Sorry, maar ik heb een vraagje aan iedereen op dit forum

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Eigenlijk hoor ik hier nog helemaal niet rond te kijken, want ik zit pas in ronde 5. Vanaf het begin van het stoppen met de pil heb ik al angst dat het bij ons niet gaat lukken. En zoals je begrijpt groeit iedere ronde die angst. Ik ben 30 jaar en ben na 7 jaar gestopt met de pil, waarna mijn cyclus heel snel weer goed op gang kwam. Eigenlijk is mijn cyclus nu zoals voor mijn pilgebruik, alleen heb ik veel minder buikpijn. Ik weet dat ik minstens een jaar moet wachten voor ik ongerust word, maar ik kan dit nare gevoel toch niet onderdrukken. En daarom wil ik vragen, merkten jullie iets voordat jullie de MM ingingen, of had je het idee dat alles wel goed functioneerde en kwam het als een donderslag bij heldere hemel, dat je niet direct zwanger werd. Heb je het vertrouwen in je lichaam verloren of valt dat allemaal wel mee??

liefs Lucretia

Hoi Lucretia,

Ik kan begrijpen dat je erg onzeker bent, elke mnd is er weer 1 te veel, maar gemiddeld doet een vrouw er   6 - 12 mnd over om zwanger te worden.
Jij had de vraag of  ik iets voelde aan  mijn lichaam, waarom het niet lukte. Nu hoeft het natuurlijk niet (alleen)  aan de vrouw te liggen. Een man is ook erg belangrijk om zwanger te worden. In ons geval is er met mij gelukkig niets aan de hand. Mijn lichaam doet het gelukkig naar behoren, alles groeid en bloeit hahahaha. Mijn man heeft slecht zaad. Vandaar dat het zwanger worden bij ons niet zo vlot. Wij zijn nu 2 jaar bezig voor ons 1ste kindje. Ik ben van mijn 1ste IUI (hormoongestimuleerd) wel zwanger geworden, maar dit is helaas met 7 wkn geeindigd in een miskraam.
Dus ik kan je helaas niet zo goed antwoord geven op je vraag. Maar ik denk dat je je nu nog niet zoveel zorgen hoeft te maken, je zit pas in ronde 5. Er kan nog van alles gebeuren. Ik hoop voor julle dat je snel zwanger wordt en dat je niet op dit forum hoeft te komen.

Kruimel

Ik kan niet anders zeggen dan; geniet ervan dat jullie samen een kindje willen, maak je niet te druk (want dat wordt het em sowieso niet!!!!) en na een jaar kan je misschien een beetje ongerust worden. Maar voor nu dus lekker rustig aan doen!

Ik wist dat het niet goed zat omdat mijn ongesteldheid niet op gang kwam. Jouw ongesteldheid lijkt goed op gang te zijn dus ik zou me niet te druk maken over het wel of niet lukken om zwanger te worden, daardoor kan de kans zelfs kleiner worden dat het gaat lukken. Probeer inderdaad te genieten van het feit dat jullie graag kinderen willen en blijf leuke dingen doen. Laat het lekker op je afkomen en wacht af op wat er gaat komen. Klinkt misschien erg makkelijk allemaal maar is wel het beste. Als je nu naar een dokter zou gaan zal deze ook tegen je zeggen, probeer het eerst een paar maanden en kom daarna terug.
Hoop dat je er wat aan hebt, ik wens je in ieder geval veel succes!!

Veel liefs
Sjan

Hallo, ik begrijp dat je 4-5 maanden al een hele tijd vind, maar meid dat is niets. Bij ons heeft het 6 jaar geduurd. Je bent er heel veel mee bezig en je kunt het ook niet van je afzetten. Maar als je je lichamelijk goed voelt en je menstruatie is goed probeer dan gewoon te genieten en niet negatief te denken. Negatief denken is het slechtste wat er is. En echt je bent nog maar pas begonnen. Er zijn er maar weinig die in zo'n korte tijd zwanger zijn. Maar goed ik spreek uit ervaring.
Gr. Fleur

Ik lees in je mail een hele negatieve gedachtengang. Niet doen hoor! Hoe vaak hoor je niet dat mensen bijvoorbeeld na een lange tijd ineens zwanger van vakantie terug komen: juist, de stress was weg en het lichaam blijkt normaal te functioneren.(dit gaat natuurlijk niet over mensen waar inmiddels al gebleken is dat er echt iets scheelt, ik wil hier niemand tegen het hoofd stoten)
Ik denk dat je inderdaad zoals hierboven gezegd wordt, blij moet zijn dat je cyclus zo snel op gang is gekomen en dat je er voorlopig vanuit kunt gaan dat je lichaam goed functioneert.
Geduld, geduld! )en als je dat niet hebt: heb je al eens aan ovulatietestjes gedacht?)

groeten Elke

Terug
Bovenaan