Spannend, 30-6 is weer mijn eerte NOD!

Hoi Allemaal,

Ik heb op 1-6 een miskraam gehad na een  zwangerschap(je) van 10 weken en ben toen gecuretteerd. Dat is woensdag as.  4 weken geleden.

Volgens mij heb ik 17/18-6 een eisprong gehad, ik had toen namelijk veel van het juiste cervixslijm. De gyn, vk en ha hadden me aangeraden om een menstruatie af te wachten en dan pas weer voor het "echie" te gaan. Voordat ik zwanger werd kon ik ook altijd heel duidelijk merken wanneer ik mijn eisprong had vanwege het cervixslijm. Dus toen  ik na  18-6  weer ander cervixslijm had hebben we weer gewoon gevreeen.

Na het weekend had ik pas een temp verhoging, dus weet ik wel zeker dat ik idd een eisprong heb gehad. Ik verwacht dan ook dat ik ongeveer donderdag weer ongesteld zal worden. Dat zou ik wel super netjes vinden van mezelf, das precies 4 weken na de curettage !!

Alleen het gekke is, dat ik een beetje last begin te krijgen van mijn borsten, ze voelen iets zwaarder aan. Dat had ik ook toen ik zwanger was!?! Ik denk dat het er vast mee te maken heeft dat ik toch nog wel wat hormonen heb en nu vlak voor mijn menstruatie zit, maar toch het is wel verwarrend hoor... Ik ga me nu afvragen of we toch iets te snel zijn geweest, zeker ook omdat mijn temop verhoging ook pas een  4/5 dagen later was.... Nou ja, ik zal me vast van alles in beelden, omdat ik natuurlijk nog zo goed weet wat ik toen voelde.

Groetjes Nanda

Goh, wat spannend zeg! Ik hoor wel hier op het forum wat tegenstrijdige berichten over wanneer je weer zwanger mag raken, veel gyn's raden aan een maand te wachten. Zowel mijn gyn als de vk hebben aan mij aangegeven dat het in principe gewoon mag, gelijk weer zwanger raken. De vk zei dat je niet zwanger wordt als je lijf er nog niet aan toe was, daar was de gyn het niet helemaal mee eens, maar ze zeiden allebei dat het er vooral mee te maken heeft dat het dan makkelijker is om de termijn vast te stellen van de volgende zwangerschap, omdat je cyslus toch wat ontregeld kan zijn na de miskraam. Wel spannend voor je, ben benieuwd, wie weet wat voor nieuws je hebt!
Liefs Solleke

Jemig wat een spannende week gaat dit voor je worden.

Mijn gyn. heeft mij ook aangeraden om eerst een menstruatie af te wachten voor ik weer zwanger zou proberen te raken. Maar volgens mij ook enkel om te weten dat het allemaal weer naar behoren werkt en voor de tellingen als het zover mocht zijn enzo.

Verder heb ik berepen dat het geen kwaad kan om al zwanger te zijn. Je hoort vaak dat je extra vruchtbaar bent na een MK dus het zou goed kunnen. Al moet ik wel zeggen dat in mijn geval ik allelei andere symtomen heb door de hormonen dus wellicht zijn de zwaardere borsten gewoon een van de tekenen dat je menstr. eraan zit te komen.

Ik ben benieuwd.

Succes in ieder geval.

liefs Britt

Hoi Nanda,

Wat spannend allemaal zeg. Hoop dat het lukt zo snel zal mooi zijn.
Maar mijn vk en ha zeiden ook alllebei dat het beter was op de 1ste ongi af   te wachten.
Ondertussen ben ik alweer voor de 2x ongi geweest en ben nu een beetje de klus kwijt hoe ik moet rekenen want na de mk was ik met 4wkn weer ongi en de 2x met 6 wkn.
Dus wacht maar weer af en blijf ook maar gewoon verder gaan met klussen.
Zal voor je  en aan je denken.
Groetjes astrid

Hoi Nanda,

Suc6 deze week. Spannend!! Hoop dat je NOD gewoon voorbijgaat! Ik heb zelf 12 juni een miskraam gehad en voel me nu al weer een week ook zwanger... zat natuurlijk ook nog zo in dat gevoel. Ben af en toe misselijk, hoofdpijn (heb ik normaal nooit) en wat menstruatieachtige pijn.... probeer mezelf voor te houden dat het vast komt door een eisprong en dus zijn we heerlijk aan het klussen. Toch blijft het gevoel zeggen dat het zo is....verstandelijk weet ik denk ik wel beter. (zucht) maar we wachten af en en zien wel hoe het gaat. Hoop zo dat ik weer snel zwanger mag raken! Dat was zo'n heerlijke en bijzondere tijd.
Wil zo graag dat gevoel van een positieve test weer meemaken!!!

Groetjes Ineke

Hoi hoi,

Ach ja ik zal het me vast allemaal helemaal inbeelden. Ik probeer me ook heel hard in te stellen op een menstruatie. Maar het is precies zoals jij ook zegt Ineke, die positieve test was wel erg bijzonder gaaf. Ik voelde me ook zo bijzonder tijdens de zwangerschap.

Vanmiddag tijdens het eten van een overheerlijk ijsje, had ik het er over met mijn man, dat ik   (ondanks dat het technisch niet echt mogelijk is) toch zo graag zou willen dat ik niet ongesteld werd en stiekumpjes hoopte op een positieve test. Het grappig is dat hij precies het zelfde gevoel had en het ook zo sterk hoopte. Ik had het er verder nog niet overgehad omdat je juist door het hardop uit te spreken er nog meer op gaat zitten hopen, blijkt hij precies het zelfde te hopen. Alleen dan hadden we nou net 2 daagjes eerder moeten klussen!!  Niet dat nou 4 weekjes wachten op een mensen leven nou zo'n ramp is, maar ja ik wil wel zo graag.... Maar wat zegt oma dan altijd: "geduld is een schone  zaak"

Liefs Nanda

Hoi Allemaal,

Ik ben vandaag ongesteld geworden. Dat is gelukkig wel weer heel snel na de curettage, morgen 4 weken geleden. DUs das wel positief.

Tuurlijk is het nu niet erg leuk om ongesteld te zijn, maar wel fijn dat nu alle hormonen weer okay zijn en  we  er  de komende  ronde weer helemaal voor kunnen gaan!! Dus daar houd ik me vooral maar even heel goed aan vast.

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan