spannend

Hoi allemaal,

morgen weer een controle bij de gynaecoloog. Ben dan 18 weken zwanger denk ik (ben er niet zo goed in om het bij te houden) en blijf het heel spannend vinden. De laatste keer was alweer 4 weken geleden, was toen bijna 14 weken.
Bij Tijn voelde ik met 16-17 weken wat gefladder in mijn buik, nu denk ik af en toe iets te voelen draaien. Het is alleen zo anders... Ik hoop gewoon dat alles goed is, maar ben ergens ook heel bang dat dat niet zo is (ben wel een pessimist wat dat betreft).
Maar goed, morgen dus wat meer duidelijkheid. Ook over de placenta, die lag vorige keer heel laag maar groeide gelukkig mee omhoog. Nu heb ik weer ergens iets gelezen dat ie vast kan groeien in het litteken van de keizersnee, daar ben ik nu dus bang voor... Ben lekker bezig, niet?
Ach, nog een paar uurtjes en dan hoop ik wat meer duidelijkheid.
Ga proberen te slapen (zal wel lukken, ben nog steeds zoooo moe...)

groetjes Natasja

Hey Natasja,

Zo he, jij kan doomdenken!! Ik dacht dat ik erg was.
Heb je soms een slechte ervaring gehad met een zwangerschap? Want met 18 weken kan er toch niet zo heel veel meer misgaan?!
Ik ben ook altijd wel gespannen voor een controle, maar over het algemeen geniet ik gewoon lekker van mijn zwangerschap.
Echt, je moet het proberen een beetje los te laten. Je maakt je eigen helemaal gek!
Heel veel succes morgen!! Laat je weten hoe het is gegaan?

Liefs Sonja

hoi,
Haha je denkt echt zoals ik.
Maar ja vind deze zwangerschap zo anders als de eerste.
voel veel meer mn onderbuik, ook net of er vanalles beweegd. Ik denk dat dat mn darmen zijn...
Maar ik zit nu veel meer met vragen en dingen als bij mn eerste.
Ik ben nu (morgen) 17 weken en heb volgende week de afspraak bij de vk.
Ben benieuwd hoe het is gegaan bij jou.
Waar woon je trouwens?

groetjes Nathalie

Hoi hoi,

bedankt voor jullie berichtjes!
Gelukkig was alles goed met ons hummeltje. Ik ben niet zo goed in onzekere dingen, ben strakjes heel blij als ik ons frutsje in mn armen heb liggen, ben niet zo'n goeie zwangere...
Ik heb altijd een kinderwens gehad en we kregen nu anderhalf jaar geleden of zo te horen dat die voor ons waarschijnlijk niet was weggelegd. Spontaan zou het niet lukken en het was maar de vraag of mijn lichaam hulp zou aankunnen (heb een hele vage stollingsafwijking die te maken heeft met het imuunsysteem). Dat Tijn spontaan kwam was dus al een wonder op zich en nu zo snel weer een wonder erachteraan is eigenlijk te mooi om waar te zijn...
Denk dus dat mijn angst daar ook wel mee te maken heeft, kan het nog steeds niet zo geloven...
Maar goed, ons kleintje bewoog goed en het hartje ging lekker tekeer. Helaas maar heel even kunnen kijken omdat het spreekuur giga uitgelopen was. Maar... over 2 weken ben ik alweer 20 weken zwanger en hebben we weer een echo. Al weet ik nu al dat ik die ook spannend vind, ze kijken toch of het kindje gezond is...
En het voelen... Dat zal wel komen denk ik... (bij Tijn vaak meer dan me lief was, wat was (en is) dat een onrustig menneke, grinnn
Ik kom trouwens uit Midden-Limburg, jij?

groetjes Natasja

ps, mn moeder heeft voorspeld dat het weer een jongetje wordt. Om te vieren dat alles goed was gingen we daar lunchen en we hadden (gehakt)balletjes en (knak) worstjes meegenomen. Ballen en worsten, als dat geen jongen wordt. HAHAHAHA

Wat een verhaal. Ja, logisch dat je dan zenuwachtig bent.... Wel mooi natuurlijk, van de kans dat je misschien nooit zwanger zult worden naar twee zwangerschappen in korte tijd!!

Terug
Bovenaan