Soothie speen van Philips

<p>Onze kraamhulp heeft ons gewezen op de Philips Avent soothie speen, omdat onze dochter verder geen andere speen wilde.</p><p>Nu pakt ze deze prima, maar ik vind het echt een onhandig en lelijk ding. Je kunt hier geen speendoekje of iets dergelijks aan vast maken en deze is maar tot 3 maanden.</p><p>Weet iemand hoe we dit op kunnen lossen door een andere speen die in principe hetzelfde is als de Philips Avent maar die wel vervolgspenen heeft en waar een ring aan zit?</p>

tja blijft lastig die spenen
heb je difrax natural (kers vorm) al geprobeerd? Die heb ik altijd gebruikt en na de nweborn kan je er iets om heen doen. Of een andere variant van Philips? Nuby heeft volgens mij ook goede spenen. Succes!

Hey Nadia,
Ik weet niet hoe het ondertussen met de speen is, maar ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb op een gegeven moment een gat gemaakt in dat uitsteekseltje en daar een speenkoord aan vast gemaakt. Overigens zijn ze er ook in 3+ maanden en heb je er speciale knuffeltjes voor (ik vond ze zelf lelijk...)

Gelukkig vond onze dochter op een gegeven moment haar duim en sindsdien wil ze absoluut geen speen meer hebben.

Oh niet gelukkig vond ze haar duim?. Dat is veel moeilijker om af te leren dan een speen. Duimen kan later net zoals de speen, orthodontische problemen geven! 

Hier ook problemen gehad met de speen, heeft een week bibs spenen gebruikt maar ook deze wilt ze nu ook totaal niet meer. Zuigt nu op haar vuistje en slaapzakje... ik weet moeilijker af te leren maar wel altijd in haar handbereik wanneer zij er zelf nood aan heeft... en een beugel krijgen ze tegenwoordig toch allemaal! 

Ik heb volgens mij wel 3verschillende merken geprobeerd. Die Philips pakt mijn zoontje slecht. Net zo als de MAM en nog een merk.. weet even niet welke. Uiteindelijk terecht gekomen bij Difrax met kersen vorm. Ook opvolg spenen. En leuke vorm en kleurtjes waar je wel wat aan kan doen (koort of iets anders) 
Tja spenen zullen vast slecht zijn net als duimzuigen Maarja.. babys hebben nou eenmaal een zuig behoefte dat is niet anders. En zo lang ze nog geen tanden hebben. Mogen ze wat mijn betreft best op een speen zuigen ? 
Trouwens die van mijn is nu 6weken en heeft al 2 tandjes? Dus ik beperk de speen. 

Mijn dochter had een speen uit het ziekenhuis, die op de soothie lijkt van Philips... maar ik vond die ook zo onhandig! Nu heeft ze de Bibs speen, en ik vind m ideaal! 

Terug
Bovenaan