sophie is weer ziek..even raad vragen..

hoi hoi allemaal

sophie is idd weer ziek. vorige week dinsdag tot zaterdag is ze ziekjes geweest.
mn de eerste dagen flinke hoge koorts met een piek van 39.9 en heeft ze disndag overgegeven.
de rest van de dagen wel verhoging( ongeveer 38.5) maar geen andere verschijnselen( zoals hoesten, diaree ed)
volgens de huisarts dus geen mex griep.
ze was ook heel levendig en niet sloom ed..

nu heeft ze sinds gisteren weer koorts. gistermiddag 39.4 en heeft ze gisteren weer overgegeven.

nu is ze sinds 08.30 wakker en ik zie aan haar ogen dat ze helemaal niet fit is. ze heeft nog geen koorst 37.6 maar ziet er echt ziekjes uit.ze heeft geen trek en wil alleen maar liggen en tv kijken. ze is wel aanspreekbaar ed, maar wil niet spelen.
ze begint nu ook een beetje te hoesten..

morgen zou ze dus ingeent worden.
maar nu zit in tweestrijd..
wat als ze geen koorst vandaag ontwikkeld of , wat als morgen de koorst over is..
zal ik ze dan in laten enten of niet?

ze is nu dus binnen 2 weken 2x ziek geweest en nu is haar weerstand ws even nihil..
straks krijgt ze er ook nog een mex griep bovenop... en daar ben ik nu behoorlijk bang voor.
sophie heeft ook altijd vrijwel meteen hoge koorts 39.9 is geen uitzondering,
dus als ze die griep krijgt dan heeft ze ws nog hogere koorst ( tenminste dat denk ik zelf...)
en misschien de mex griep in behoorlijke heftige vorm.

maar als ze morgen geen koorst meer heeft en ik laat haar wel inenten, zou ze er dan niet juist extra op reageren en juist ziek van worden (er staat nml dat kinderen met koorts niet ingeent mogen worden)

let wel, als sophie morgen koorst heeft, dan laat ik haar niet inenten!!

maar mijn twijfel is wat als ze vandaag ziek is en morgen opeens beter en dus de griepprik mag gaan halen, zouden jullie het dan wel gaan doen of juist niet..

vind het even erg lastig vandaar mijn vraag.

ik ga zometeen wel de huisarts opbellen en advies inwinnen waar ik goed aan doen,

gr tobi

dus wat zouden jullie doen.
alsa sophie morgen geen koorst heeft?

Er is een discussie gaande over de MG een paar topics naar onderen, daar staat ook min of meer hoe iedereen er over denkt....

Ik zou even de GGD of huisarts bellen en vragen wat ze adviseren. ( En ik zou staan op een test op MG, moet ik eerlijk zeggen!) Als ik een vermoeden zou hebben of twijfel eis ik een test, anders haal ik die huisarts van ons via zijn linkerneusgat binnenstebuiten! Maar goed, dat wilde je vast niet horen...
Ik zou dus even bellen...
Beterschap

Liefs, Marieke

Als ze morgen beter is en jij als moeder beoordeelt ook dat ze echt haarzelf weer is, zou ik gaan!
Als ze toch nog niet helemaal fit is, zou ik het niet doen en aan het eind van de week alsnog de prik halen, als ze dan tenminste opgeknapt is. Hier kan je namelijk tot en met vrijdag prikken krijgen, weet niet of dat bij jou ook zo is natuurlijk! Ook zou ik even de huisarts of GGD bellen om te vragen wat zij adviseren.
Succes en heel veel beterschap!
Groetjes, Noor

als je echt wilt kan je vast je ha bellen en volgende week bij hem terecht omdat ze nu ziek is. Ziek zijn is een uitzondering waardoor je hem mag verzetten

succes!

maar ik zou ook eerst kijken of ze de mex niet al heeft want dan hebbie hem gelijk gehad....

hoi hoi

bedankt dames voor de reacties.....ben toch wel weer blij dat ik jullie gevonden heb..

ik heb net de ha gebeld en die adviseerde om hem morgen niet te gaan halen en om dit even door te geven aan het ggd.

ik heb onze ggd gebeld en die zeiden dat als ze morgen nog ziek is, dat ik kan kijken of ze anders woensdag of donderdag beter is , want dan kan je gewoon kijken waar ze dan nog een vaccinatie zetten bij mij in de buurt.

ik hoef me dan niet aan de tijden te houden en kan gewoon met mijn oproepkaart naar binnen gaan.

ze vertelde erbij dat ze niet overal zo flexibel zijn. maar hun vonden het wel belangrijk dat mensen gewoon komen en niet komen doordat ze niet kunnen. (ivm vakantie of ziekte)

dus ik wacht maar even af en kijk wanneer ze weer beter is, want ik ga hem nu helemaal laten zetten...

gr tobi

Terug
Bovenaan