Spannend en bang

Ongeveer 3a 4 weken zwanger.Ik kan het nog niet echt geloven. Zo spannend en ook wel wat angstig.<br />Iemand tips hoe hier mee om te kunnen gaan?<br />

Allereerst gefeliciteerd! Ik herken dit en heb het nog in mindere mate dan in de eerste weken. Ik vond het vooral heel surrealistisch en was/ben bang het kindje te verliezen. Heel cliché, maar met de tijd word dit minder. Na de eerste echo vond ik het makkelijker worden en kon ik er van gaan genieten.

Hoort er echt bij. Maar onthoud: stress levert niks op, want je hebt er geen invloed op, bij de meerderheid gaat het goed en als je geen bloed verliest oid, moet je er vanuit gaan dat het gewoon goed gaat! Vanaf de 1e echo wordt het makkelijker idd.

Gefeliciteerd! En ja, wat hierboven is gezegd, het hoort erbij. Ik had het ook en ook ik kan het nog steeds soms amper geloven, al ben ik nu alweer 34+3 weken zwanger! 
Mij hielp het om een 9 maanden dagboek bij te houden, daar kan je alles in schrijven wat je denkt!  Zonder het meteen te verklappen ? na de eerste paar echo's wordt het steeds realistischer en kan je steeds meer genieten. Ga ervan uit dat het goed gaat! Positief blijven! Geniet lekker van de komende periode want het gaat onwijs snel!

Ik herken helemaal wat je schrijft. Ik twijfel soms ook nog steeds of die test wel echt positief was.. natuurlijk was de test positief en ben ik ook nog steeds niet ongesteld. Ik zit nu op 5 weken..
even volhouden wij beide! ? 8 december heb ik mijn eerste echo! Super spannend! Hopelijk voel je je verder goed! Geniet! Wij kunnen dit! ?☺️

Same here. Inmiddels 6,5 week zwanger en van de week de eerste echo gehad. Nu durf ik het te geloven... Ik heb de dag na m'n positieve test m'n moeder gebeld om allemaal dingen aan te kunnen vragen, dat hielp heel erg. Succes! Ik hoop dat je iemand hebt om je angsten mee te delen en het allemaal te relativeren ;)

Ik heb er meerdere jaren over gedaan om succesvol zwanger te raken. Had al helemaal een geloof dat het er niet meer in zat. En toen had ik een "plakker". Die kwam voorbij die eerste 6 weken. Ik was zoooo bang tot een week of 14. 
Wat de dames hierboven zeggen, herkenbaar en echo's hielpen. Ook hielpen de statistieken mij. Ook al zat ik al vaker aan het verkeerde eind. Ik bleef me voorhouden dat vanaf dan en dan zoveel procent gewoon goed afloopt. Die percentages zijn best hoog. En ik bleef ver van verhalen/topics/kletspraat over miskramen. Daar was ik al bang genoeg voor en had ik al 2 keer meegemaakt. Ik durfde nog niks te kopen ofzo, maar ik hield wel al een dagboekje bij. Dat was ook wel fijn.

Terug
Bovenaan