Spannend

bloedverlies, waarschijnlijk ben ik 7 mei het vruchtje verloren en 9/10 mei zette de miskraam echt door. Ergens tussen 5 en 10 mei zal dan wel de eerste dag van de nieuwe cyclus zijn. Als ik woensdag nog niet ongi ben dan mag ik van mijzelf een test doen..
Ik weet wel dat het te mooi om waar te zijn zal zijn als het meteen weer raak is maar toch..je hoopt het stiekem wel. En dus let ik op alles wat ik voel..hoe voelen mijn borsten ? Heb ik buikpijn ? gek wordt ik ervan..
Ik hoop hier een beetje mijn verhaal kwijt te kunnen want ergens anders kan dat niet..daar is weing begrip voor van mijn omgeving..niet zeuren want je hebt immers al twee kids..

Liefs Issabel

Hoi Issabel,

Wat een onzin, dat je niet mag treuren om een miskraam wanneer je al 2 kinderen hebt. Ook  deze  zwangerschap was gewenst en gehoopt! Van mij mag je gerust heel verdrietig zijn, hoor.

Ik hoop van harte voor je dat je snel weer zwanger wordt. Van het ziekenhuis heb ik begrepen dat de eerste menstruatie langer op zich laat wachten, maar misschien is dat alleen zo na een curretage?  Want dan zou je misschien iets te vroeg testen en te vroeg al  hopen?  Maar ik zal voor je

Liefs Nanda

Hoi,

Zulke reakties komen zeker van mensen die nog nooit een miskraam gehad hebben! Sorry als dat niet echt taktvol klinkt, maar dat vind ik nou echt stomme opmerkingen. Alsof je niet al gehecht was aan dit kindje, omdat er toevallig al twee kinderen zijn. Het is heel normaal dat je er verdriet van hebt! Al heb je al 10 kids, een miskraam hakt er net zo erg in als wanneer je er nog geen hebt.

De domste reaktie die ik kreeg was: Hou je er rekening mee dat het wat langer gaat duren? Je bent nu eenmaal vatbaar! ( ik heb 2 miskramen gehad, met een goede zwangerschap ertussen) Gelukkig waren er heel veel mensen waarbij ik mijn verhaal kwijt kon. Men was eerder verbaasd dat ik niet zo kapot was als de eerste keer. Ik kan het ook niet verklaren. Misschien omdat het vruchtje gewoon niet goed was? Ik weet het niet. Tuurlijk heb ik wel verdriet. Het was meer dan welkom. Maar het mocht helaas niet zo zijn.

Spannend he, die eerste keer ongi worden na de miskraam? Voel jij ook van alles? Het is niet onmogelijk hoor om gelijk weer zwanger te raken. Het gebeurde mijn vriendin ook. Bij mij duurde het 4 maanden. We zien het wel hoe lang het dit keer duurt. Woensdag testen? Mijn NOD is nog niet helemaal duidelijk. Met een normale cyclus 9 juni, met een 4 weken cyclus 12 juni. Dus bijna gelijk met jou.
Ik ga voor je duimen!
Groetjes, Kat

Ik ben het met jullie eens hoor! Het is toch een teleurstelling als je dat overkomt en waarom mag je er dan niet verdrietig om zijn?  Verdriet heeft toch niets te maken met het feit of je al kinderen hebt? Van mij in ieder geval veel sterkte met het verwerken van deze vervelende mk.

Zelf heb ik ongeveer dezelfde periode een mk gehad. Het was mijn eerste zwangerschap, al na drie mnd was het raak! Maar helaas heeft het niet zo mogen zijn. Ook bij   mij is het misgegaan en ben op 11 mei gecurreteerd omdat de mk niet doorzette. ik heb er erg veel verdriet van gehad maar kan het nu ook wel weer een klein beetje relativeren. Het is toch een soort natuurlijke selectie van je lichaam, er was iets niet goed met mijn kindjes (tweeling)!  Dat idee  maakt het voor mij wel wat makkelijker om te verwerken. Ik zou volgens mijn normale cyclus   8/6 weer ongesteld moeten worden, maar heb inderdaad ook begrepen dat het wel iets langer op zich kan laten wachten...al hoop ik eigenlijk van niet!

In ieder geval veel sterkte en ik hoop voor je dat het of raak is!

Issabel, spannend! Ik ga voor je duimen.
Ik ben vandaag 3 dagen overtijd. Eerlijk gezegd heb ik het gevoel zwanger te zijn, maar aan de andere kant ook sterk het gevoel dat mijn menstruatie zo kan komen. Naast wat gevoelige, gespannen borsten heb ik sinds 2 dagen aanvallen van misselijkheid. En ook heel vreemd, gevoelige tanden. Dit had ik bij mij vorige zwangerschap ook en ik heb gelezen dat dit ook een van de zwangerschapsverschijnselen kan zijn. Maar deze symptomen hoeven natuurlijk niet wat te zeggen.
Ik heb besloten begin van de week te testen.

Groet,
Noor    

Hoi, ik ben marisa van t mei forum.Ik heb verleden jaar 3 miskramen gehad met 10 weken.2x spontaan en 1x gecurreteerd.Ik begrijp hoe je je voelt als men zegt dat je al 2 kids hebt,ik had er nl al 4 en er waren zelfs mensen die zeiden dat ik blij moest zijn,want waarom moest ik zoveel kinderen.Mijn fout was dat ik iedere x na de miskraam meteen weer zwanger raakte,de wond in mn baarmoeder(heeft toch 10w iets gegroeit) kreeg geen tijd om te genezen.Op aanraden van mn vk heb ik toen 4 maanden gewacht (heel erg moeilijk) maar daarna was ik meteen weer zwanger en was 30 mei uitgerekent, alleen heeft de babe t zo naar zn zin dat ik nog steeds aan wachten ben...............

Veel succes en laat de mensen maar lullen,jij weet hoe welkom je kindje was en hoe verdrietig je bent.Bij mij hielp een dagboek misschien iets voor jou.

groetjes

Hoi issabel,

Weet hoe je je voelt heb ook een mk gehad met 9 wkn.
Ben nu 4dgn over tijd dus de spanning loopt weer op.
We hopen dat het weer goed gaat.
En wat jammer dat je omgeving zo reageerd bij mij was dat ook een klein beetje zo.
Ze zeiden wel van "ach je weet dat je zwanger kunt raken".
Maar daar had ik niks aan ook al bedoeln ze het goed.
Over het algemeen heb ik heel veel steun van mijn omgeving,fam.,collega's en vrienden
gehad. Dus dat was wel heel prettig. Kon er veel over praten gelukkig en dat deed mij ook goed.
En als ik dan op de site lees al die verhalen dan zijn we toch niet alleen!!
Zal voor je .

groetjes astrid

Terug
Bovenaan