Soory, nog een keer een schema-vraagje...

Hoi meiden

Ik schreef gisteren al dat Stef zijn potjes groente niet wil...maar nu vraag ik me eigenlijk ook af of hij het gewoon niet allemaal te veel en te snel vindt.... Hij eet namelijk zijn fruitpotje 's ochtends wel helemaal op, maar als ik die 's avonds wil geven (als ie dus zijn groente niet eet, ik moet toch wat...) eet hij die ook niet.... Dus..zou het niet te veel voor hem zijn allemaal??

Dit is mijn schema, ik hoop dat jullie een betere hebben....Is wel allemaal ongeveer hoor....
09.00 fles 210cc
12.00 fruit 200g
14.30 fles 210cc
17.00 groente 200g
19.15 fles 210cc + rijstebloem

Ikzelf zou dus gewoon niet minimaal iedere 3 uur zoveel eten willen....
Is het soms een idee om de flessen ietsje minder te maken? Dan zit hij misschien iets minder vol de hele dag....

Liefs Annet

Hoi Annet,

Nou, ik zou die voedingen niet minder maken hoor! Ik vind dat Stef helemaal niet teveel eet! Waar je denk ik wel op moet letten is dat fruit een tussendoortje blijft en geen hele maaltijd moet vervangen! Misschien is het een idee om te proberen iets meer een "gewoon" ritme aan te houden, zoals wij dat hebben. Dus met 3 vaste maaltijden ('s morgens 9.00 uur in jouw geval, 's middags rond het middaguur en 's avonds rond 5/6 uur) Dat kan 's morgens dan een fles zijn of pap, 's middags een fles of pap of een boterham en 's avonds groenten. Fruit kun je dan tussendoor geven, tussen zijn 1e en 2e maaltijd of tussen de 2e en 3e maaltijd. En het andere tussendoortje (tussen zijn 1e en 2e maaltijd of tussen de 2e en 3e maaltijd) kun je dan bijvoorbeeld een baby-rijstwafeltje met wat sap of water  geven of een liga stap 2 als hij daar al aan toe is (brokkelt heel makkelijk af in de mond). En dan voor het slapen gaan nog een flesje.
Misschien heb je er iets aan!

Succes,
Petra

Ik vind het wel behoorlijk veel. Waarmee ik niet wil zeggen dat het te veel is, want ieder kind is anders, maar mijn dochter van 9 maanden krijgt een half potje fruit, tenzij ze meer wil, en 's avonds een half potje groente, tenzij ze meer wil maar vaak is dat niet zo.
Doe lekker  rustig aan, hij is pas 6,5 maanden!

hoi hoi,

Je zou inderdaad wat minder fruit kunnen geven bijvoorbeeld en flessen van 200 cc, of groentehapje voor de fles aan, maar omdat hij maar 3 flessen krijgt heb je dan kans dat hij niet meer wil drinken.

maar bijvoobeeld:
9:00 fles 200 cc
10:30 fruithapje met beetje sap
13:00 fles 200 cc
17:00 groentehapje
19:30 fles 200 cc

Julian gruwelde ook van het 6 maandenpotje, maar hij is net ziek geworden, dus misschien was het daarom

succes!

groetjes leetje 1981

Ik vind het ontzettend moeilijk zo een schema en ik merk ook dat mijn zoontje het helemaal niet leuk vind.
Als iemand mij een ander schema wilt geven dan die van 9 uur want mijn zoontje staat om 8 uur op en ik snap wel dat ik alles een uurtje kan opschuiven maar als ik hem om  17.00 uur zijn potje geef dan wilt hij om 20.00 uur geen fles meer maar dan komt meneer wel om twaalf uur snachts met honger.
Wat moet ik daar dan aan doen??
Met dit schema wat ik nu heb huilt hij steeds bij de groenten voeding.
Mijn schema is als volgt:
08.00 Fles voeding met nutrix 200ml
10.00 Potje fruit
12.00 Stukje brood en fles voeding 200 ml
16.00 Potje groente en fles voeding 200ml
20.00 uur Fles voeding met bambix.

Ik ben erg jong en ik vind het consultatieburo maar niks die zeiden dat ik de fles van 20.00 uur maar laten moest en ja dat hij dan kwam om 12 uur dat moet dan maar :(
Dus daar heb ik niks aan misschien kan iemand mij helpen??
Alvast bedankt.

Terug
Bovenaan