sorry maar ik ben zooo boos.. zoooo boos!

sorry dat ik meteen zo begin maar ik wil heel graag even van mij afschrijfen omdat ik zooo boos ben op de verloskundigen hier!!
dit is nu onze 3e zwangerschap en ik heb zulke giga harde buiken en een megadruk van onderen alsof ik de heletijd moet drukken en het is ook helemaal beurs van onderen(sorry) en ik weet gewoon zeker dat ik weer voorweeen heb en ik heb al 2vroeggebortes gehad met 33weken en ik ben met allebij de zwangerschappen opgenomen geweest met 24/25 en 26 weken ivm dit dat ik 3volle weken aan de weeen remmers zat, en dat toen ik 30weken zwanger was toen werd ik weer opgenomen en toen ben ik bij beiden te vroeg bevallen  en alles wijst er op dat het nu weer het zelfde gaat de bloedingen het vocht verlies en de harde buiken en de druk enz enz en bij allebij de meiden toen, was ik ziek en had ik koorts en dat heb ik nu ook weer...  ik loop normaal bij de gyn maar vanwege alles vertrouwde ik het niet en had ik daarstraks gebeld  om te vraagen of ze ook een ctg wilde maken om te kijken hoe het er voor stond en of het niet weer door zou slaan naar echte weeen...nou zij de vk kom maar even langs dan dus wij er heen en krijg ik meteen een preek van ik luister even na het hartje of het nog klopt en verder heb ik het iedeen dat als ik zo je verhaal hoor waar je allemaal last van heb dat het buikbanden pijn is en verder is er niks!    dus ik doe haar het verhaal van de vroeggebortes enz en vraag of zei me dosier heb gezien en gelezen... nee zegt ze maar wat je zo zegt dat je daar last van heb dat hebben alle zwangere vrouwen en daar moet je je niks van aan trekken.. dus waarom heb je gebeld als je toch nog niet gaat bevallen??? ikke:WAT??!! ik vroeg om een ctg of dat mogelijk was en verder niet!! zegt ze, meid als je weeen had gehad had je wel anders gepraat en dan had je wel ontsluiting gehad! maar goed een ctg doe ik dus niet en als het geboren word tja dan doen we toch niks omdat je nog geen 25weken bent dus tegenhouden doen we nu nog niet aan.. dus ik moet ik dan het risicolopen dat het wel door zet en dat het fout kan gaan?? nou zegt ze, : je heb ja nog geen kind verloren dus zal het wel goed gaan en anders ma niet dan is het niet anders...ik ben zoooooooooooo boooooos hoe kun je dat nou zeggen domwijf!!!!!!! dus ik ben daar gaan vlippen en kwaad weg gegaan met als gevolg dat ik nu nog meer last heb omdat ik zooo kwaad hier om ben!!! ik vind echt dat deze uitspraak en hoe ik behandeld ben echt niet kan!! ik wil dus nu ook een gesprek aan vragen met mijn eigen gyn over dit!!! wand het zit me echt hoog!! sorry voor dit lange verhaal maar ik  ben echt zooo verdrietig en boos en alles tegelijk ik wou gewoon even me hart luchten maar 1ding weet ik zeker ik bel noooooit weer s'nachts na een vk!!

liefs sam.

Lieve Sam,
jeetje meid, vol schrik lees ik je verhaal. Logisch dat je boos bent. Ik vind dat je onmenselijk behandeld bent!!
Met jouw verleden mag je ongerust zijn, zeker als je nu dezelfde klachten hebt als bij je vorige zwangerschappen.
Wat een mens dat ze zegt, je bent nog geen kindje verloren. Moet dit de 1e worden dan? Sjonge jonge, dat heeft ze blijkbaar zelf niet meegemaakt, want dat wens je echt je ergste vijand niet toe.
Ik zou vandaag bellen naar je gyn en alsnog om een CTG vragen en een klacht over de vk indienen.
Meid het is al vaker gebleken dat zwangeren hun lichaam het beste aanvoelen. Tuurlijk zullen er veel kleine klachten zijn waar ze gek van worden, maar jouw klachten zijn niet klein en gezien je voorgeschiedenis heel gegrond!

Succes ermee, ik hoop dat je vandaag beter behandeld wordt!
liefs
Patricia mama van Bas* en uk 22w1d

ps. en wat de vk zei dat ze pas vanaf 25 weken wat gaan doen? In sommige academische ziekenhuizen (bv Rotterdam) is dit al met 24 weken en in het academisch ziekenhuis in Gent al vanaf 23 weken. Tuurlijk is de kans klein dat je kindje het overleefd, maar er zijn mogelijkheden!!

Hoi,
Ik vind het echt super begrijpelijk dat je heel erg boos bent! Ik word er ook boos van als ik dit lees.
Ik ben zelf met 25 weken van mijn eerste kindje bevallen en zij heeft het helaas niet gered. De dag ervoor ben ik inderdaad ook met bloedverlies en harde buiken bij de vk geweest en zij weigerde me toen door te sturen naar het zh omdat ze ervan overtuigd was dat ik een blaasontsteking had en gaf me dus antibiotica mee. Ik had het idee tegen een muur te praten, zo frustrerend. Achteraf heb ik me zelf vaak verweten niet mijn eigen gevoel te hebben gevolgd en uiteindelijk toch op haar oordeel te hebben vertrouwd. Ik zou je nu dus ook zeker adviseren om hoe dan ook rechtstreeks het zh te bellen. Absurd ook dat ze niet eens je dossier had gelezen!!
Misschien dat je op een later moment (als je hopelijk weer gerustgesteld bent en opgelucht kunt ademhalen) nog eens een gesprek aan kan gaan om je boosheid uit te spreken. Ik heb dat nooit gedaan (was bang voor mijn eigen woede t.o.v. haar) en ben altijd boos op de vk gebleven...
Vooralsnog hoop ik dat alles met jou en je kindje goed is en dat het hopelijk gewoon nog een heel tijdje blijft zitten!
Rustig aan,
Groetjes Evi

Jeetje, Sam, wat een verhaal. Logisch dat je boos bent. Dit kan echt niet hoor. Zelfs als je die hele voorgeschiedenis niet had gehad, dan zou dit nog onacceptabel zijn. Belachelijk.
Ik zou meteen nog terug bellen en alsnog eisen dat je bij iemand anders (liefste je eigen gyn) terecht kunt. En een dikke vette klacht indienen tegen dit mens.

Hopelijk ben je inmiddels weer een beetje tot rust gekomen, vooral voor jezelf en jullie ukkie. En hopelijk ben je inmiddels wel onderzocht en serieus genomen.
Sterkte, meis.

Miep
22w

hey meiden
heel erg bedankt voor jullie lieve reacties dat is echt een steun voor mij.
ik voel mij vandaag iets beter en ik heb vanmiddag een gesprek gehad met mijn eigen gyn over dit alles en zij was hier ook niet blij mee om te horen en heeft er een klacht van gemaakt en zij heb belooft ook een gesprek aan te gaan met de vk omdat dit verbuiten het boekje is gegaan ik word nu elkeweek gecontroleerd of mijn baarmoederhals niet verweekt en open gaat staan omdat dat wel bij de vorige gebeurden ze hebben nu ook gekeken en ze heb gezecht dat ik echt zo veel mogelijk rust zal moeten nemen (voor zover het kan met 2kids) omdat zij ook aan mijn baarmoederhals nu kon zien dat het nog wel dicht zat maar het nu al wel iets aan het verweken is en dat dat dus niet mag maar goed ik hoop echt dat onze uk nog een mooi poosje mag blijven zitten en dat het nu beter zal gaan en ik ga proberen zo veel mogelijk rust te nemen maar jullie heel erg bedankt voor de steun!

veel liefs sam

Lieve Sam,
gelukkig dat je gyn je wel serieus genomen heeft! En dat er gekeken is naar je baarmoederhals. Moet je vertrouwen geven om te weten dat hij nog goed dicht zit, al is hij al aan het verweken.
Gewoon de ziektewet in zou ik zeggen (weet niet of je werkt) en toch idd zoveel mogelijk proberen rust te nemen, hoe lastig ook met 2 kinderen om je heen. Hoe oud zijn ze?

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi Sam,

Wat een vervellende ervaring ik begrijp heel goed dat je boos bent op de vk.
Ik zou inderdaad proberen zo rustig mogelijk aan te doen als ik jou was.
Ik hoop dat alles goed met je gaat? heel veel sterkte ermee.

Groetjes Kim

hey meiden

hier gaat het nog al op en neer met de voorweeen enz maar goed zo lang het niet door zet ben ik blij!

@patricia ja dat is idd een enorme geruststelling dat ik die zekerheid heb en ik werk nu niet de oudste is 3 en de jongst net 1 dus het  zijn wel lastige leeftijden om rust te nemen maar gelukkig staan mijn man, mijn moeder en vriendinnen er veel voor me dus dat maakt het een stuk makkelijker om ook wat rust te nemen!

veel liefs sam

Terug
Bovenaan