spannend

Ik heb gisteren even zitten klagen bij de VK, dat ik slecht slaap door mijn bekken en dat het rommelt maar niet doorzet en als ze me vrijdag overdragen naar de gyn, dat ik eigenlijk het liefste zsm erheen gaan ipv vrijdag(anders schuiven ze alles door naar het weekend) VK pleegde 1 telefoontje en nu mag ik straks om 11.00 uur naar de gyneacoloog, met als verwijzing: 'mevrouw wil ingeleid worden'. ze hebben deze week al 2x een strippoging gedaan, maar alles zat nog potdicht. En dat terwijl ik wel harde buiken heb de hele dag en krampjes hier en daar. Nu 41wk+4 zwanger en ben het meer dan zat. laat ze mij maar een gel geven om de baarmoedermond te laten verweken en daarna inleiden. bij de andere twee duurde het ook lang voordat de bevalling echt op gang kwam. maar straks dus eerst een uitgebreide echo en CTG, kind is nog niet ingedaald en wiebelt nog vrolijk door de buik heen... Maar mama... is het ZAT. Zeker met dit warme weer.

nou, ben er geweest vanmorgen, uiteraard nog 0 cm ontsluiting. dus nu zaterdag er weer naartoe voor ctg en hartfilm(dat deed ze vandaag niet) en hierna krijg ik als het goed is een ballonkatheter om de baarmoeder te prikkelen in actie te komen. hoe is jullie ervaring met een ballonkatheter?

oh ik heb de ballonkatheter gehad! ze doen een eendebek erin, dan brengen ze de katheter in je baarmoeder (voelde ik niks van), dan vullen ze hem met water en trekken hem je baarmoedermond 'in' zeg maar. van het inbrengen, het vullen en het naar beneden trekken heb ik niks van gevoeld in elk geval. toen ie eenmaal 'goed' zat, voelde het alsof ik ongesteld moest worden. een uurtje later viel hij bij mij eruit en had ik 5cm ontsluiting, maar ik had ookal wat ontsluiting toen ik werd ingeleid. het viel mij in elk geval heel erg mee, succes alvast!!

Terug
Bovenaan