Spanning bij 33 weken

<p>hey,</p><p>Momenteel ben ik ruim 32 weken zwanger van ons eerste kindje. We krijgen een dochter! En ze is zo welkom!</p><p>Alles thuis is er klaar voor en ook onze omgeving kan niet wachten! </p><p>Zelf vind ik het nu erg spannend worden.. de gedachte dat we over een paar weken een kind hebben grijpt me nu af en toe naar de keel. Kan ik dit wel? Ben ik wel een goede moeder? ons leven wordt nooit meer hetzelfde. En vervolgens voel ik me dan behoorlijk schuldig.. Want een kind krijgen is een rijkdom dus waarom heb ik bij vlagen dit gevoel.. </p><p>Zijn er anderen die dit gevoel herkennen?</p><p> </p>

Hi!

Heeeel erg herkenbaar!! Ik ben nu 36 weken en heb dit gevoel al vanaf het begin. Sommige weken erger dan andere maar nu het zo dichtbij komt komt het gevoel wel vaker opzetten. Ik denk dat het heel normaal is, en dat het goed is om over te praten. Dit gevoel betekend natuurlijk ook helemaal niet dat ik niet blij ben met de zwangerschap, alleen dat het gewoon een onwijs rare en spannende tijd is! 
Heb je het wel eens met je partner er over gehad? Ik merk dat ik dat zelf heel fijn vind. Hij stelt mij wat gerust (en ik hem ook want hij heeft het ook zeker af en toe)

Hi!!
Ik heb dat ook (nu 40+2). Heel lang niet het gevoel gehad dat ik moeder ging worden, dat besef is eigenlijk pas sinds de laatste weken gekomen. En hoe dichterbij de bevalling komt hoe meer ik ging denken van hoe ga ik dat straks allemaal doen en ons leven wordt zo anders. Ga ik het straks wel allemaal goed doen.. En we zijn er super blij mee want kunnen nu echt niet meer wachten! Maar je wordt er gewoon een beetje onzeker van :-( Dus ik snap heel goed hoe je je voelt en ik denk dat er nog veel meer vrouwen zijn dit dit hebben/gehad hebben.
Maar ik denk dat het allemaal wel goed komt en je moet het gewoon doen denk ik. Als je jullie kleintje in je armen hebt is het mooiste wat er is en na 1 dag weet je niet meer anders.
Probeer aan alle leuke dingen te denken, heel veel succes :)

Wat fijn dat je deze topic hebt geopend. Ik ben nu 37 weken en vind jouw vraag en de reacties zo herkenbaar. Ben blij dat ik niet de enige ben die zich zo voelt af en toe!

Terug
Bovenaan