Sonja Bakker dieet

Hallo,

Ik doe sinds een paar weken het Sonja Bakker dieet en ben al een paar kilootjes kwijt.
Nu ik zwanger ben (vandaag positief getest!!) vraag ik me af of ik dit dieet kan blijven volgen of dat ik bepaalde voedingsstoffen extra moet gebruiken.
Even voor de duidelijkheid: dit is een dieet waarbij je normaal kunt blijven eten, voor dat ik er mee begon at ik stukken minder.
Dus het is niet zo dat ik me uithonger hoor!
Zijn er meer aanstaande mama's die hier iets vanaf weten?

Alvast bedankt!

Als je zwanger bent, is diëten nooit goed. Doordat je afvalt komen er ook een hoop afvalstoffen vrij die in je vet liggen opgeslagen. Vet is nou juist het weefsel waar de meeste 'giftige'stoffen worden opgeslagen. Als je gewoon gezond blijft eten is er niets mis. Maar als je zwanger bent is het niet het moment om de strijd tegen de kilo's te beginnen. Daarbij zul je tijdens je zwangerschap naar alle waarschijnlijkheid nog flink wat kilo's aankomen. Laat het nou maar lekker een aantal maanden lekker even liggen en pak het na je borstvoedingsperiode weer op.

groetjes,
Wietske

Hallo,

Ik weet ook wel dat lijnen niet goe dis als je zwanger bent, maar zoals ik al eerder schreef gaat het hier niet om een heel streng en intensief dieet, maar meer om het veranderen van je eetpatroon. Met dit dieet mag je veel tussendoortjes en eet je heel gevarieerd, iets wat ik voor dat ik ermee begon niet deed.
Er zijn zelfs mensen die deze methode volgen om meer aan te komen, omdat ze bijvoorbeeld te licht zijn.
Ik wilde graag weten of er iemand is die me kan zeggen of ik hiermee door kan gaan.
Als blijkt dat ik hiermee mijn ongeboren kindje in gevaar breng, dat stop ik er natuurlijk meteen mee!
Dit is overigens mijn 3e zwangerschap en helaas is bij de vorige 2 de borstvoeding totaal mislukt.... dus voor mij is het niet vanzelfsprekend dat ik na de zwangerschap de overtollige pondjes zo weer kwijt ben door het geven van borstvoeding.

groetjes

Ik heb dit dieet ook gevolgd voordat ik zwanger werd en ben er 5 kilo mee afgevallen.

Inderdaad je leert jezelf een ander eetpatroon aan. Maar je kan ook gewoon de menu's pakken, maar dan normale porties nemen en niet de porties van het dieet.
Ik ben nu 22 wk zwanger en groei aardig en het boeit me niet meer zo hoeveel ik aankom. Na de zwangerschap zie ik wel weer.  Daarbij probeer ik er wel op te letten dat ik genoeg fruit, groente en melk naar binnen krijg.

Als je toch door wilt gaan met het dieet, kan je ook even de vraag stellen op de site van Sonja Bakker.

weet je ik herken het wel een beetje ik ben bijna 6 weken zwanger en ik ging eens op de weegschaal staan en ik dacht jeetje daar komen straks heel veel kilo's bij. en dat vond ik niet zo leuk, en ben ook geneigd minder te eten. maar ik weet ook dat het niet gezond is. ik eet dan maar veel fruit en beleg alleen kaas of vleeswaren. maar ik kan het me erg goed voorstellen dat j zo denkt.

ik ken het sonja bakker dieet ook en k denk dat het geen kwaad kan. Neem bijvoorbeeld eens een extra zuivelproduct als tussendoortje of wat extra fruit en schep gewoon wat meer groente op. Dit past allemaal in het dieet. let wel op met sommige producten die gewoon niet goed zijn als je zwanger bent zoals filet american, rauw vlees en bijvoorbeeld lever. Maar goed dat lijkt me logisch. Volgens mij is het volgen van het sonja bakker diet juist wel goed omdat je gezond eet en bewust met eten bezig bent. Dit dieet wordt overigens ook gebruikt voor mensen die aan willen komen dus het lijkt mij totaal geen probleem. Het sonja bakker dieet is in feite niets meer dan gewoon gezond eten. Ik zou wel wanneer zij STRENG adviseert (sonja bakkeraars weten wat ik bedoel) gewoon een gezond tussendoortje nemen en soms met het ontbijt als zij alleen optimel voorschrijft zou ik er toch wat bij eten.

mirjam

Sonja Bakker heeft een aangepast dieet voor zwangere vrouwen!!!!!!! Ik denk dat je het beste op haar site kan gaan kijken hoe je aan de aanvulling op het dieet kan komen. Je kan het boekje blijven volgen, maar er zijn een aantal dingen die je extra moet nemen in de tijd dat je zwanger bent. Ik heb het namelijk een keer in de krant gelezen. Een lezer vroeg haar toen om raad en heb toen gelezen dat er dus een aantal aanpassingen zijn in die situatie.

Succes met lijnen en je zwangerschap

x guppie

Terug
Bovenaan