soyamelk

hier krijgt jayden 100 ml gewone halfvolle melk verdund met 50 ml water.
en `s morgens nog opvolgmelk.
en vanaf volgende week gaat de opvolgmelk er helemaal uit. jayden is dan een jaar en ik vind het dan mooi geweest, gewoon over op de gewone melk.
heb verder geen ervaring met soya melk. vind het zelf niet te drinken dus vandaar dat jayden het niet krijgt

hey,

ik wilde op den duur ook deels soya melk gaan geven. Niet helemaal, zolang Quinn natuurlijk geen koemelkallergie heeft. Vind het belangrijk dat hij dat ook leert drinken. Weet wel dat als je teveel soya melk gebruikt, dus in de vorm van melk en de toetjes en verder niets anders kan je er ook een allergie van ontwikkelen. Heb dit gezien bij mijn oppaskindjes. Hadden allebei een koemelkallergie en dronken veel soyamelk en de toetjes. Werden daar op den duur ook een soort van allergisch van. Dus biedt het met mate aan. En volgens mij evt extra vitamines maar dat is weer als je helemaal richting het vegetarisch gaat. En let op de suikers die erin zitten.. Ook in soya melk worden veel suikers gedaan om het wat zoet te maken.

Succes!

Ja hier soya, de kinderen drinken het ook nog steeds (maak er pap van)!
Ik gebruik wel gewone melk voor pannekoeken enz enz en bij mn moeder drinken ze ook gewone melk!
De oudste had een kma, dus vandaar de soya, en daar zijn we nooit mee gestopt omdat ze het lekker vinden!

Terug
Bovenaan