sophie is van slag.........tips!?!

hallo

weer heeft er tips of herkent dit en weet wat er aan de hand kan zijn...

onze sophie is 9 weekjes oud(jong) en dronk haar flesje altijd heel goed en snel leeg ( 140 cc)

sinds een weekje is ze aan het rommelen, ze drinkt opeens haar flesje niet meer goed leeg, en als ze hem leeg drinkt doet ze er heel lang over ,45 min....

tevens kwam ze vaak om de vier uur

nu komt ze heel wisselend, dan weer om de drie uur (ook als ze 50 cc op heeft) dan kan ik haar niet troosten wil ze drinken...
ze drinkt dan heel wisselend soms maar 70 cc
dan komt ze weer om de 2 uur en drinkt weer redelijk veel...
dan weer om de 4 uur...

tevens slaapt ze heel onrustig, maakt allerlei geluidje en soms een huiltje in haar slaap..

tevens is ze veel eerder wakker als voorheen.....

ze ook heel onrustig met haar lichaampje ....

en ze huilt heel veel..

wie herkent dit en weet wat het kan zijn,

liefs tobi

Hoi,

Het zou een sprongetje kunnen zijn (zie:eek:ei ik groei). rond de 8 weken maken ze een tweede sprongetje. Deze periode kan van een paar dagen tot twee weken duren. Maarten had er ook last van. Volgens het boek huilen ze meer en hebben veel behoefte aan lichaamscontact.Verder wordt aangegeven dat ze beziggehouden willen worden, het lijkt of ze een beetje eenkennig worden, het liefst willen ze de heledag aan de borst (in geval van borstvoeding) en als ze aan de borst liggen lijkt het alsof ze amper drinken, ze klampen zich meer aan je vast en ze slapen vaak slechter. (ik heb even de opsomming van het boek gebruikt, mocht je het boek niet hebben)

Maar als je het niet vertrouwt zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts of cb gaan. Beter een keer te veel dan een keer te weinig.

sterkte!

Groetjes Pauline
Mama van Maarten (al ruim 10 weken)

Hoi,

Ik denk inderdaad ook een sprongetje. Jamie heeft er rond de 8 weken
1.5 week over gedaan. Gek werd ik ervan. Hij bleef maar huilen en niets
was goed. Ineens was hij mijn oude Jamie weer. Lekker rustig en
makkelijk.

Ik heb zo'n idee dat Jamie nu met zijn 3e sprongetje bezig is. Hij is weer heel huilerig en vervelend.

En inderdaad als je het echt niet vretrouwd ga dan naar het cb of de ha.

Succes ermee.

Groetjes Natasja

marek is ook 9 week en is precies hetzelfde ik las    inderdaad ook in het oei ik groeiboek dat dit normaal is voor deze weken veel huilen alleen drinkt hij wel helemaal de fles leeg

groetjes mira mv marek 9wk

Terug
Bovenaan