spannend spannend

het komt nu allemaal wel heel dichtbij hoor nu we in februari zitten

bij ons word 23 feb alles bezorgd(verhogers ondersteker enz.) ben dan 36 weken..
volgende week hebben we weer controle bij de verloskundige en dan gaan we de bevalling behandelen erg spannend allemaal..

gisteren bij de zwangerschap begeleiding hebben we het persen behandelt en welke houding in praktijk is gebleken en meest fijnste voor vrouwen met bekkenklachten is en ook het verschillende soorten ademhalingen die gebruikt worden tijdens en tussen de weeen..

volgende week hebben we een partner avond dan kunnen de partners mee en leren de mannen waar ze eventueel bij kunnen behelpen ze leren het puffen zo dat ze mee kunnen puffen en de vrouwen dus kunnen ondersteunen, verschillende massages leren ze om de vrouw te helpen ontspannen en eigenlijk alles wat nodig is zo dat ze niet helemaal blank de bevalling in gaan en met de handen in de haren komen te staan haha..

hoe leven jullie op dit moment naar de bevalling toe?

zie erg tegen de bevalling op maar ja dat is iets wat je niet voor het kiezen heb. weet nog van mijn eerste dat ik zelf niets had aan de cursus puffen. hoop dat jij er wta meeer aan hebt. binnenkort de klossen endergelijk maar eens gaan ophalen bij de thuiszorgwinkel. vanaf volgende week stort ik me erop. heb vandaag wel wat spulletjes gekocht voor de baby. heb alles al hoor van de vorige 3 maar is toch ook wel leuk als de kleine iets van zichzelf heeft.
wiegje is in elkaar gezet maar matras ligt nog bij de persoon aan wie ik het hiervoor had uitgeleend. van de week maar eens halen en commode staat al lang. kleertjes en lakens enzo was ik steeds beetje bij beetje.

Leuk he.. die laatste dingetjes doen. Ik stel het steeds een beetje uit omdat ik bang ben dat het me daarna allemaal te lang gaat duren hahaha!

Gisteren naar een voorlichting geweest over bevallen in het ziekenhuis en toch wel weer wat nieuws gehoord. Kijk er wel naar uit naar de bevalling, alleen mag het van mij nog wel even duren!

ik ben helemaal niet bang voor de bevalling.
zie het juist als een geweldige ervaring!
bijna niemand van mijn leeftijd zal daarover kunnen mee praten.
ben er nu wel trots op dat alles zo is verlopen.
al mag de kleine er nu eigenlijk van mij al uit :p

ik ken het kellycamping.. van mij mag de kleine ook wel komen.. maarja het is nog een beetje vroeg daar voor..

ik zit echt totaal niet tegen de bevalling op zit er alleen tegen op dat ik waarschijnlijk erg veel last van me rug en bekken krijg.. maar de therapeut is ons groepje van zwangerschap begeleiding daar zo veel mogelijk aan het begeleiden er in..

therapeut heeft voor ieder persoon een eigen bevallingsdossier gemaakt met alle bevindingen dus wat we onprettig vinden en prettig vinden er in en ook tips enz enz deze is naar de verloskundige gestuurd zo dat zij precies op de hoogte zijn waar ze op moeten letten tijdens de bevalling..

ik zie niet tegen de bevalling op....
Cursus is bij mij klaar nu... gister laatste avond...
Veel informatie... maar of ik dat allemaal nog weet op het moment supreme zal moeten blijken......

Het komt zoals het komt... en het lijkt mij juist een schitterende ervaring.... Maar daar kan ik natuurlijk na de tijd wel anders over praten haha... ben nog nooit bevallen, heb dus ook geen idee waarover ik het heb.....

Hoop dat mijn kleine hier nog een week of 5 blijft zitten... dan ben ik 37,5 week dus mag het van mij wel.... maar aangezien ik al enorm last van voorweën heb hoop ik dat ik dat ga halen.......

Ben te nieuwschierig naar mijn kleintje......

Liefs

Ja de tijd gaat heel snel!!
zie ook niet tegen de bevalling op! De bevalling van mijn dochterje was helemaal perfect! 1 uurtje heftige weeen en 1 perswee verder en ze was er!! Dus voor zo'n bevalling teken ik weer, je hebt het alleen niet voor het zeggen he,hahahaahah. Ik laat het wel weer op me afkomen.

Groetjes Anne

Het gaat nu echt opschieten!
Ik zie niet tegen de bevalling op. tijdens mijn vorige bevallingen had ik zelf totaal geen besef van tijd. Het was ook een tip van mijn 1e vk. Laat alleen je partner op de klok kijken, focus je niet op tijd. Pas later realiseerde ik mij hoe lang (bij de eerste) of hoe kort (bij de tweede) het allemaal duurde. ik heb er stiekum wel zin in, heerlijk weer zo'n nat, glibberend wezentje op je buik!.
groetjes, Jessica

Terug
Bovenaan