Spannend......en bang!

Hay meiden,

Nu 6 weken na mijn miskraam/curretage ben ik net ongesteld geweest.....we kunnen dus weer!

Heel blij en heel veel zin in!

Ook ben ik nu opeens weer een beetje bang:
* zal ik snel zwanger zijn?
* gaat het nu wel goed?
* ik ga de eerste weken net doen of ik dan niet zwanger ben want ik wil die pijn niet meer...
* zal ik ooit moeder worden?

Het maakt je zo onzeker omdat je lichaam je in de steek heeft gelaten zonder dat ik daar iets van merkte!

Ik hoop zo dat ik snel weer zwanger ben want ik wil het zó graag............

xxxxxxxxxxxxx me

Hi Micromuis,

Zelf ook 2 miskramen gehad en na de eerste zei ik tegen een vriendin dat ik er niets van begreep, dat mijn lichaam me nog nooit eerder in de steek had gelaten. Zij antwoorde toen (heel wijs): Je lichaam heeft je nu ook niet in de steek gelaten, het wist heel goed dat dit vruchtje het niet zou gaan halen...
Wellicht helpt dit je om weer vertrouwen in je lichaam te krijgen.

Veel geluk de komende tijd!

Liefs Lady B

Neem in ieder geval wel nog de tijd om deze miskraam te verwerken meid. Snap heel goed dat je blij bent dat je lichaam weer op orde is en dat je graag weer zwanger wilt worden. Schrik in ieder geval niet als het nu niet in 1 keer lukt. Misschien heeft het nu wat langer nodig, maar vruchtbaar ben je in ieder geval wel. Dus het zwanger worden zal wel lukken en hopen dat het dan goed blijft gaan. Mocht je weer een positieve test hebben blijft het best spannend. Maar misschien dat je wat vaker op controle mag komen. Ik mocht dat in ieder geval wel en dat heeft me zeker door de eerste 12 weken heen geholpen. Elk kindje dat je moet missen doet pijn. Ik had er zelf al 4 kunnen hebben. 1 miskraam was namelijk een tweeling. Vergeten doe ik het nooit, maar kijk ernorm uit naar dit kindje en het verzacht de pijn wel. De uitgerekende datums blijven toch altijd pijnlijk. Heb vertrouwen in het feit dat je moeder zult worden! Heel veel succes.

Hey super!

Bedankt voor je lieve reactie! Je hebt gelijk! Ik heb met de gyn afgesproken dat ik de volgende keer in het begin al een echo krijg! Dit stelt me toch gerust! Ik hoop echt dat ik moeder zal worden!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx mij

Hallo Micromuis84,

Helaas weet ik precies hoel je je voelt.
Ik doe nu ook alsof ik niet zwanger ben, op het veranderen van m'n eetpatroon en zwangerschapsvitamines na.
In okt'10 heb ik een missed abortion gehad, in totaal heeft het 3 weken geduurt voordat ik het vruchtje verloor.
Nu ben ik wel opnieuw zwanger (6wkn) maar ben mega bang en durf niet blij te zijn.
Het stelt wel gerust als je weet dat je een vroege echo krijgt want ook ik krijg een vroege echo om te kijken of het hartje ditmaal wel klopt, al met 7wkn en 2dgn.
Als het dan goed is hoop ik wat meer te kunnen genieten.
En het is wat supertje zegt, neem de tijd voor het verwerken,ik heb nu nog soms momenten dat ik opeens instort van verdriet en vergeet niet dat dat mag, niemand kan jou vertellen hoelang je hier verdrietig om mag zijn.
Je weet dat je zwanger kunt worden, vertrouw erop.
Succes meid!
Groetjes

Terug
Bovenaan