Sorry, nog een keer een schema-vraagje....

Hoi meiden

Ik schreef gisteren al dat Stef zijn potjes groente niet wil...maar nu vraag ik me eigenlijk ook af of hij het gewoon niet allemaal te veel en te snel vindt.... Hij eet namelijk zijn fruitpotje 's ochtends wel helemaal op, maar als ik die 's avonds wil geven (als ie dus zijn groente niet eet, ik moet toch wat...) eet hij die ook niet.... Dus..zou het niet te veel voor hem zijn allemaal??

Dit is mijn schema, ik hoop dat jullie een betere hebben....Is wel allemaal ongeveer hoor....
09.00 fles 210cc
12.00 fruit 200g
14.30 fles 210cc
17.00 groente 200g
19.15 fles 210cc + rijstebloem

Ikzelf zou dus gewoon niet minimaal iedere 3 uur zoveel eten willen....
Is het soms een idee om de flessen ietsje minder te maken? Dan zit hij misschien iets minder vol de hele dag....

Liefs Annet

Yoëll eet;
7.45 fles 210cc Deze drinkt hij niet altijd leeg
9.30 fruit (1 stuk)
12.00 1 boterham + fles 210cc Deze drinkt hij niet altijd leeg
14.30 sapje
17.00 fles 90cc en groente (tot nu toe half potje 6 mnd, hij vind hem niet lekker)
21.00 fles 210cc met 2 schep nutrix

Gr Pauline

Hoi,

Eerst even "ons" schema

7.00 uur fles (180cc water + 6 schepjes Nutrilon)
10,00 uur half potje fruit met b.v. half geraspte appel of   stukje geprakte kiwi of banaan). Soms een halve Liga er doorheen.
13.00 uur 1 sneetje brood zonder korstjes met jam, smeerkaas, smeerleverworst of what ever!! Bij zijn boterham maak ik 120 cc water met 4 schepjes Nutrilon klaar wat hij meestal helemaal opdrinkt, maar ook af en toe niet.
rond 15.00 uur beetje Roosvicee
16.45 uur heel potje groenten (eet hij ook niet altijd op hoor)  en yoghurt met vanillevla na (wat hij uiteraard wel helemaal op eet!!)
19.30 uur 210 cc water met 7 schepjes Nutrilon en 2-3 eetlepels Nutrix Rijstebloem

Siebe is van 22 juli 2006 en is dus ruim 7 maanden, maar je ziet dat ook hij gemiddeld om de 3 uur eten aangeboden krijgt. Volgens het schema van het CB zit hij goed. Rond 7 maanden wordt aangegeven dat ze mogen hebben wat Siebe nu allemaal krijgt. (1 flesvoeding, 1 papvoeding, 1 broodmaaltijd, 1 warme maaltijd (incl.toetje) en 1 fruithap). Gelukkig gaat het bij ons allemaal goed, maar als hij eens wat laat staan, maak ik me daar ook niet druk om. Ik denk dan ook maar dat je zelf ook wel eens een dag wat meer of minder honger hebt.

Wat me opvalt is dat jij de eerste voeding pas om 9.00 uur geeft. Wordt Stef dan pas wakker of wacht je gewoon tot die tijd. Wellicht is het wat om hem toch wat vroeger wakker te gaan maken, waardoor je wat meer tijd te verdelen krijgt over de dag. Ik persoonlijk vind 9.00 uur vrij laat voor een eerste voeding en ook de fruithap geef je daardoor vrij laat, waardoor je straks weer in de problemen kunt komen wanneer hij aan zijn boterham gaat beginnen. Waarom geef je hem standaard flessen van 210 cc. Is dat 210 cc water of is het 210 cc als het aangemaakt is met voeding??? Misschien zou je daar dan inderdaad in kunnen gaan minderen. Normaal gesproken worden altijd flessen gegeven van 180cc water met 6 schepjes voeding (in het geval van Nutrilon).

Wat de groenten betreft; heb je al eens geprobeerd om zelf te koken. Er zijn kindjes die de potjes echt verafschuwen en wel goed eten als het vers gemaakt wordt.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt en ik wens je veel succes. Laat nog eens horen hoe het allemaal gaat.

Groetjes Fonske.

Hoi hoi

Fonske bedankt voor de tips....
Stef wordt inderdaad pas om 09.00 wakker... Als ik hem eerder wakker maak, is hij echt een beetje chagarijnig.... Dus dat is iig geen optie denk ik...

Ik heb ook geprobeerd om zelf te koken, maar dat wil hij al helemaaaal niet! Hij vond van de 4 mnd potjes de tuigroenten heerlijk en de bruine bonen. De worteltjes gingen er meestal ook nog wel in, maar meer eigenlijk niet. En nu op het moment zou ik er echt een vechtpartij van moeten maken en dat wil ik dus niet....

Die 210 cc hebben we ingevoerd toen hij van 5 naar 4 flessen gingen omdat het anders te weinig was. Toen we dus verder gingen naar 3 flessen leek het me een beetje te veel om ook nog de flessen te verminderen naar 180cc. Ik denk alleen dat ik dat morgen wel eens ga proberen want vandaag wil hij ook zijn fruit niet eens hebben.... Misschien dat hij bij minder melk weer ietsje meer honger gaat hebben.

Misschien komt het ook wel doordat hij weer een tandje krijgt (hij was vanacht ook 2 uur wakker en ontroostbaar) maar ik word er toch een beetje onzeker van. In ieder geval drinkt hij wel zijn melk op, dus dan hoef ik m niet zo heel veel zorgen te maken toch? Dan zie ik over een paar dagen wel of het wel lukt.... En dan vanmiddag maar weer een een potje tuingroenten...die vond ie wel lekker en dan krijgt hij tenminste iets binnen.....

Pff wat een gedoe zeg!
Ik duim maar dat het later deze week beter gaat...
Liefs Annet

Hee Annet,
Tygo krijgt sinds een paar dagen om 14.30/15.00 uur een fles thee in plaats van melk. Gewone thee met een plomp "gewone" koemelk erin. Tygo vindt het hartstikke lekker en heeft om 18.00 veel meer zin aan zijn warme hap. Misschien lukt het bij jou ook...
Succes, groetjes happyM.

Hey Annet,

Ik denk dat je zojuist het grote probleem zelf hebt aangegeven. Hij krijgt een tandje en kindjes zijn dan vaak toch helemaal van slag. Ook als Siebe tegen een tandje in zit te hikken  kan het eten hier drama ten top zijn, maar met een paar dagen, zodra het tandje door is, is dat weer verleden tijd. Probeer je er dus niet al te druk om te maken. Onthoud dat ze echt niet zo heel snel wat te kort komen hoor. En je moet maar zo denken, alles wat je wél binnen krijgt is meegenomen!! Ik heb makkelijk praten, omdat Siebe mijn tweede kindje is en ik het allemaal wat "makkelijker" doe, maar ik herken jouw onzekerheid heel erg, toen ik alleen Merijn nog maar had. Stef is toch jouw eerste, of zit ik er nu helemaal naast?

Succes

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan