<p>Hallo,</p><p>na een relatie van 10 jaar, hebben we 11 weken geleden een zoontje gekregen. De eerste weken vielen ons allebei erg zwaar. Onze zoon huilde erg veel en wij waren het structureel met elkaar oneens over hoe we het moesten aanpakken. Hij is van het strakke, gecontroleerd laten huilen en weinig prikkels. Ik wil hem juist vaak troosten en het liefst bij me houden. Dit heeft voor veel discussies gezorgd (nog steeds soms) en een paar keer heftige ruzie. </p><p>Nu zijn we eigenlijk dagelijks met elkaar aan het discussiëren over de kleinste dingetjes. De verwijten gaan steeds heen en weer. Ik heb het gevoel dat ik alles verkeerd doe in zijn ogen. Als ik naar de kapper ga ben ik te lang weg, als onze baby huilt heb ik hem te lang wakker gehouden, als hij het eten laat aanbranden is dat omdat ik hem afleid, rommel in huis is mijn schuld etc.. Ik kan het niet laten om steeds de strijd aan te gaan omdat ik dan vindt dat hij onredelijk is.</p><p>Ik denk dat hij heel erg moet wennen aan zijn nieuwe leven en zijn vrijheid heel erg mist. Daarom slechter in zijn vel en prikkelbaar... Maar ik word zo moe van de zinloze discussies steeds... </p><p>wie herkent dit? En hoe ben je mee om gegaan? </p>