Sorry,even intiem vraagje.

Heb sinds een paar dagen last van een branderig gevoel daar beneden,sorry maar moet het even kwijt en of jullie daar ook last van hebben.heb het eigenlijk nooit zo gehad tijdens een zwangerschap.ook heb ik veel last van afscheiding.ook nooit gehad met andere zwangerschappen.heb gisteren na het wassen al een beetje sudo creme gebruikt,maar is niet minder geworden.vind het wel vreemd.
voor iemand van jullie herkenbaar?
liefs jootje

schimmel infectie heb ik nu ook maar bij sem ook niet gehad . kan bij de huisarts er wat voor ophalen ,even assistend bellen en zeggen wat je denkt wat je heb en dan krijg je zo een receptje

Dit vond ik op deze site:
Care for Women verpleegkundige Trees van Wijlen:
Zwangere vrouwen hebben meer last van afscheiding. Houd de kleur en de geur goed in de gaten. Als de afscheiding wit of doorzichtig van kleur is, vloeibaar, plakkerig en slijmerig is, dan is er niks aan de hand.

Raadpleeg wel je huisarts als de afscheiding stinkt, groen-gelig of yoghurt-achtig is en bij jeuk- of pijnklachten. Je kunt dan namelijk een vaginale infectie hebben.

Was je vagina altijd met lauw water en gebruik geen zeep (zelfs de speciale vaginale zeep kan de zuurgraad in je baarmoeder verstoren). Draag katoenen ondergoed. Je kunt eventueel twee onderbroeken over elkaar dragen met daartussen een maandverband (bij veel vrouwen irriteert een maandverband). Zo voel je je toch schoon en fris en vangt het maandverband de afscheiding op.

Mamajo,
Bij mij ging het na een paar dagen vanzelf over
Maar als je er last van houdt kun je ff bellen met de huisarts... succes... hoop dat je er snel vanaf bent!
Groetjes,
Pieta

Hoi !
waarschijnlijk een schimmelinfectie ! Had er toevallig pas ook last van.
Wat helpt !? Knofook !
Het stinkt enorm, maar iedere dag even insmeren met een doorgesneden teentje knoflook.
verder zou je ook knofookpillen kunnen slikken (allium sativum). Dat helpt tegen schimmels. Als je niet zwanger bent mag je er 3 per dag slikken maar mij is aangeraden 1 per dag.
Verder zou je ook vaginaal kunnen spoelen. Water met 2 a 3 tea tree olie druppels (van chi). Dat is ook bacterieremmend en mag tijdens zwangerschap.

Bij mij was het na een week over en hoefde zo geen middeltjes van de dokter.

Succes en sterkte

(nog een tip, een tampon in yoghurt dopen en 4 uurtjes laten zitten.. heb ik niet geprobeerd omdat het me zo'n troep leek geven.. dus ik stonk liever naar de knoflook ;))

Bedankt voor jullie reacties,denk zelf niet echt aan een infectie omdat de afscheiding wit/doorzichtig is en niet ruikt.
lijkt meer een irritatie,heb nog eens nagedacht:en dacht misschien wel irritatie van de afscheiding,houd het in de gaten en hoop dat over gaat.
meiden bedankt
liefs jootje

Nou ja houd het even in de gaten,dat branderige gevoel is al minder...heb even zonder onderbroek geslapen.dus voelt echt al beter.
@mam van sem:hoe kwam jij achter die schimmelinfectie?

ik wacht nog even,als dat branderige gevoel overgaat doe ik verder niks.
liefs jootje

Terug
Bovenaan