soort speen

Onze zoon is 3 weken, maar spuugt veel en is onrustig en ontevreden en heeft darmkrampjes.
Wij zijn overgestapt op Friso Comfort voeding, maar deze is zodanig dik dat het niet door een gewone speen kan. Ik heb nu een 3 standen speen op een optifles, maar ook dit is niet iedeaal. Wie heeft er ervaring met deze voeding en/of weet welke speen waar deze voeding doorheen kan?
 
Hallo Milana,

Wat een vervelend verhaal, Ik gebruik nutrilon met johannesbroodpitmeel tegen het spugen en voor de krampjes cinababy van VSN dat werkt heel erg goed. Het kan dus dan ook weer met een gewone speen op je optifles.
Als het kampjes zijn van de voeding (dus niet van boertjes die dwars zitten of Windjes)kun je in Duitsland Sap simples krijgen.

Goed ik geloof dat ik zo genoeg geschreven heb, maar als je verdere info wilt kun je dat altijd op het Consult.Buro navragen. Als je een iets ouder iemand vraagt krijg je ook niet van de overspannen verhalen. Van dit mag wel of dit mag niet. Ik zit gelukkig bij een CB die heel veel dingen goed vinden en er van uitgaan je moeder intuitie goed werkt.

Groetjes Mirela
 
mijn zoontje van 15 weken heeft ook last van darmkrampjes en ik gebruik ook friso comfort 1. Ik gebruik de avent fles met de gewone speen met 2 gaatjes.(de 3 standenspeen gaat veel te snel) Het duurt wel 20-25 min voor hij de fles leeg heeft. Op het cb zeiden ze dat hij niet langer dan een half uur over de fles mag doen, dus ik vind het prima zo. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is een kwestie van proberen denk ik. Groetjes Renate
 
Mijn dochter (inmiddels 8 maanden) had ook heel erg last van kramp, dus gebruik is ook Frisomel Comfort. Ik heb geconstateerd dat als je de melk voor de hele dag klaar maakt deze veel dikker is, dat als wanneer je de melk per fles klaarmaakt. Op de Difrax-flessen, die ik gebruik, had ik het kleinste speentje S, maar toen deed ze over een fles zowat een uur. Na advies van het CB gebruik ik nu een grotere speen (M), wat wel goed gaat en ze de fles in 10 minuten leeg heeft. Voor de kramp gebruikte ik ook Cinababy, maar kreeg niet de indruk dat het hielp. Van een warme doek op haar buik en dan tegelijkertijd lopend wiegen werd ze wel heel rustig. Na ongeveer drie maanden was ze gelukkig overal vanaf.
Maar het is net zoals Renate als schrijft: het is gewoon uitproberen waar jouw kindje het best op reageert. In ieder geval veel succes.

Groetjes, Anne.
 
Hoi Milana

Mijn zoontje spuugde ook heel veel. Pas nu we Frisolac Comfort gebruiken is het over en is hij ook meer tevreden. Na de voeding huilt hij soms omdat er een boertje dwars zit. We gebruiken een Bibi M(edium) speen. daar kan die voeding makkelijk doorheen. En als het drinken dan te snel gaat kan je ook nog de dop van de fles wat strakker draaien.

Succes

maartje
 
Mijn zoontje had ook ontzettende last van krampjes, frisolac comfort hielp wel maar ik vondt het vervelende voedong om klaar te maken en hij kreeg het ook niet uit de fles, ik ben op advies van het cb weer overgestapt op Nutrilon1 met 2 schepjes nutriton erdoor (dit is speciaal voor baby's die spugen of krampjes hebben), nou mijn zoon was naar 2 dagen een totaal ander kind en hij heeft tot op heden nergens geen last meer van en hij is goed zat en ik kan weer voeding maken voor 24 uur. IDEAAL toch. succes

Groetjes Anja
 
Hallo Milana,

Mijn zoontje Tom krijgt ook Frisolac Comfort voeding. Ik gebruik een dodie fles met een 3 standen speen. (Wel de speen vanaf 4 maanden). In eerste instantie gebruikte ik de 3 standen speen van 0 tot 4 maanden, maar hiermee lukte het ook niet goed. Met de speen vanaf 4 maanden heb ik geen enkel probleem meer gehad en dronk Tom de fles in ongeveer 10 tot 15 minuten leeg. Veel succes.
 
Terug
Bovenaan