sorry hoor, ik doe mijn best

ik moet even wat kwijt, bah.

vanmorgen om half 4 meld pascal zich voor de fles.
marc zijn wekker gaat 5 uur, dus ik probeer altijd vlot te draven voor een fles zodat pascal niet hard begint te huilen omdat ie honger heeft.
ik fles maken, marc toch wakker dus hij vast begonnen met pascal verschonen. ik neem t over zodat marc terug naar bed kan.
pascal drinkt keurig, doet een boer, en ik leg em terug in de wieg. begint ie te huilen. ik hem er uit halen, troosten en weer terug in de wieg. weer huilen, ik met een diepe zucht weer over eind mopperen dat pascal toch echt moet slapen.
troosten en terug in de wieg. weer huilen, toen heb ik op de rand van het bed even zachten gevloekt. SORRY.
heb pascal mee op bed genomen, zachtjes wiegend.
het was kwart voor 5 en marc schiet over eind in bed. gaat in t donker zitten en zegt niks.
uit eindelijk vraag ik of hij boos is.
nee, gefrustreerd was ie.
op mij vraag ik.
ja ook, dat mijn lontje er na de bevalling niet langer op geworden is.

En ik heb zo zitten janken, stilletjes natuurlijk.
ik weet t, marc heeft gelijk.
ik doe mijn best. neem mijn pilletje op tijd.
ik heb ADHD, en haat me zelf omdat ik niet meer geduld kan opbrengen voor ons manneke.
pascal kan er niks aan doen, marc niet,
ik voel me dan zo'n waardeloze moeder.
toen marc naar t werk ging ben ik terug gekropen in bed. heb een half uur liggen janken, en ben in slaap gevallen.
ik was zelfs in mijn slaap onder de indruk van het feit dat marc gefrustreed was om mij,. dat ik droomde van onze eerste ontmoeting.
elke keer als ik nu naar pascal kijk, wordt ik onzeker. wat als ik een keer echt boos wordt.......
ik doe zo mijn stinkie best om rustig te zijn, om geduldig te wezen.
maar soms is mijn lontje zo kort.

liefs
een verdrietige smooty

Och lieverd je bent gewoon een kei goeie moeder en wat jij schrijft dat hebben wij weken aan een stuk gehad dus ik weet precies hoe je je voelt en hoe marc zich voelt.
Hier ging het dan ook zo.........weet je wat mij hielp ik pakte hem dan maar op en ging naar beneden ging met hem rond lopen wiegen, of in de box nam een bak koffie.
Weetje wanneer jij "niet accepteerd"dat hij huilt voelt hij jou frustratie en word het alleen maar erger.....
En ja weet het is echt kei moeilijk zeker om 4 uur 's morgens.........
Ik kan me echt voor meer dan 100 % verplaatsen in je gevoel maar probeer het maar want werkt echt......
Je mannetje trekt wel bij weetje bij hun (ook hier) gaat de wekker zo vroeg en hebben vaak zwaar werk(hier kozijnenbouw) lange dagen (5dgn van 7 tot 17) en dan de zaterdag nog van 7 tot 12.
En dan vaak ook nog overwerk 1 x inde week tot 21 uur.
Keur het niet goed hoor dat ze zo reageren maar het is een combi van alles bij elkaar.
Kop he je bent een goeie moeder en weetje wanneer het echt niet gaat loop maar even weg ga alleen naar beneden marc pakt hem echt wel jij ff stoom afblazen daar is pascal meer mee gebaat......
Lieverd adem in adem uit denk aan je en ik begrijp je volkomen.
Ga lekker ff wandelen en kruip nog ff lekker met je kleintje terug.....

liefs louise

Hee meiske!

Kop op! Je bent een keigoeie mama en je moet toch je stinkende best doen om het NIET goed te doen!!!

Net als Louise kennen wij die momenten ook en sinds 2 dagen is hier hier tussen 6 en 9 's avonds ook weer hopeloos. Ik heb dan ook meer dan eens het gevoel dat ik het niet goed genoeg doe en radeloos ben omdat niks helpt.
Dan moet ik ook even tot 10 tellen.
Perry is veeeeeeeeel geduldiger dan mij en ziet het allemaal wat makkelijker. Daar ben ik soms ook jaloers op, dan denk ik "jij hebt makkelijk praten als je van 9 tot 5 werkt en maar een paar uurtjes meekrijgt".

Ik vond die stukjes in het boek 'oei, ik groei' ook zo herkenbaar waar ouders vertellen over hun gevoel van onmacht en frustratie.
En ben het ook met Louise eens; je kunt Pascal beter even laten huilen en een paar minuutjes tot jezelf komen, dan vol stoom hem proberen te troosten.

Dat korte lontje wordt vanzelf weer wat langer en ik vind best dat je aan Marc mag vragen wat meer begrip te tonen; het is voor ons ook niet makkelijk!
Wij zouden immers ook graag een uurtje langer willen slapen...

Niet verdrietig zijn, je doet het prima, weet ik zeker!
En zoals iedereen lekker cliché roept: Het wordt alleen maar leuker!

Dikke X

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de andere meiden al hebben geschreven. Vertrouw op je eigen kunnen. Alleen het feit dat je je dit zo aantrekt en verdrietig maakt, is al een teken dat je een kei goede moeder bent. Als dat niet zo zou zijn, zou je je hier niet druk over maken!

Liefs
Ingrid

pffff bedankt voor jullie lieve reacties. doet me echt heel goed.
Ik kan er niet goed tegen als iets anders loopt dan ik heb bedacht.
ik wil dan graag dat ik alles zo kan redden dat pascal lekker eet en daarna slaapt, zonder dat marc er van wakker wordt.
en eerlijk gezegt lukt me dat ook altijd. en dan net vanmorgen niet. pascal had nog niet zin aan slapen, er zat hem misschien nog iets dwars.
en dan komt mijn ideale plaatje niet uit, en dan kan ik dat niet zo snel verwerken tot iets nieuws.

marc is ook veel rustiger dan ik ben. en ik denk dat ik me juist daarom zijn reactie zo aantrek. ik verwacht dat niet van hem. (weer zo'n ideaal plaatje dat aangepast moet worden).

het oei ik groei boek heb ik ook.
ik zal de hoofdstukken die je aangeeft juulke, nog eens goed doorlezen.

vanavond maar even flink knuffelen met mijn beidde mannen.

hee smooty,
ben toch niet zo boos op jezelf je doet echt je best en meer kun je niet doen!
je bent echt een goede moeder hoor!

ik kan zo met je mee praten ik heb zelf ook ADHD en daarbij nog pdd-nos. alicia sliep 2 weken door en ik dus ook. maar sinds deze week niet meer 5 uur elke keer walker. dan word ik daar zo chaggerijnig van overdag!! echt kan het niet hebben en dan ook nog een schoonzus hier die zich overal mee moet bemoeien!! :-( dat ik haar het liefst zo het huis uit wil stampen!!

het is een hele taak fulltime moeder zijn en je hebt echt geen tijd meer voor jezelf. alles moet in het hokje passen.
maar dat komt echt wel goed hoor

Inderdaaf niet denken dat je een slechte moeder bent!
Fijn dat je eerlijk bent geweest tegen Marc en hij je ook eerlijk antwoord geeft als is dat niet altijd leuk! Maar dat doet jullie relatie alleen maar goed op den duur! Ik zou als je m ziet ook vertellen wat je hier geschreven hebt dat je heel verdrietig was om hoe hij reageerde en uitleggen dat je altijd je stinkende best doet maar het gewoon niet altijd lukt zoals je zou willen en dat je daar niet goed tegen kan!

Denk dat wij allemaal mopperen als ons kindje eerderr wakker wordt dan verwacht en dat we helemaal balen en sjacherijnig worden als ze niet meer meteen gaan slapen!! Je ADHD maakt het misschien wat erger (geen idee geen ervaring mee!) maar we hebben het allemaal wel eens denk ik!

Kop op meid! Pasval heeft de liefste moeder die hij zich maar kan wensen hoor!!

Hey meid,

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar een keer vloeken doen we allemaal hoor, dat noemen ze slaapgebrek, als ik de oorzaak niet kan vinden en 1 van de kinderen ligt te janken in de nacht ben ik ook (schaam) geen leuke moeder hoor...
En je weet heus waar de grens ligt!!
Tuurlijk is het voor Marc frustrerend maar hij moet ook snappen dat het dat voor jou ook is, ik probeer ook in de nacht zo stil mogelijk te doen omdat mn man weer moet werken, maar soms zie ik hem dan lekker slapen na de 4x opstaan, en dan denk ik L.L,,haha
Komt goed hoor!!

Terug
Bovenaan