Spannend... maar ook schrik

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Nieuw hier en ik val maar meteen met de deur in huis.
Ik ben 27 en samen met mijn vriend proberen we sinds kort zwanger te worden.
Nu heb ik de 21e maart een ovulatietest gedaan en zijn we na een dikke streep flink gaan klussen.
Als ik vanaf dat moment verder reken zou ik vanaf de 5e kunnen testen.
Vanochtend al test gedaan (toch wel erg nieuwschierig ) maar die was dus negetief...
Hopelijk gewoon te vroeg getest.
Duimen dus maar.
Alleen voel ik ook een brok angst... binnen de familie is er enkele weken geleden een babietje geboren... super leuk natuurlijk.
Helaas heeft het kindje een hartafwijking en lijdt het aan het down-syndroom.
Zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt ???
Weet nu nog nieteens of het raak is, maar het heeft me wel aan het denken gezet.

meid, laat alles op je afkomen, en mocht je zwanger zijn , zijn er onderzoeken die je kunt laten doen op hartafwijkingen en het syndroom van down, dat kun je allemaal met de verloskundige bespreken
succes met zwanger worden

groetjes linda

Lieve Linda!

Ik denk dat iedereen hier wel aan denkt hoor, en vooral als je zwanger bent spookt dit
wel eens door je hoofd. Maar iedereen denkt meestal alleen maar aan het syndroom van down. Ik ben zelf moeder geworden 13 wkn geleden en we zijn er achter gekomen dat ons kindje aan 1 oortje doof is..... dit kan dus ook. Probeer gewoon te ontspannen en lekker te genieten van deze spannende periodes! En laat alles even voor wat het is.

En de meeste kindjes die worden geboren zijn gezond!

Ik hoop dat je zwanger bent!

Grtz patricia

Hallo allemaal...

Helaas... vanochtend rd gekregen.
Heb wel besloten om volgende week eerst eens langs de ha te gaan om wat meer informatie te krijgen.
Zeker omdat ik ook niet echt weet in hoeverre het erfelijk is.
En dan gaan we daarna weer flink aan het klussen.
Voor alle damens die nog wachten op hun nod... ik duim voor jullie
xxx

Hoi meiden, jeetje dat is zeker niet niks. Zo hoorde ik vorige week dat de kleine van mijn neef staar op haar oogje heeft en binnen 6 weken geopereerd word. Waarschijnlijk zal ze maar een zicht van 20 à 30 % krijgen. Das dan wel ff schrikken. Zo zie je maar weer dat zwanger worden en zwanger blijven en gezond kindje krijgen echt een voorrecht is. Maar onthoud dat veelll zwangerschappen goed gaan. Probeer je niet teveel gekke dingen in je hoofd te halen. En idd misschien ff langs de huisarts om je gerust te laten stellen. In elk geval succes met alles!

Gr. Nathalie

Terug
Bovenaan