Spannende beslissing maar niet voor het 'echie'

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten dat ik in januari ga stoppen met de pil. Niet met de intentie om gelijk zwanger te worden maar wel om mijn hormonen hun eigen weg te laten vinden en zo te kijken hoe mijn cyclus eruit ziet.
Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan kijken op internet wat er allemaal aan informatie over zwanger worden is en zo ben ik hier terecht gekomen. Ik word helemaal warm van jullie verhalen. Wat moet het spannend zijn om niet te weten of je al zwanger bent of niet!! Voorlopig moet ik mezelf niet gek maken door daar al aan te denken.  We willen eerst een paar maanden met condooms sexen voordat we 'voor het echie' gaan. Eerst de rommel van de pil uit mijn lijf.

Tot die tijd zal ik hier komen om jullie verhalen te volgen. Heel plezier met oefenen en ik hoop voor jullie dat je snel zwanger bent.

Voorlopig vind ik het al heel spannend dat ik met de pil ga stoppen!

Liefs bientje

Hoi Bientje!

Spannend he?
Mijn vriend en ik willen ook in 2006 voor het eggie gaan. Ons eerste kindje. Vind het ook heel eng, maar wel leuk. Twijfel nog steeds veel over   wel of niet omdat ik er veel (qua werk en geld) voor zal moeten inleveren en we ons leven anders zullen moeten gaan leiden maar ben er eigenlijk wel zeker van dat het in 2006 moet gaan gebeuren.

Eerst ook stoppen met de pil (heb ik dit jaar ook een half jaartje gedaan, maar na pukkel-aanval toch maar weer begonnen ;-) en dan voor het eggie!
Super hoor.

Jullie veel succes voor 2006!

Liefs,
schatteboutje

Hoi,

Wij gaan ook stoppen met de pil in januari 2006.
Spannend allemaal hé.
Kan bijna niet wachten tot het zover is.
Maar ja, nog even geduld.

Ik blijf dus ook nog even op de achtergrond en lees en leef met jullie mee.

Groetjes van Ilse

Hoi meiden

Allereerst: wat leuk dat jullie hier straks ook kunnen meepraten...

Ik wil aleen even een beetje twijfel zaaien bij jullie...
Ik weet namelijk uit ervaring helaas dat het erg lang kan duren, voor
je cyclus helemaal normaal is en je echt voor het echie kan gaan.
Ik zou jullie dus eigenlijk willen adviseren om eerder (nu zeg maar)
met de pil te stoppen en (als jullie echt nog niet zwanger willen worden)
het een tijdje veilig te doen. Je moet namelijk waarschijnlijk toch
wachten tot je cyclus weer normaal is. Dus kan je net zo goed nu s
toppen, dat scheelt je een maand aan frustraties. (daar weet ik dus
alles van)

Natuurlijk moeten jullie gewoon lekker doen wat je goed lijkt, maar
even een tipje kan geen kwaad toch???

Heel veel succes en liefs Annet

Hallo meiden,

Dank voor jullie berichtjes. Wat fijn dat jullie net als ik zo bezig zijn met het zwanger worden. Soms verklaar ik mezelf voor gek dat ik al zo vroeg op een site als deze zit te lezen over meiden die zwanger proberen te raken. Als het aan mij (en mijn vriend) ligt zou ik gisteren al zwanger zijn maar we willen er eerst financieel wat beter bij zitten voordat we er echt aan gaan beginnen.

Wondernetje, ontzettend bedankt voor je tip. Ik zit er inderdaad aan te denken om nu al met de pil te stoppen maar ben bang om dan misschien 'per ongeluk' zwanger te worden. Niet dat het dan ongelegen zou komen, ik zou een gat in de lucht springen, maar we willen eerst het huis nog opknappen en een paar maandjes extra sparen zodat we ons kind lekker kunnen verwennen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik mijn kind dingen moest ontzeggen omdat we er het geld niet voor hebben. Toch denk ik nu ik je verhaal gelezen heb (en natuurlijk de vele verhalen van de meiden die ook op dit forum komen) dat ik nu al moet stoppen. Twijfel heb je in ieder geval gezaaid (bedankt hè) maar het goed om erover na te denken. :)

Daar bij komt dat ik niet eens gedacht had aan de aanvallen van pukkels en vreetbuien, pijn in mijn buik e.d. die ongetwijfelt terug gaan komen als ik met de pil stop! hahahaha

Wondernetje, succes met je strijd tegen de rode duivels zoals ze hier genoemd worden. Ik hoop dat je snel zwanger bent.

Voor de ander meiden, ik hoop dat we contact houden. Ik vind het reuze spannend om te stoppen met de pil, laat staan dat ik straks stop met de condooms! Hopelijk zijn we volgend jaar samen zwanger!

xxx Bientje

Hoi,

Wondernetje bedankt voor de tip. Ik wist het eigenlijk al. Maar ik ga toch de frustratie aan. Wij stoppen dan wel in januari en gaan het ook meteen probreren, maar we hebben eigelijk zoiets van we zien wel waar het schip strand.
Eigenlijk hopen we dat het in de zomer van 2006 raak is, dan worden we in het voorjaar van 2007 papa en mama.
Ik neem aan dat voor de zomer die hormonen van de pil er wel uit zijn en dat ik ongeveer een beeld krijg van mij cyclus.
Jij heel veel succes met zwanger worden.

En Bientje ik voel me eigen net zoals jij. Ben ook al op verschillende sites aan het kijken en nu dus al een beetje actief op dit forum. Dat ventje van mij vindt het allemaal maar niets. Hij weet nog niet eens dat ik hiermee bezig ben. Maakt ook niet uit. Hier voelen de meiden zich hetzelfde als ik en hij snapt er toch niets van.
Mannen zijn er heel anders mee bezig dan vrouwen, dat heb ik al wel in de gaten.
Nou heel veel succes met wachten totdat we voor het eggie mogen gaan.

Groetjes van IIlse

Oh wat herkenbaar!!
Ik wist dat mijn vriend ontzettend graag kinderen wilde maar toch zag ik op tegen het gesprek om te stoppen met de pil. Ik had met helemaal geen zorgen hoeven maken want hij vond het een geweldig plan. Toch heb ik hem nog maar niet verteld dat ik ook al bezig ben met me inlezen over hoe ik zwanger moet worden hahaha dat is weer een stapje verder voor hem.

Laten we elkaar maar gek maken voor we aan onze mannen beginnen. Ik hou niet van geheimpjes maar dit wil ik nog even voor mezelf houden! Straks denkt hij nog dat ik geobsedeerd ben (of ben ik dat ook?)

xxx

Terug
Bovenaan