sorry, nog een vraagje

hey meiden.

sorry maar ik zit met nog een vraagje in mijn maag.
ik las net dat het de bedoeling is, dat onze kindjes binnenkort naar een fles minder gaan en daar vast eten voor krijgen s'avonds
ik ben pas overgestapt van 5 naar 4 flessen. is het dan de bedoeling dat ze maar 3 flessen krijgt? ( mischien een heel domme vraag hoor  maar snap het even niet meer)

en nathalia krijgt nu nog niet eens een klein potje helemaal op, maar de helft. ( bied haar wel meer aan, maar ze wilt gewoon niet)
maar binnenkort is het toch de bedoeling dat ze een groot potje voor de helft (of helemaal) leegeten?
krijgt ze zoals ik het nu doe  niet te weinig voeding binnen? hoe doen jullie dit? ik kan haar moeilijk toch vol proppen als ze niet meer wilt? ze eet wel goed voor de rest. de flesjes zijn altijd leeg.

bij mij op het cb zijn ze allemaal heel vaag  en lullen er altijd omheen.
(bij alles trouwens hoor, wat ik vraag)

graag hoor ik van jullie.
alvast bedankt.

groetjes, do

Hoi Do

Is toch geen domme vraag ik blijf het altijd maar gissen vinden hoor wat die kleintjes willen eten.

Nick eet nu 'smorgens 7 uur een fles van 180 met 6 scheppen
                                                              rond 9.30 een potje fruit of vers
                                                               12 uur fles  
                                                               16 uur klein potje groente en fles van 120 met 4 schepjes
                                                               20 uur fles met 210 en 7 scheppen.
En wanneer er weer een fles afgaat weet ik ook eigenlijk niet maar denk dat we dat vanzelf merken .
Als er straks brood bij komt wordt de fles van 12 uur ook weer gehalveerd.

Ik doe er pas een fles af als ik het idee heb dat Nick genoeg bijvoeding krijgt .

Onze eerste heeft heel lang een fles gehad om 22uur maar die was wel fijner en at op de dag minder, Nick is gewoon gemiddeld en eet op de dag meer.

Gewoon je gevoel en je kindje volgen en als ze goenoeg hebben merk je het wel.

Groetjes Marielle

Hoi,

Geen domme vraag hoor, ik kwam er bij mijn 1e ook niet echt uit. Ik kreeg van het cb een formuliertje met het volgende schema erop:

6 maanden:

7:00/8:00 uur fles 200cc (of pap)
11:00/12:00 uur Pap op basis van nutrix (met lepeltje) (of fles van 200)
15:00/16:00 uur Groente hap met aardappel, rijst of pasta en vlees met fles van 100 toe.
19:00/20:00 uur fles 200 cc
tussendoor fruit

Dat fruit gaf ik rond 10:00 uur.

Dan met 8 maanden:

7:00/8:00 uur Pap op basis van Bambix
11:00/12:00 uur Witte/lichtbruine borterham en (tuit)beker met 150ml opvolgmelk (of evt. een fles)
15:00/16:00 uur warme maaltijd met een kop yoghurt toe. (als drinken gaf ik water erbij)
19:00/20:00uur Fles
tussendoor fruit.

Ik vond dit een fijn schema. Toen onze dochter bijna 1 jaar was ben ik om half 3 een tussendoortje gaan geven, bijv. een rijstwafeltje of babyliga of fruit  ofzo. En de warme maaltijd gaan opschuiven eerst naar half 5, toen 5 uur, later half 6.

Nee joh, is helemaal geen domme vraag! Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik blij zal zijn als Hannah straks ook gewoon met de pot mee eet en we al dat schema-gedoe gehad hebben. Vanaf het moment dat de bijvoeding begint is het gewoon echt zoeken naar een ritme en als je het net gevonden hebt, ben je het weer kwijt.

Mijn advies: niet druk maken! Ze gaan echt, echt, echt vanzelf minder drinken. Mijn oudste had nooit genoeg en opeens....gingen de flessen niet meer leeg. Heeeeeel vreemde ervaring, maar er gingen vanzelf steeds meer flessen af. Ze groeien minder hard, dus ze hebben ook steeds minder nodig. En idd, ze gaan steeds meer groenten en fruit eten en dat kan van het ene op het andere moment gaan. Mijn oudste wilde ook nooit eten en toen ze 7 maanden was en er een aardappeltje door de groente mocht...haphaphap bordje leeg.
Dus gewoon gaan bijvoeden en kijken welke fles je kindje het slechtste drinkt en die dan af gaan bouwen. En wil ze al haar flessen nog, lekker 4 flessen houden! Over een jaar vraag je je af hoe je de melk er in moet krijgen, dus geniet er nog maar even van!

Mijn schema is overigens als volgt:

8.30 uur: Fles 180cc + 6 schepjes + 3 eetlepels rijstebloem (straks bambix)
9.30 uur: Fruithapje om te oefenen
12.45 uur: Fles 210cc + 7 schepjes
16.45 uur: Fles 120cc + 4 schepjes (deze fles drinkt ze slecht en zijn we aan het afbouwen)
18.00 uur: Groentehapje
19.00 uur: Fles 180cc + 6 schepjes.

Het zit af en toe wat dicht op elkaar, maar dat is omdat Hannah echt een onwijze slaapkop is. Dus als ik jou was, zou ik gewoon kijken naar wat voor jouw kindje handig is!

Hoi

Wij zijn 2 weken geleden overgestapt naar 3 flessen melk. Tessa was toen 6,5 maand. Ons schema ziet er zo uit:

7.00                  200 ml opvolgmelk        
9.30                  150 gram fruit en wat rosvicee
12.00                200 ml opvolgmelk
16.00              150 gram warm eten en toetje na
                               Meestal yoghurt ongeveer 50 gram
19.30                200 ml opvolgmelk met 3 eetlepels nutrix

Tessa wou op een   gegeven moment ook de flessen niet meer leegdrinken. of nog minder dan normaal, want ze is geen goede drinker. Toen zijn we overgestapt, ze heeft het nooit erg gevonden.

groetjes grietje    

He Do,

Domme vragen bestaan niet hoor. Ikzelf weet het ook niet altijd meer hoor en hier op het cb krijg je ook van die rare antwoorden, waar je eigenlijk niks mee kunt.
Onze meid krijgt ook 4 flessen en doet het daar heel goed op.   Wij zijn ook niet zo heel erg lang overgestapt. Ze heeft best lang om half 12 's avonds nog een fles gekregen. Maar op een gegeven moment dronk ze die niet meer leeg. Dat was voor mij een teken om naar 4 flessen te gaan. Dat doe ik ook dadelijk met 3 flessen.
Ons schema ziet er als volgt uit.

7.30 uur                              fles 200 ml (180 ml water en 6 schepjes)
10.30/11.00 uur        fruithapje een half potje (4 maanden) met een halve liga eronder. Dit gaat meestal wel helemaal op
12.00 uur                          fles 200 ml (180 ml water en 6 schepjes)
16.00 uur                         fles 200 ml (180 ml water en 6 schepjes)
17.00/17.30 uur        groentehapje, hier eet ze nog erg weinig van. Ze is dan vaak ook al moe. Eet ze het dan is het goed, eet ze bijna niks ook prima.
20.00 uur                         fles 200 ml (180 water en 6 schepjes) en 2 schepje nutrix
21.00 uur                         ligt ze heerlijk in haar bed, soms zelfs al eerder

Het groentehapje is dus hier een beetje een probleem. Ze slaapt tussen 4 en 8 vaak nog een uurtje of anderhalf en het is erg moeilijk om daar dan nog ergens een groentehapje te geven. Nu doe ik het voordat ze gaat slapen, omdat ik om half 7 (dan wordt ze meestal wakker) weer erg laat vindt.
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om niet te gaan proppen, want dat werkt niet en maak ik haar het eten dadelijk tegen. Dat moeten we zeker niet hebben.

Het   blijft moeilijk he.

Groetjes Anne

hey hey

Nou hier loopt momenteel het hele schema niet meer!
Lynn drinkt nu met moeite maar 2 flessen leeg per dag.

09.00 180 cc 6 schep en 1,5 bambix
11.30 200 gram fruit
15.00 180 cc fles als ze het wil hebben
17.30 200 gram groente/aardappel en vlees + 100 gram toetje
Hierna moet ze nog een fles maar die weigert ze te drinken, hoelaat ik het ook probeer!

gr

Terug
Bovenaan