij hebt het dan gelukkig al achter de rug!

Effe volhouden hoor!..

Esmé mv Kay

Wat een herkenbaar verhaal, het lijkt wel dat je bij ons in de huiskamer hebt meegekeken. Alleen komen de jongens bij mij 's morgens niet zelf uit bed. Die wachten netjes tot ze eruit mogen, of ze roepen een keer, mama mogen we er al uit?
Maar hier heb ik af en toe ook het idee dat ze als ze samen zijn alleen maar kunnen ruzie maken. Maar aan de andere kant kunnen ze af en toe ook heerlijk samen spelen.

Het mooie vind ik ook altijd om te zien, hoe ze elkaar op school bijvoorbeeld altijd weer naar een ander toe verdedigen. Zo van ho pas op kom niet aan mijn broer.

Hoe oud zijn jullie oudste twee mannen ook alweer?

De jongens zijn hier 4 en 6 (bijna 5 en 7) en dan zo'n verwend zusje wat eind aug. 2 jaar hoopt te worden.

Groetjes Corine

Hahaha Pascal, wat verwoord je het weer mooi (alsof we erbij zijn)!

Als ik naar de foto's van je drie mannetjes kijk dan zíe je het gewoon gebeuren en volgens mij is vooral jullie middelste een ondeugd of vergis ik me (hij heeft zo'n heerlijk koppie)? Maar vermoeiend is het wel lijkt me! Gelukkig weet je dat als het erop aankomt, ze échte broers zijn en zolang ze nog lepeltjelepeltje gaan slapen............. Ontroerend!

Hou vol, een huis vol mannen is zo af en toe bést zwaar (over understatement gesproken). Maar troost je, ook hier verbaas ik me regelmatig over hoe ze elkaar soms in de weg kunnen zitten en dat is dan pas net 4 en nog geen 2. Tja, hoort erbij he..... en dan maar liever met een broertje/zusje dan met een 'vreemde' hahaha

Succes met je kerels!
Liefs
Susan

whaha...ja de middelste Mick  daar straalt de ontdeugd van zijn toet...nou, dat klopt ook wel. Het is een boef, maar wel een leuke hoor.

Soms zeg ik" Mick ik vind het niet fijn dat je zo boos doet"

zegt hij: "jeetje Mam, nu kom ik net thuis uit school en doe jij boos, dat is toch ook niet leuk voor mij"

nou, dan kan ik hem wel opvreten    die wijsheid is toch wel weer geweldig.

Ja, een jongens gezin is hard werken, dat zal ik zeker beamen.
Mijn zus heeft drie meiden en eerlijk is eerlijk, die zijn soms ook niet voor de poes...
maar op een hele andere manier. Het is een veel rustiger gezin. terwijl wij aardig op de zelfde manier opvoeden zeg maar. Meiden doen gewoon andere dingen ook met vriendinnetjes. Jongens doen wild, voetballen, stoeien enz

Jongens zijn heel lijfelijk. Altijd aan elkaar zitten, stoeien enz...
Ik ben zelf in een gezin met 4 meiden opgegroeid en kan mij soms verbazen over de jongens...maar ik hou wel van hun openheid en recht door zee aard.
Meisjes stoken vaak meer, jongens geven gewoon een grote mond en het is over.

En zolang ze inderdaad nog lepeltje lepeltje liggen is het goed.
En Esme...je duitse gezegde klopt als een bus

En dit gaan jullie inderdaad ook allemaal nog meemaken hoor...haha...dan kan ik jullie REUZE goede adviezen geven (ws ook over hoe je het NIET moet aanpakken)

dus ik wacht af

Terug
Bovenaan