Sorry, nog ff een vraagje over wat wel/niet eten...

Kom ik weer met een vraag over eten:

Mag je haring eten als je zwanger bent? En garnalen?

Ik heb er namelijk opeens super zin in (en ook al in de supermarkt gekocht).

Groetjes

Nou, het wordt juist aangeraden om een paar maal in de week vette vis te eten, is goed voor de ontwikkeling van de hersenen. Haring wordt daarbij vaak genoemd.
Bij de gerookte zalm wordt aangeraden om niet de vacuumverpakte uit de supermarkt  te nemen. Dus ik denk dat ik het weekend mijn harinkie maar vers ga scoren bij de visboer.
Als ik  jou was, zou ik  wel alles dezelfde dag  opeten en niet nog een portie tot de volgende dag bewaren.

Ook ff een vraagje. Mag zalm en tonijn uit blik wel of niet. Volgens mij is dit geen rauwe vis. Houdt hier nl heel erg van. Vind het al erg dat ik suchi moet laten staan.

Groetjes,
Yvonne

Hey hallo dames,
Omdat ik geen vis lust ben ik sinds een tijdje van die visoliecapsules aan het slikken. Is ook niet prettig, want ook die eet je de hele dag.....
Maar nu ben ik zo ontzettend misselijk dat het mij wqerkelijk niet meer lukt om die capsules naar binnen te krijgen, sterker nog, die reclame van Becel Goede Start, waarin vis de hoofdrol speelt bezorgd mij al braakneigingen.
Ik weet dat vis ontzettend belangrijk is, voor de hersenen en hart en bloedvaten, maar ik krijg het er gewoon niet meer in.....
Er zijn een aantal dingen die ik wel lust wat betreft vis, namelijk kibbeling en gebakken vis, vissticks en lekkerbekjes, visschnitzels en viscuisine. Hier zit witvis is, met name koolvis. Behoren die ook bij de vis die je bij voorkeur 2 keer per week moet eten?

Groetjes,
Karin  

quote: ka rosie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-08-2008 12:07:54'));

Hey hallo dames,
Omdat ik geen vis lust ben ik sinds een tijdje van die visoliecapsules aan het slikken. Is ook niet prettig, want ook die eet je de hele dag.....
Maar nu ben ik zo ontzettend misselijk dat het mij wqerkelijk niet meer lukt om die capsules naar binnen te krijgen, sterker nog, die reclame van Becel Goede Start, waarin vis de hoofdrol speelt bezorgd mij al braakneigingen.
Ik weet dat vis ontzettend belangrijk is, voor de hersenen en hart en bloedvaten, maar ik krijg het er gewoon niet meer in.....
Er zijn een aantal dingen die ik wel lust wat betreft vis, namelijk kibbeling en gebakken vis, vissticks en lekkerbekjes, visschnitzels en viscuisine. Hier zit witvis is, met name koolvis. Behoren die ook bij de vis die je bij voorkeur 2 keer per week moet eten?

Groetjes,
Karin  

Hoi Karin,

Het zijn niet echt de vette vissoorten, maar het is beter dan niks. En iets gaan eten wat je echt niet lust lijkt mij niet fijn. Als je niet alles binnenkrijgt zoals voorgeschreven, zou ik mijzelf niet zo druk maken. Niet alles kan altijd perfect en in de derde wereld landen zetten ze ook gezonde kinderen op de wereld. Wat die allemaal niet missen is gewoon te gek. Dus eten wat je lekker vind en als het kan ook gezond. Een keertje zondigen is niet erg.

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan