Soort bed

Slapen jullie peuters al in een groter bed of nog in het ledikantje zoals mijn zoontje van 2 jaar en bijna 2 maanden?

Hoe is de overstap naar een groter bed bij jullie gegaan?

Gr. Mirelle

Omdat Iris best zwaar weegt en ik het in en uit het bedje tillen te veel vond worden is ze de week voor 5 december in een peuterbedje gaan slapen.
's Middags heb ik het bedje in elkaar gezet toen zij lag te slapen, toen ze wakker werd zag ze het en vond het prachtig.
Sindsdien slaapt ze heerlijk in het bedje wat ze van sinterklaas heeft gekregen......
Helemaal geen problemen gehad met er aan moeten wennen ofzo, en ze komt haar bed ook niet uit. Ze wacht tot wij komen en dan blijft ze nog even liggen en kletsen.

Lara (30-11-06) slaapt nog gewoon in een ledikantje. Ze klimt er ook nog niet uit en slaapt zelfs nog in een slaapzak. Ze heeft ook een hele verzameling knuffels om zich heen; volgens mij vindt ze dat kleine hokje ook nog wel lekker knus en veilig. Wij vinden het voorlopig nog wel even prima; ze slaapt hartstikke goed en we hebben geen problemen met eruit klimmen ofzo. Hier dus nog niet eens plannen om naar een groter bed te gaan!

Bij ons hetzelfde als bij Jacoline: Naomie (29-12-2006) slaapt ook nog in haar ledikantje. Ook nog met een slaapzak aan. En dat gaat prima (heel af en toe staat ze s nachts een keer aan het voeteneind te huilen, maar dan leg ik haar weer neer, een kus voor haar en aap en ze slaapt weer verder). Wij laten het ook nog maar even zo. Haar kamertje is overigens niet echt groot, dus zolang er geen groter bed in hoeft, is dat ook wel makkelijk.

hoi,

Deze week hebben we het 1-persoonsbed gekregen, Het staat nu op de kamer van mijn dochtertje naast haar ledikant. Ze wil er steeds naar kijken en is dol op de sprei met bloemetjes die we gekocht hebben, maar ze wil er nog niet in slapen,
Haar broertje heeft pas over een week of 6 het ledikant nodig, maar dan zal ze toch echt over ''moeten'' als het echt niet gaat koop ik nog even een tweedehands ledikantje tot ze er aan toe is.

groeten Elke

hoi hoi,

linsey slaapt al een paar maanden in een 1 persoonsbed. al voor dat ze twee was.
linsey schopte haar schenen blauw aan de spijltjes omdat ze haar benen buiten het bed iedere keer legde.
het nieuwe bed stond er al even en iedere keer zei ze linsey in grote bed slapen, maar ze deed het niet.
ik heb op het gegeven moment het ledikantje in een andere kamer gezet en daar de deur
dicht gedaan. het was de eerste avond 10 minuten mokken en toen ging ze slapen na met haar gepraat te hebben en vanaf de derde avond zei ze zelf linsey grote bed slapen.
en is het nooit meer een probleem geweest.
wij hebben voor een 1 persoonsbed gekozen ivm de kosten.

linsey is nu 2jr en 3.5 maand en vind het heerlijk slapen.
gr. danielle

Voor Elsa hebben we een 1 persoonsbed besteld, maar er zat helaas een levertijd van 6-8 weken op. Dus daar zijn we nu op aan het wachten. Maar ze wordt mij veel te zwaar om telkens in en uit bed te tillen. En daarbij komt natuurlijk dat ik eind april ben uitgerekend van ons 2de kindje, dus eigenlijk wil ik Elsa voor die tijd in een ander bed hebben.

Hallo allemaal!

De komst van een baby(3-9-08) was ook bij ons de reden dat Billy(28-11-06) & Ioannis(16-2-05)
uit de ledikanten 'moesten'. We kozen voor een (zeer)groot stapelbed (het bovenste bed heeft een loopgedeelte ernaast) de trap is een ladenkast. Er was een levertijd van een maand maar we mochten de matrassen (ons verzoek) eerder. De jongens hebben een tijdje 'op de grond' geslapen voor het echte bed kwam. Billy was voor het eerst 'vrij' hij lag vaak overdwars en soms ernaast.... Soms word ik s ochtends wakker en ligt hij naast me!
Over bed gesproken...tijd dat ikzelf erin duik!
Welterusten,Priscilla.

Terug
Bovenaan