Soort van 'bang' voor mn eigen reactie...?

Ook ik ga morgen voor de 20 weken echo; nou willen wij heel erg graag weten wat het word omdat wij een best behoorlijke voorkeur hebben voor een meisje; niet alleen voor onszelf; vooral voor onze dochter die nu als meid eigenlijk in haar uppie opgroeit als het ware tussen 2 broers; een half- en een stiefbroer en verder ook nog eens 2 neefjes; meiden komt zij dus eigenlijk een beetje tekort zeg maar in haar directe omgeving, nu heeft ze uiteraard wel vriendinnetjes en zo op school; maar ja; dat is toch anders he? ;-)
Nu is zoals gezegd onze voorkeur dus vrij sterk; waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat we eeuehm ongelukkig zouden zijn met nog een jongetje; zo lang het 10 vingers en 10 tenen heeft (dus gezond is) zijn we gelukkig; dat BLIJFT het belangrijkste; maar toch he? toch ben ik een beetje angstig voor mn eigen reactie als het morgen toch een jongetje blijkt; weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, nogmaals; gezondheid is het belangrijkste; ook voor ons, en toch...tsja, durf ik niet van mezelf te zeggen hoe ik zou reageren als het wederom een knul blijkt....
Klinkt dit stom?

nee hoor klinkt helemaal niet stom! en joh het zijn jou gedachtes...trek je er niets van aan wat een ander hierover vindt.

Tuurlijk zit je wel eens te fantaseren wat je gaat krijgen en dan zal je heus wel een voorkeur kunnen hebben dat maakt toch helemaal niet uit?

Iedereen weet zelf ook wel zodra je je kindje in je armen hebt dat het je helemaal niet meer uitmaakt of het nou toch een jongetje of toch meisje was wat je graag wilde krijgen als het inderdaad maar gezond is.

En ik zelf ben opgegroeid met 2 zussen en geloof mij....dat is ook niet altijd een pretje geweest hoor :) meer oorlog dan gezellig spelen met elkaar. Pas toen we het huis uit waren gingen we goed met elkaar om.

herkenbaar melanie; k ben zelf ook 1 van 3 meiden thuis; ben zelf de oudste en inderdaad ook bij ons waren het altijd 'catfights' om het zo maar even te zeggen maar moet k er wel bij zeggen, dat tussen mijn dochter en 'de baby' dan ruim 6 jaar tussen zit; misschien dat dat iets verschil uitmaakt; mijn eerste zusje na mij zeg maar kwam al na 2,5 jaar; ik weet het niet hoor; maar mijn jongste zusje is ruim 5 jaar jonger en daar ging het in de regel wel goed mee; moest ik, vond ik zelf; altijd een beetje op passen....

Hoi,

ik heb precies hetzelfde. Ben ook een beetje bang voor mijn eigen reactie!
Wij hebben een zoon, wat ik geweldig vind! Maar zou het ook super vinden om ook een dochter te krijgen, vooral nu we al een jongen hebben.
Ik had gehoopt dat als ik eenmaal zwanger zou zijn, dat het me dan niet meer uit zou maken. Ben nu bijna 18 weken zwanger en wil nog steeds heeel erg graag een meisje! Ik wil eigenlijk niet zo'n sterke voorkeur hebben, ik schaam me er ook wel voor. Tegen anderen (behalve mijn vriend) zeg ik dat het me niet uitmaakt.
Wij willen het ook tijdens de 20-weken echo weten. Eigenlijk ook wel om me er op in te stellen als het wel een jongen blijkt te zijn. Ik wil niet een soort van teleurstelling voelen als ik bevallen ben.
Maar hoop wel dat ik gewoon enthousiast kan reageren als het een jongen blijkt te zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ben super blij me dit 2e kindje op komst. Maar een dochter krijgen is toch altijd wel een grote wens geweest.

Groetjes, Bloempje26

nou helemaal niet stom het belangrykste vindt ik dat het gezond is maar hoop ook dat het een meisje wordt heb er al 3x over gedroomd en ik zat een x op de wc hadt m,n hand op m,n buik zat te kletsen en zei ben je mama,s vent wbleef het stil en zei toen of ben je mama,s meid toen voelde ik een kriebel stom he zo ben je er altyd mee bezig dus xie wel maar hoop dat ze het as woensdag met de 20 weken echo kunnen zien

Terug
Bovenaan