Spannend en bang.....

A

Anoniem

Guest
Hay meiden,

Nu 6 weken na mijn miskraam/curretage ben ik net ongesteld geweest.....we kunnen dus weer!

Heel blij en heel veel zin in!

Ook ben ik nu opeens weer een beetje bang:
* zal ik snel zwanger zijn?
* gaat het nu wel goed?
* ik ga de eerste weken net doen of ik dan niet zwanger ben want ik wil die pijn niet meer...
* zal ik ooit moeder worden?

Het maakt je zo onzeker omdat je lichaam je in de steek heeft gelaten zonder dat ik daar iets van merkte!

Ik hoop zo dat ik snel weer zwanger ben want ik wil het zó graag............

xxxxxxxxxxxxx me

Hey,

heel herkenbaar je gevoelens. Ik had het zelf ook vlak na mijn miskraam. Je kunt weer gaan klussen en dan is het weer afwachten. Elke ongesteldheid was toch weer een dikke teleurstelling en herinnering aan de miskraam. Ik vond dat toen nog moeilijker dan voor de miskraam. Je weet immers hoe het is om zwanger te zijn en als alles goed was gegaan was je immers nog zwanger en zeker niet ongie. Dat doet heel veel pijn.
Maar toen ik na 3 maanden klussen weer zwanger was, heb ik er vanaf moment 1 van genoten. Je kunt jezelf echt niet voor de gek houden hoor. Zwanger is zwanger en als het weer mis zou gaan heb je net zo goed weer verdriet. Gelukkig heb ik dat nooit hoeven mee maken.
Bedenk dat je lichaam je niet in de steek heeft gelaten. Het eitje ontwikkelt op zichzelf en er moeten zoveel processen foutloos verlopen voor een gezonde ontwikkeling. Daar kan soms iets mis gaan. De 10% kans die je hebt, is daarbij vergeleken echt een heel kleine kans! En je doet er gewoon helemaal niks aan. Nu je opnieuw ongie bent heeft je lichaam het snel weer opgepakt. Dat is heel fijn!

het is zeer waarschijnlijk dat je snel weer zwanger bent, zeker als jullie na je ongie en dus voor je eitje om de twee dagen klussen. En na een miskraam ben je ook extra vruchtbaar. Maar geef het wel even de tijd... hoe moeilijk dat ook is en hoe graag je het ook wilt. Met stressen en ongeduldig zijn versnel je het proces niet en je maakt het jezelf er zo moeilijk mee. Probeer dus te ontspannen.

Klus er dus lekker op los en ik hoop dat jullie inspanning snel zullen worden beloond!

xx

bloempje heeft het allemaa heel mooi gezegd!!
lekker klussen en probeer je idd wel te blijven ontspannen!veel plezier straks weer met klussen en hoop ook dat je dan weer snel zwanger zal zijn.

liefs

Terug
Bovenaan