sophie haar rode plekje (ws hemangioom) is weer gaan bloeden...

hoi hoi

sophie heeft na haar 1e verjaardag opeens een rood plekje op haar voorhoofd ontwikkeld.

eerst dachten we dat het vanzelf weer weg zou gaan, maar het bleef zitten en het werd vuriger en het leek naar buiten te komen..

aan de cb arts gevraagd wat het kon zijn en vlgs hem is het een hemangioompje(uitpuilend bloedvat/aardbeienvlek)

als deze   groter zou worden dan moesten we naar de hs.
het werd wat groter en dus gingen we naar de ha..
deze zei hetzelfde en vertelde tevens dat er nu vaak niet veel aangedaan wordt, pas wanneer het ontsierend wordt, moesten we terug komen.

het plekje werd wel iets groter maar niet extreem, alleen ging het steeds meer naar buiten toe groeien..

doordat het naar buiten ging groeien is het al 2x gaan bloeden.
en de eerste keer schrokken we daar behoorlijk van, want het stopte niet meteen...
het bleef bloeden en heel haar bedje zat eronder...( en dat terwijl het een heel klein plekje is)
steeds moesten we pleisters verwisselen en dat was voor sophie zo sneu.
ze heeft vlgs mij echt een hekel aan die pleisters nu,
als het eenmaal gestopt was dan ging de pleister er weer af snacht, (ws door het woelen) en dan zat haar bedje er weer onder en duurde het weer heel lang voordat het gestopt was..en moesten we weer pleisters plakken...

eergisteren is het weer gaan bloeden en zijn we  naar de  ha geweest en hebben we er iets voor gekregen wat het bloeden eerder helpt te stoppen en iets waardoor het goed blijft zitten en dus niet verschuift snacht..
en dat is zo fijn.....

nu moeten we volgende week terugkomen en dan kijken ze er verder na

optie is om het weg te laten halen in het ziekenhuis onder een roesje,( zodat het niet steeds gaat bloeden.).. maar dat horen we dus volgende week..

In eerste instantie dacht ik, laat het maar weghalen wat dit is zo sneu voor sophie, constant die pleisters en het steeds bloeden..

maar toch begin ik wat te twijfelen..zullen we het nog een keer aanzien en afwachten.. oid..?
vind het nml ook wel wat om voor zo'n klein plekje naar het ziekenhuis te moeten en sophie onder een roesje te laten gaan vind ik ook best wel eng..

ik laat het nu even rusten en wacht volgende week wel af..

wel zou ik graag ervaringen horen van ouders wiens kindje ook onder een roesje is gebracht, hoe hun dat ervaren hebben en hoe hun kindjes het ervaren hebben..

en wie herkent zo'n plekje en weet hoe zich dit ontwikkelde bij diegene en ging het steeds vaker bloeden oid en werd het groter.?.

alvast bedankt

liefs tobi

sophie met haar plekje..

sophie met een heeeeeeeeeeele mooie pleister..

idd een heel klein plekje maar met grote gevolgen dus. Zielig hoor dr hoor. Lukas is vijf minuten onder narcose geweest. Hij was wat gedesorienteerd toen hij wakker werd. Maar een iisje werkte wonderen. Daarna liep hij al snel weer rond. In de auto op weg naar huis is hij in een diepe slaap gevallen, waar hij twee uur later weer uit wakker is geworden en toen was er niets meer aan de hand. Als je foto's wilt zien kan je naar zijn website gaan lukas.deberk.com exact zo intikken. Geen www ervoor.

Het is mij giga meegevallen

Hoi Tobi

Gelukkig heb ik nog geen ervaring met narcoses bij die kleintjes, maar wat ik zo lees en hoor valt het over het algemeen gelukkig wel mee.... Wel wil ik je heel veel succes wensen, en zelf zou ik dan denken: het hoort er niet en als ze er last van heeft door het bloeden........ weg ermee, kan het ook niet van kwaad tot erger groeien.

Maar dat zeg ik nu hoor, van een afstand. Dat is altijd makkelijk praten. Laat je gevoel spreken en goed dat je wat ervaringsdeskundigen opzoekt!!

Dikke kus voor je mooie meisje, ik vind haar écht een plaatje!
Liefs
Susan

Hoi die hoi,

Ik weet niets over roesjes, helaas over hemangiomen maar al te veel. Het is idd maar een heel klein plekje, ik zou haar daarvoor denk ik niet laten opereren. Het vreemde is dat de meeste hemangiomen ontstaan in de eerste weken na de geboorte en dus niet pas bij 1 jaar. Maar het niet willen stoppen met bloeden is een heel bekend probleem.

Op dit moment is Tess haar hemangioom heel rustig en laat ik haar niet behandelen. Wat ik zou doen is laseren, daar voelen ze weinig van het is als een elastiekje en als het een heel klein plekje is vaak zonder verdoving/roesje (als het kindje rustig van aard is). Je zou eens kunnen vragen of dat niet mogelijk is. Dit haalt de roodheid uit het hemangioom.

Ik heb zelf heel veel gehad aan de supportgroep op msn, misschien iets voor jou? http://groups.msn.com/hemangioom  je moet je er wel voor aanmelden want het is een gesloten groep.

Ik moet gaan Tess huilt, wil je meer weten je kan me altijd mailen nebregt@hotmail.com

Liefs Nanda

Hoi Tobi,

Ik heb er geen verstand en geen ervaring mee,maar wil je wel succes wensen om voor jullie en Sophie de juiste beslissing te nemen.

Heel veel liefs Kitty en Tess

hoi hoi

alvast bedankt voor jullie reacties..ik heb er veel aan,, erg lief!!!!!

enne nanda ik kon me idd herinneren dat er hier ook iemand was die zoiets had..
sorry was vergeten wie....

maar idd ik vind het ook heel raar dat je overal leest dat hemangiomen vaak meteen of vlak na de geboorte onstaan.
bijna nergens lees ik dat ze na hun eerste verjaardag ontstaan.
tevens groeit hij bijna niet in de breedte alleen naar buiten toe..

dus twijfel soms ook of het dat wel is, maar ja als 3 mensen het zeggen........

ga ook even een kijken nemen bij dat forum..bedankt voor de tips

liefs tobi

ps als het niet zo vaak zou gaan bloeden en alleen als plekje te zien zou zijn, dan zou ik er niet eens over nadenken om het weg te laten halen..

maar het is nu echt elke keer drama wbt pleisters plakken en eraf halen bij sophie... ze vind het zo erg..
en het bloed dan zo erg dat je niet zonder grote en veel pleisters kan...

liefs tobi

Door laser kan de infectie en het bloeden ook tegen gegaan worden, dus een overweging waard, ik zou niet laten snijden, het zit toch erg op haar voorhoofd en dus in het zicht. Laser leverd geen tot nauwelijks een lidteken op.

Succes,

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan