Spannende periode!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Voor mij de eerste keer hier, maar we hebben zulke spannende dagen achter de rug dat ik het even met iemand wil delen!

We hebben in september besloten dat we voor een tweede kindje willen gaan. Helaas ging het verwijderen van mijn Mirena niet helemaal soepel, en is deze uiteindelijk op de OK in januari (pas!) verwijderd.. Daardoor hebben we al veel langer moeten wachten met 'starten' dan we zouden willen.. Overigens voor degene die dat willen weten: het op de OK verwijderen viel reuze mee! 5 minuutjes, pijnloos en klaar is kees. Veel prettig dan daarvoor toen ze hem niet konden vinden en ruim 15min bezig zijn geweest...

Nu werd ik 2feb voor het eerst ongesteld.. Ik had geen idee hoe lang mijn cyclus was, omdat ik na de bevalling van de eerste tijdens mijn eerste cyclus de Mirena heb laten zetten, en daarvoor altijd aan de pil ben geweest (en de eerste keer meteen aangeteld). Wat ik me nog kon herinneren dat ik een cyclus had van 30 dagen toen ik zwanger werd van mijn dochtertje (nu 2,5jaar).

Helaas blijkt mijn cyclus deze keer 38 dagen geduurt te hebben, maar ben ik ook blij dat ik ongesteld werd! Ik begon me namelijk nogal zorgen te maken..niet ongesteld en al 4 (!) negatieve testen.. zou er iets mis zijn? Je wilt ook zó graag..jullie kennen dat gevoel vast wel! Ik realiseer me ook maar al te goed dat er veeeeel meer mensen zijn die er langer over doen dan ze zouden willen... Ik kan alleen maar wensen dat het bij ons vlot gaat..

Anyway, nu zitten we met een dilemma. Als ik deze keer weer zo'n lange cyclus heb, ben ik uitgerekend rond 27 december.. Het klinkt misschien cliche, en we zijn zeker wel heeeel dankbaar als we zwanger zijn, maar we twijfelen nu of we deze maand even over moeten slaan. Zou dat voor een kindje vervelend zijn om rond die kerst/oud-nieuw periode jarig te zijn?

Ik ben in ieder geval nog nooit zo opgelucht dat ik ongesteld ben geworden! Dat zie ik maar als een goed teken! Waarschijnlijk hebben we ons de afgelopen maand 'verrekend' omdat ik uit ben gegaan van een gemiddelde cyclus van 28-30 dagen..

Heerlijk om het even van me af te mogen schrijven!

Groetjes

Hallo!

Welkom bij de club! :) Wat een verhaal joh, gelukkig is alles goed gegaan met het verwijderen van je Mirena en ben je ongesteld geworden, kunnen jullie je lekker gaan focussen op het zwanger worden van jullie 2de wondertje!

Wat betreft die datum (27 Dec) tja.....dat moet ieder voor zich weten. Er zijn een paar dames die i.v.m de December maand ook een ronde gaan overslaan dus voel je zeker niet bezwaart als jullie dat ook willen doen. Voor ons maakt het helemaal niets uit, maar wij zijn dan ook al een hele tijd bezig en zitten nu in het IUI traject dus het zou voor ons ook nu een fantastische verrassing zijn. December of niet.....

Succes! Liefs Lynn.

Het is echt een keuze die je voor jezelf moet maken. Ik ben net als Lynn ook met iui bezig, dus voor mij is overslaan geen optie! Doen we wel, maar dan om een maande niet steeds naar et ziekenhuis te moeten... Een ander verhaal...

Zoals ik al zei is dit een beslissing die jullie samen moeten maken.

Succes!

Liefs Daisy

Gelukkig is het goed gekomen met de spiraal eruit! Fijn dat je ongesteld bent.... Ik heb net een miskraam gehad en ik zit dus te wachten tot mn zwangerschapstesten negatief zijn zodat ik weet dat het hcg uit mn lijf is. Hoe tegenstrijdig?

Wachten moet je zelf weten. Als je zoals jullie nog niet heel lang bezig bent en dus niet hieel erg ongeduldig bent, kun je dat makkelijk doen idd. Voor ons is dat geen optie na een jaar proberen eindelijk zwanger en nu een miskraam. Maar nogmaals als je nog niet haast hebt, kun je dat gerust doen.

Wat vervelend dat je naar de OK moest om je spiraal te laten verwijderen. Gelukkig is t goed gekomen. Ik ben vandaag dus ongi geworden. Was pas ronde 1 maar ik werd helemaal gek. Ff mn hoofd leeg maken. En ik kies er trouwens ook voor deze maand over te slaan. Dus zo raar is het niet.

Terug
Bovenaan