Soort kramp/verzuring onderlichaam

Hoi allemaal,
Ik ben bijna 30 weken zwanger en heb sinds een aantal nachten ergens last van maar weet niet wat het is / waardoor het komt en bdlangrijkst: wat kan helpen.
Ik word dus al een aantal nachten wakker van een soort kramp, het start in mijn onderrug/ billen en trekt in beide benen helemaal door naar beneden. Overdag heb ik deze klacht niet, maar 's nachts word ik er dus wakker van.
Ik leg kussens onder mijn benen zodat ze wat hoger liggen en dat helpt een beetje, maar de kramp in mijn onderrug/ billen blijft wel.
Het is niet echt pijnlijk, maar gewoon heel vervelend. Alsof je onderlijf helemaal is verzuurd. Ik drink echt meer dan genoeg, dus een tekort aan vocht lijkt me niet de oorzaak.
Het is zo'n dag of 5 geleden begonnen. Overdag trekt het weg en ik ben redelijk mobiel. Ik twijfel daarom of het mijn bekken zijn, want dan zou ik toch ook overdag klachten moeten hebben?
Herkent iemand dit?

Bedankt alvast,
Liefs, Sanne
 
Als ik je een tip mag geven: overleg met je verloskundige en/of met een bekkenfysiotherapeut.

Als je overbelast op je bekken/benen ga je dit met name ‘s nachts voelen.
Het zou ook wat anders kunnen zijn, dus overleg even met een professional :)
Ik hoop voor je dat je goede adviezen krijgt waar je wat aan hebt…
 
Ik heb het ook een paar weken (nu 29 weken). Ik ga naar de fysio en dat helpt iets. Gisteren lang gestaan en nu heb ik veel last. Vaak liggen tussen door, bil massage (bij fysio) en spierversterkende oefeningen helpen wel iets. Sterkte!
 
Hee Sanne,

De laatste loodjes, inderdaad even met de VK overleggen, wellicht kan een magnesium bad helpen?

Succes met de laatste loodjes!

Liefs Aniek (9 weekjes zwanger)
 
Terug
Bovenaan