Spannend wat het met de relatie doet

Vanochtend mochten wij erachter komen dat we zwanger zijn van een wondertje. In een keer raak, zo bijzonder, zo dankbaar. Maar, ik merk nu dat, naast de blijheid, ik ook spanning begin te ervaren. Mijn vriend en ik zijn nu 2.5 jaar samen, hij is 30 en ik ben bijna 30. Ik was bang dat het wel even zou duren. Maar, het lijkt nu dus meteen ineens zo ver. Ik ben er nogmaals, zó blij mee. Maar ik ben ook zo blij en dankbaar met onze relatie en ons leven nu. Al is de wens om mama te worden er ook al heeeel lang. Herkent iemand de spanningen/angst voor de veranderingen en dan met name op het gebied van je relatie?

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik kan me voorstellen dat het best veel met je gevoel doet, zeker nu het zo snel raak is.
Zelf geen ervaring mee maar misschien kun je partner zoveel mogelijk meenemen naar controles, echo’s en andere prenatale afspraken. Samen babyspullen kopen, inrichten van de babykamer.
Misschien samen een zwangerschapscursus doen om meer te leren over de zwangerschap, voorbereiding op de bevalling en om jullie band te verstreken.
Maar ook samen quality time. Samen op date night, samen dingen doen die jullie beiden leuk vinden.

Je relatie gaat zeker veranderen, want straks draait de hele wereld om dat kleine wondertje. Als het goed is, wordt jullie leven daar vooral rijker van. Wat Lilibet al zegt, gewoon zoveel mogelijk samen doen, het samen beleven.

Maar als het iets minder ideaal verloopt is dat ook gewoon normaal hoor.

Terug
Bovenaan