Sondevoeding

Hallo allemaal,

ik ben zwanger van de 2e, nu bijna 19 weken. Het gaat nu gelukkig weer wat beter met mij.

Ik ben vanaf de 7e week alleen maar aan het spugen. Zelfs een slokje water kwam er al uit. Heb ook in totaal 6 weken in het ziekenhuis gelegen.

Inmiddels heb ik nu al een paar weken sondevoeding en eigenlijk sinds ik dit heb spuug ik niet zoveel meer en ben ik ook weer een beetje op de been. Ik kan weer wat eten en kan buiten al een rondje gaan wandelen.

Ik zou graag willen weten of er nog meer meiden zijn die dit hebben of hebben meegemaakt.
 
Hoi Yannieck,

Helaas heb ik dit ook meegemaakt. Bij al mijn zwangerschappen was ik behoorlijk aan het spugen. Idd zelfs een slokje water was al teveel of als je naar de wc moest begon ik al te spugen. 11/2 jaar geleden was ik zwanger en werd toen weer zo ziek, ik kon werkelijk niets meer, kon niet meer op mijn eigen benen staan. Heb toen ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen. Mijn jongste zoontje was compleet van slag, dit heeft mij veel verdriet gedaan. In het ziekenhuis kreeg ik jammer genoeg niet de juiste begeleiding, toen knapte er iets in mij, ik kon het niet meer. Heb toen besloten om de zwangerschap af te breken, Ik wilde er voor mijn gezin zijn. Achteraf heb ik het heel moeilijk gehad, omdat ik toen pas realiseerde wat ik had gedaan.

Nu ben ik weer zwanger en heb nog nergens last van. Ik weet dat het wel kan gebeuren, maar elke dag dat ik niet ziek ben is er weer een, en kan ik genieten. Ook heb ik direct huisarts en verloskundige ingeschakeld, zodat zij mijn voorgeschiedenis weten en daar dan ook in begeleid kan worden.

Ik wens je heel veel strekte en hoop dat je in je zwangerschap ook een periode hebt dat het allemaal minder word. Deze zwangerschap komt nooit meer terug, je beleeft hem maar 1 keer en daar moet je ook van kunnen genieten. Pak de mooie dingen mee en geniet daar extra van.

Debby
 
Hallo
Ik heb het ook gehad niet zo extreem als jij nu vertelt maar wel opname, uitdrogen, infuus enz, de eerste was het ergst, de tweede wat minder en bij de derde was het te doen.

Ik heb nooit van een zwangerschap genoten maar des te meer van mijn kinderen. Als ik die aankijk weet ik waarvoor ik het doe. Het hield bij mij rond de 16-20 weken op en bij mijn eerste ging het dan wel af en toe weer opnieuw beginnen.

Ik heb wel maagremmers omeprazol gebruikt en dat hielp mij wel wat.

Ik vind jou heel goed klinken en heel positief en dat is een redding want Debby haar reactie heb ik ook gehad en ook weleens gedacht dit niet meer ik wil niet meer. Toch 3 kinderen dus ik weet waarvoor ik het doe want mijn kinderen zijn me alles waard!

Succes en heeel veel sterkte want wat heb jij het zwaar, diep bewondering hoor voor je!

Succes
Lies
 
Dank je wel voor jullie reactie. Ik ben blij dat er toch ook meiden zijn die dit hebben meegemaakt, is een stuk makkelijker om er mee om te gaan.

Ik heb dit ook niet bij mn eerste gehad. Wel ochtendmisselijk en spugen, maar daarna kon ik weer eten en verder met de dingen die ik deed.

Ik heb ook medicijnen tegen de misselijkheid, Primperan. Ik mocht/mag er 3 op een dag, soms wilde ik wel het hele pakje tegelijk innemen. Maar vanaf een week of 16 gaat het eigenlijk steeds beter. Ik kan nu ook zelf weer eten, eigenlijk alles wat dat ik daarvoor ook at. Nu ben ik alleen bang dat als straks de sondevoeding eruit wordt gehaald ik weer ga spugen!!

Voor mijn zoontje wordt het nu ook teveel. Hij wil niet meer naar de oppas en niet meer naar het kinderdagverblijf. Ik vind dit heel moeilijk, zeker omdat ik zelf nog niet de hele dag voor hem kan zorgen.

Ik vind het ook heel moeilijk om van bepaalde dingen te genieten. Ik heb ook in het begin, zoals Debbie schrijft getwijfeld of ik het weg zou halen, maar iedereen raade dit mij af. Ik heb dit dan ook niet gedaan en ben daar nu heel dankbaar voor.

Groetjes Francisca
 
Ik denk niet dat die sondevoeding jou weer aan het spugen brengt omdat het hcg hormoon nu is afgenomen en stabiliseert en dat maakt jou minder misselijk. Als jij kan eten kun je het proberen en als het niet gaat ga je weer terug araan.

Ik heb ook primperan gehad en emasefene maar ze hebben mij uiteindelijk ook zofran gegeven en dat is een paardenmiddel wat ze eigenlijk nooit geven omdat de gevolgen nog niet 100% bekend zijn maar het kon niet anders. Zofran is een van de hardste anti misselijkheidsremmers die je kunt hebben. Ik heb dat een paar dagen in het ziekenhuis gekregen. Toch werkt die omeprazol bij mij heel erg goed echt een paardenmiddel wat je wel mag hebben dus dat zou je kunnen vragen.

Ik ga maandag bevallen en ik geef eerlijk toe ik heb nauwelijks genoten eerst misselijk en nu heb ik het heel benauwd omdat deze niet indaalt en daardoor voel ik me weer niet oke. Alleen de 20 weken echo en de bevestiging dat alles goed was daar was ik heeeeel blij mee.

Sterkte, die omprazol werkt echt! Je zou het kunnen proberen!
 
Ha Yannieck,

Ik zit er nu middenin. Op dit moment zit ik ook aan de sondevoeding nu ongeveer een week. Ben ruim 16 weken zwanger van de 1e en daarvan al 11 weken ziek. Ik had nooit kunnen bedenken dat dit zo zwaar zou zijn! Heb elke dag wel wat afgejankt. Daarnaast voel ik me vaak schuldig omdat ik helemaal niet meer blij kan zijn met de baby. Ook maak ik me nu al zorgen over hoe ik dit ooit nog een keer kan, terwijl we toch altijd droomde over een leuk gezinnetje. Kon jij jezelf een beetje positief houden? Ik vind mezelf echt niet dapper meer.

Waar ik ook erg benieuwd naar ben is jouw primperan gebruik. Ik gebruik die ook, en die helpen bij mij echt goed, maar ik bemerk vanuit het ziekenhuis erg veel weerstand tegen de Primperan. Dat maakt me zo nerveus, want ik ben er echt mee geholpen, ik spuug minder en voel me beter. Maar de artsen zeggen allemaal wat anders, van het kan geen kwaad tot het is niet goed voor het kind. Heb jij daar ook mee te maken gehad? Het verward mij echt. Ik heb het al 2 keer af moeten bouwen en elke keer ging het goed mis. Nu voor een paar dagen ze meegekregen en moet er morgen voor naar de gynacoloog. Ben er echt nerveus voor of ik ze nou wel weer meekrijg.

Groetjes, Spriep

 
Hoi Spriep

Ik kreeg gewoon primperan er werd niets van gezegd. Ik heb bij de eerste ook mezelf in de rondte gespuugd (ook aan het infuus geen sondevoeding)., Ik heb nu drie kinderen en bij de tweede was het minder en bij de derde weer minder.
Ik hou zielsveel van mijn kinderen en was zo bang dat dat niet zo was maar dat is wel zo echt waar!

Heel veel sterkte!
Lies
 
Hey! Ik heb een vraagje. Ik heb al een tijdje niet gegeten voel me erg uitgedroogd en alles wat ik eet gaat eruit of er komt nauwlijkz wat binnen. Voel me erg benauwd en kots veel ook al eet ik niet zoveel. Wit spul ertussen, is dit normaal? Daarnaast wil ik graag wat voeding binnenkrijgen maar weet niet meer hoe. Ik word gek in mijn hoofd heb ernaast een bacterie waarvoor ik een kuur moest nemen van 4 tabletten achter elkaar (2000 mg) dus voelde ik me nog ennog beroerder tot nu toe... ik wil graag meer weten over voedigen en sonarvoeding. Zou het kunnen om het als portue te krijgen en niet aan het infuus? Dat ik zwanger ben is nogal een beetje een geheim, ik wil het nu nog niet openbaar maken aangezien mij situatie momenteel al heftig genoeg is. Kan de stress etc echt niet aan. Help mij alstublieft, het voelt alsof ik langzaam doodga. Wat gebeurt er met me? Zijn jullie flauwgevallen en toen pas naar het ziekenhuis gegaan? Ik wil snel geholpen worden maar weet niet hoe.. groetjes Dany
 
Terug
Bovenaan