Spannende dag! IVF - ixi?

A

Anoniem

Guest

Hallo dames,

Ik wil even iets kwijt. Het is voor mij een spannende dag morgen en ik begin ook al zenuwachtig te worden.

Ik ben op het moment bezig met 3 tabletten clomid en morgen gaan ze kijken of de eitjes gegroeid zijn. Als dit niet zo is, dan moeten we met de tabletten stoppen en blijft alleen IVF (ixi) over. Nu weet ik niet of er mensen zijn die dit bekend voor komt.
Bij ons hebben we het nl. over ixi (weet niet of je het goed schrijft) omdat bij mijn man het zaad matig is, en bij mij de menstruatie weg blijft. Ben dit jaar 2 keer ongi geweest door de clomid. Dus dat schiet niet op.

Als de eitjes wel gegroeid zijn dan moeten we een samenlevingstest doen, en dan is er dus nog hoop! En anders proberen we het nog een maand met de tabletten. Mocht het dan weer hetzelfde gaan blijft er toch alleen maar IVF over.

ZIjn er dames van jullie die dit herkennen of ook hebben. Bedankt zover.

Groetjes en sterkte allemaal met waarom jullie hier ook zijn...........

Hoi Soraja,

Ik hoop voor je dat je niet voor IVF of IVF/ICSI hoeft te gaan maar in principe zit tussen die twee niet zoveel verschil. De behandeling is precies hetzelfde alleen in het schaaltje waar de eitjes worden bevrucht gaat het iets anders.

bij IVF worden de eitjes en het zaad in het schaaltje gelegd en moeten ze toch nog zelf tot elkaar komen. bij ICSI wordt het zaad direct in het eicelletje gespoten. Dat is het enige verschil.

Wij weten ook niet welke van de twee wij krijgen. Hangt van het zaad af wat mijn vriend op dat moment heeft. wij starten waarschijnlijk in november met IVF, maar op het moment van de punctie en het zaad afgeven horen we pas of het IVF of ICSI is. Ons maakt het niet zoveel uit als er maar resultaten uitkomen natuurlijk.

Veel succes en houd ons op de hoogte.

groetjes

Nicole

Hoi Nicole,

Wat een snelle reactie, ik denk ik zal eens even kijken! En er was al een reactie.

Ik denk dat ik het niet goed heb weergegeven, maar als de tabletten stoppen dan hebben we in ons geval niks aan IVF maar moet dat met icsi zijn. Omdat de combinatie van ons 2en zo beroerd is (schijnbaar) dat we daar de meeste kans mee maken.
maar morgen weten we meer, en dan laat ik zeker nog van me horen.

Heb jij hier ook mee te doen gehad?   Groetjes Vera

hoi

zoals er algezegd wer tussen ivf en icsi zit weinig verschil. alleen wat ze in het schaaltje doen. bij ons werkte de clomid niet de eerste maand was ik er doodziek van en de tweede maand was het niet raak. nu is het zaad van mijn man te weinig en te lui.
en moesten we voor icsi gaan.maar moet zeggen het maakte mij niet uit het is het resultaat wat geld en dan maar op een andere manier. en die heeft bij ons gewerkt.
heel veel sterkte

groetjes danielle

Hoi Soraja,

Nee daar hebben wij geen ervaring mee. Bij ons was het zaad redelijk. Bij de samenlevingstest zelfs heel goed, maar uit een kijkoperatie bleek dat ik beschadigde eileiders heb, vandaar dus de IVF-procedure en eventueel ICSI, aan de hand van het kwaliteit zaad.

Groetjes

Nicole

Hallo dames,

Ik zou me nog even melden, en jullie op de hoogte houden.

Ik ben naar het ziekenhuis geweest, en er is nog hoop.
De eitjes zijn aant groeien en morgen moet ik terug,
en dan zaterdag of maandag weer.
Dus het is allemaal positief op het moment.
Ben erg benieuwd. Maar ik zal me later deze week nog melden.
Als ik wat concretere informatie heb.

Groetjes en sterkte met waar jullie je nu in bevinden! Vera / Soraja

Hoi Dames,

Helaas was er verder geen groei, en moesten we deze ronde stoppen.
Ik heb nu nog een maand (uitstel) en dus kunnen we alleen maar afwachten.

Ik heb net een heel verhaal onder het kopje VERAAAAA geschreven,
dus daar kunnen jullie de uitslag ook nog eens lezen.
Heb nu even geen puf om het nog eens te typen.
Heb hier nu ook een maand niks meer te zoeken!

Sterkte allemaal en ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Vera / Soraja

Terug
Bovenaan