spa blauw...

Hoi,
Heb een vraag,moet je spa blauw of barle duck nog afkoken voor de fles te maken?En wie gebruikt de magnetron voor warm te maken of flessen warmer,Ik kreeg net te horen dat de magnetron slecht was voor de fles te warmen(straling),ik was op controle verloskundige....
Groetjes Gaby.

Hoi Gaby,

Ik denk dat het voor je kindje niet veel uitmaakt of je barle duc of spa blauw gebruikt om de flessen te maken.
Ik gebruikte voor Felina altijd barle duc, maar dit deed ik omdat er meer in een pak zat en goedkoper was dan spa blauw.
Ik heb het mineraal water nooit gekookt voor ik het gebruikte.

En dan even over de flessen warmer en de magnetron.
Ik gebruik al vanaf de geboorte van Felina de magnetron om haar flessen op te warmen.
Ik heb dit gewoon van mijn kraam verzorgende over genomen, het enige waar je wel op moet letten bij het gebruik van de magnetron is dat je de fles na het opwarmen goed schud zodat de warmte verdeeld word.
Als je dit niet doet is vaak de melk boven in de fles gloeiend heet en de melk onderin in de fles koud, controleer ook altijd de temperatuur van de melk door een druppeltje op de binnenkant van je pols te doen, zo kun je goed voelen of hij niet te heet is.

Ik heb toen ik zwanger was ook een flessen warmer gekocht.
Als ik deze in totaal 1 week gebruikt heb is het veel.
Het duurt in een flessen warmer behoorlijk lang voordat de fles warm is, en aangezien ik toch een magnetron heb gebruik ik die omdat het lekker snel gaat.

Nou het is een heel verhaal geworden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Marjolein

Hoi marjolein,
Maak je van barle duck dan een kan voeding voor hele dag?Wat ik doe is water koken voor dag voeding erbij,wat af laten koelen en dan in koelkast.Als je barle duck dus gebruikt ,gebruik je het koud/kamertemp ,voeding erbij en in koelkast?
Heb vanmorgen flessenwarmer gekocht,ga maar eens proberen,ik vind magnetron ook fijn.....maar ze kunnen je zo in verwarring brengen en al geloof ik het wel van die straling....kweet ook niet allemaal.
Groetjes Gaby.

Hoi Gaby,

Aan het begin maakte ik inderdaad de voeding voor de hele dag klaar.
Omdat je het water op kamer themparatuur gebruikt lost de voeding wat moeilijker op.
Ik deed dan eerst de helft van het poeder in het water, goed roeren tot het opgelost is en dan de andere helft van het poeder erbij en weer goed roeren totdat alle poeder goed is opgelost.
Aangezien je water op kamer temparatuur gebruikt kan je het na het maken van de voeding direct in de koelkast zetten.

Vanaf dat Felina drie maanden was ben ik het gewoon per fles gaan maken, de benodigde hoeveelheid water in de fles, aantal schepjes erbij, goed schudden en opwarmen.

Tja, de tegenstrijdige adviezen die je vaak krijgt kunnen je erg onzeker maken, ik weet er alles van.

Groetjes,
Marjolein (moeder van Felina 06-04-06)

Hoi,

Ik heb altijd het water gewoon gekookt en dan in een kan in de koelkast gezet.
Mijn dochter is nu inmiddels 9 maanden en ik gebruik gewoon kraanwater voor de fles, en dit gaat prima. Dit doe ik vanaf dat ze 8 maanden is.

Groetjes van Elly

Hoi Gaby,

volgens een advertentie van spa blauw hoef je het niet meer te koken omdat er geen bacterieen in zitten, in tegenstelling tot kraanwater. Je kunt trouwens net zo goed gekookt kraanwater gebruiken, stuk goedkoper en het komt op hetzelfde neer.
Opwarmen van flesjes in de magnetron wordt in ieder geval afgeraden voor hypo-allergene voeding. De magnetron schijnt namelijk de werkzame anti-allergene stoffen in die voeding teniet te kunnen doen, net zoals bij borstvoeding. Ik warm altijd eerst het water op in de magnetron en gooi er dan pas melkpoeder bij. Net zo makkelijk als andersom en baat het niet, dan schaadt het niet. Als ik wegga neem ik net gekookt water mee in het thermosvakje van mijn luiertas, dan is het na een uurtje net genoeg afgekoeld. Overigens kan een keertje in de magnetron echt geen kwaad hoor, dat is san 1 fles op die honderden die ze krijgen waarin de stoffenin het ergste geval niet meer werken...

groetjes, Ellen

Hoi Gaby,

Ik doe het als volgt: ik maak een combinatie van spa blauw (uit de koelkast) en gekookt kraanwater en dan de voeding erbij. Gekookt water af laten koelen en dan in de koelkast vond ik te veel gedoe (eerst af laten koelen buiten de koelkast, kan elke dag reinige noem maar op). Het CB zei dat dit een goede oplossing was aangezien er volgens het CB in Spa Blauw geen fluor zit en in kraanwater wel en dat schijnt belangrijk te zijn. Dus een combi van beide is goed. Ik maak nu elke keer een voeding van 150 cc water, dan is het 90 cc spa blauw en 60cc kokend water, 5 scheppen eten erbij en dan is het gelijk op de goede temperatuur.

groetjes
Nana

Terug
Bovenaan