spannend

Hoi,
zo nu en dan lees ik even bij, hoewel ik vast veel berichtjes mis.
De afgelopen dagen zijn voor mij wat spannend geweest. Afgelopen vrijdag ben ik na contact met de verloskundige (waar we nog niet eens zijn geweest) naar de huisarts gegaan om daar te vragen om iets tegen de misselijkheid. Ik hield nauwelijks wat binnen en dat al twee weken lang. Ik heb nu een middeltje gekregen wat dat wat tegengaat. Het lijkt wel te helpen. Geheel routinematig controleerde hij mijn bloeddruk. Die was veel te hoog. Vanmorgen weer gemeten en dezelfde waarden. Ik moest terugkomen in de hoop dat de verminderde misselijkheid mijn bloeddruk zou verlagen. Niet dus.
De huisarts kon niet zo goed zeggen wat dan nu, dus heb ik de vk gebeld. Morgen kan ik daar al terecht ipv volgende week, omdat ik er toch wel wat onzeker van word.
Tijdens mijn vorige zwangerschap is het ook de hele tijd een issue geweest, en uiteindelijk hebben we het weten te rekken tot 38 weken. Als dit nu al zo begint.......
Hopelijk kan ze me morgen wat geruststellen, want zoals ik het nu zie in mijn hoofd kan het alleen nog maar mis gaan....

Wat rot om te lezen dat je zo misselijk bent en een te hoge bloeddruk heb. Is dit verder ook niet goed voor de kleine? Ben wel blij dat je morgen all bij de vk langs kan en hopelijk wordt je een beetje gerustgesteld.

he bah, is er niet wat aan te doen met zoutarm dieet ofzo? Die stress om de bloedruk zal er ook niet veel goeds aan doen denk...... Succes morgen, ik hoop dat de vk een oplossing heeft!

vandaag de intake bij de vk gehad.
Die heeft me wat dat betreft wel gerust gesteld dat er nu nog niet zo zeer risico's zijn, maar voornamelijk als de zwangerschap vordert.
Ik kan er verder niks aan doen. Zout eten we niet al te veel omdat ik dat ook niet gezond vind voor zowel mn zoontje als onszelf. Zoutloos eten heeft geen nut volgens vk, dus ik hoef niet op dieet
Ze houden me in de gaten en de kans is redelijk groot dat ik toch bij het ziekenhuis onder controle kom. Nu maar hopen dat ik niet ergens aan de volledige bedrust hoef.

Is het niet mogelijk iets te slikken tegen een hoge bloeddruk?? Zolang het niet hoeft, hartstikke fijn natuurlijk, maar...

He bah...zo vroeg in de zwangerschap....Hopelijk blijft het binnen het redelijke en hoef je niet plat in de loop van de zwangerschap, maar ik kan mij voorstellen dat dit heel wat onrust meebrengt. Probeer tussendoor ook nog te genieten want het blijft bijzonder om een kindje bij je te dragen :)

Terug
Bovenaan