spanning over verloop zwangerschap

Hallo ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben(dus het is nog allemaal erg pril). in april 2008 zijn we begonnen om zwanger te worden, na 8rondes had ik een positieve test. Helaas liep deze zwangerschap uit op een mk. Ik vloeide wel alle tijd een klein beetje maar had verder geen klachten. Toen de dame van mvm kwam bleek de test negatief te zijn. 15-1 kreeg ik een mk. Nu ben ik weer zwanger en ik ben zooo bang dat het weer niet goed gaat. Er is geen aanleiding om dit te denken hoor. Ik heb geen bloedingen, en heb maar weinig klachten. Ik maak me zorgen en bang om volgende week bij de gyn te horen te krijgen dat het niet goed is. Ook wil ik wel dagelijks een test doen om te kijken of ik nog hcg aanmaak. Wie herkent dit, en hoe gaan jullie hier mee om. Ik ben deze week vrij van mn werk dus heb ook nog de hele dag de tijd om te piekeren. Ik heb weinig zin om iets te ondernemen en kan ook niet veel hebben van mn 3jarige dochtertje.

groetjes mama van simone

Hallo Simone,

Wel herkenbaar.
Ik heb 8juli een miskraam gehad en ben na drie weken daarna weer ongesteld geworden en nu heb ik afgelopen zondag positief getest. Ik ben nu pas 5 weken en 3 dagen zwanger. Heel erg pril, maar probeer toch positief te blijven dat het nu goed komt.
Ik heb ook niet zoveel klachten, maar dat zal vast nog wel komen.
Ik vind de eerste echo ook heel erg spannend, want ja de vorige keer had ik met 8,5 week een echo en was het kindje 6,5week en het hartje klopte niet en werd uiteindelijk een miskraam.
Nu word ik al een beetje zenuwachtig bij het idee weer een echo te krijgen 24 september. Zo spannend!
Ik ben dan ongeveer 7 weken en een paar dagen, mocht iets eerder komen ivm miskraam de vorige keer.
Hoever ben je nu?

Groetjes van Patries.

Ik denk dat ik ongeveer net zo ver ben als jij, misschien iets verder. Als ik mn gegevens invoer op een calculator, zit ik in de 6e week, en ben ik rond 7mei uitgerekend.
Ik mag ook eerder naar de gyn heb de 15e een afspraak

Hallo, dit is heel herkenbaar.
1e mk 2005
2e zoon 2007
22 wk zwanger...2010

Vind het ook veel te lang duren dat je naar de vk mag.
Ja ik weet zij kunnen verder ook niks doen maar toch die onzekerheid in het begin, verschrikkelijk....

Zou niet steeds testen gaan doen word je nog onzekerder van lijkt me.

Suc6, Natasja

Het blijft altijd spannend...

Hallo mama van Simone.

Je kunt al snel voor een oriëntatie gesprek naar een verloskundige gaan. Een verloskundige van wie je weet (van je kennissen/familie), dat die voor deze bezorgdheid openstaat en er tijd voor neemt.

Zij/hij zal je kunnen helpen hier positief mee om te leren gaan.

Succes, je bent een zorgzame moeder.
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Terug
Bovenaan