spanning, spanning!!

hoi meiden,
wat maanden geleden was ik redelijk actief op dit forum. In februari 2006 heb ik mijn spiraal laten verwijderen. In september was het dan eindelijk raak, helaas eind oktober een miskraam gehad van ons 1e kindje. Het was een vroege miskraam bij 5w/5d. Emotioneel heel zwaar, omdat ik er toch vanuit ging dat ik 8 maanden later een klein wondertje in mijn armen zou hebben liggen.
De 8 tussenliggende maanden was iedere keer weer een teleurstelling. Half mei de stap genomen om naar de dokter te gaan. Die was nog niet happig om door te verwijzen naar de gyn, omdat het tenslotte toch 1x gelukt was en alles dus in orde zou moeten zijn. We mochten wel zaadonderzoek laten doen. De uitkomsten hiervan waren niet heel positief 8 miljoen zwemmers waar het er 20 mlj moesten zijn volgens mijn dokter. Wel waren ze goed van vorm en actief genoeg. De dokter raadde aan om na 4 weken nogmaals het onderzoek te doen. Dat zou volgende week zijn. Gelukkig zag ik in de krant dat mijn dokter volgende week voor 3 weken op vakantie gaat. Ik wilde dus deze week bellen, om toch een doorverwijzing naar de gyn te vragen, want anders moeten we zo lang wachten op de uitkomst van de test. Ik wilde alleen even mijn ongesteldheid afwachten.
Nou dat doe ik dus nog steeds. Normaal is mijn cyclus 28 of 30 dagen en ben ik zo'n 30 minuten na het opstaan ongesteld. Vorige maand was ik op vakantie en daar werd ik op dag 29 midden op de dag ongesteld. (echt raar, maar goed, zon en rust doen blijkbaar wat)
Afgelopen zondag was het dag 28 (op mijn verjaardag, die ik  niet gevierd heb, omdat ik niet wilde dat ik  vrolijk moest zijn voor bezoek, terwijl ik  een k-dag had)  vandaag dus dag 30 en vooralsnog niks te zien. Borsten zijn gevoelig. Voor mijn menstruatie   heb ik altijd bruinig slijm en dat is er nu ook nog niet. Ik heb nog geen test gedaan, omdat ik daar meestal mee aankom vlak voordat ik ogni wordt en dat vind ik eigenlijk zonde van het geld. (vind ik aan de ene kant stoer van mezelf, maar aan de andere kant wil ik hem NU heel graag doen en op dit moment kan het niet, want ik ben op mijn werk)
Vandaag echt retelast van mijn buik, waarschijnlijk darmen, want daar heb ik vaak last van maar dan weet ik zeker dat het mijn darmen zijn, rond mijn ogni ben ik daar opeens nooit meer zeker van. Ik blijf er wel voor naar de wc lopen en iedere keer verwacht ik te zien dat ik ogni ben, maar iedere keer is het niet zo tot nu toe.

Het zou zo mooi zijn als ik juist nu zwanger ben, omdat ik donderdag de 28e juni uitgerekend zou zijn van mijn kindje. Een nieuwe zwangerschap maakt dat verdriet toch anders.
Men wat een verhaal, sorry dat het zo lang is, maar ik moest het even kwijt. Moet op mijn werk 2 uur overbruggen en ik kan er echt alleen maar aan denken.

groetjes
Patricia

ha,

wat spannend.
nou khoop echt dat t na al die narigheid raak voor je is.
ik herken het wel, heb ook al tig testen gedaan vlak voor mn menstruatie.
ik denk zonde van t geld, maar... stiekum doe ik t toch want dan denk ik, stel dat tie toch posi is is t t geld dubbel en dwars waard. en juist toen ik niet wilde testen en zeker wist dat ik ongi zou worden wilde mn man dat ik zou testen, en die was pos. helaas is dat een miskraam geworden.
maar ja, ik test nu sowieso veel want ik ben sinds mn curettage 11 weken geleden nog steeds niet ongi geworden.
dus doe elke week een test.
mag pas na 14 weken naar gyn om de medische molen in te gaan.
dus hoop dat ik nu echt deze 3 resterende weken ongi ga worden.
nou, ik zou zeggen doe gewoon over bijv  3 dagen een test, dan heb je ook een datum om naar uit te kijken.

sterkte ermee.

Hoi Patricia,

Spannend he? En erg he, dat afwachten?
Toen wij voor kindertjes gingen, vond ik elke maand ook weer superspannend. Zou het wel, zou het niet?????
Ik was in mijn 4e maand zwanger maar dat werd een miskraam (dat was vorig jaar oktober).
Na mijn curretage werd ik maar niet ongesteld. Maar aan zwanger zijn had ik helemaal niet gedacht. Totdat ik weer vaak moest plassen. Toen begon er bij mij een belletje te rinkelen. En wat denk je: het was dus meteen weer raak. Ben nu bijna 35 weken op weg.
Ik heb nooit afgewacht om een test te doen. De zenuwen die ik ervan kreeg, wogen voor mij niet op tegen het geld wat ik voor een test moest betalen. Ik wilde gewoon zekerheid.
Ik hoop echt voor je dat je zwanger bent. Dat zou dan een mooi verlaat verjaardagskadootje voor je zijn!
Laat je het ons weten????

Groetjes,
Maike

nou ik geloof dat het feest weer over is, of het moet innestelingsbloed zijn, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in, zucht...........
morgen de dokter maar bellen voor die doorverwijzing naar de gyn en ik ga me niet af laten schepen met het verhaal dat we eigenlijk nog niet zo lang bezig zijn! Dit vind ze nl omdat we al een mk gehad hebben en ze vanaf daar telt. Nou ik tel vanaf vorig jaar februari en dan was dit poging 17!

Hoi Pat,
Ik kan me voorstellen dat je graag in aanmerking komt voor de onderzoeken. Mijn VK zei (na mijn 2e MK) dat ik dit via de HA moest regelen. De VK doet dit pas na 3 MK. Dus ik hoop met je mee, maar het is niet "raar" als het niet lukt.
Het ligt ook aan je leeftijd hoor! Ik ben 30 en heb nog geen kids. Na 2 MK wou ik graag NU onderzoeken! Ik mag 2 juli naar de Gyn!!!
Ik wens je veel sterkte!
Liefs Anna

Hoi Patricia,

Ik hoop dat je inderdaad snel bij de gyn terecht kan. Merk dat er nogal verschil is wanneer mensen doorgestuurd worden en wanneer er onderzoek gedaan wordt naar oorzaken e.d. Bij ons wordt nu na 2 mk al alles onderzocht (zie mijn eigen topic voor meer info). Trouwens, heb je echt een verwijzing van de HA nodig om naar de gyn te mogen? Een vriendin van mij heeft rechtstreeks gebeld met ziekenhuis en kon gewoon terecht zonder verwijzing. Maar ook dat kan misschien per ziekenhuis verschilllend zijn.

groetjes en suc6 ermee,
Dion

ha,

volgens mij heb je tegenwoordig geen verwijzing meer nodig.
probeer anders gewoon eens de gyn te bellen, en vragen of je een afspraak kunt maken of dat je eerst naar ha moet.
sterkte ermee.

groeten

mmm, dat wist ik niet. Nog nooit over nagedacht ook dat je geen verwijzing meer nodig hebt. Ik heb nu voor vrijdag een afspraak met mijn huisarts. Mocht ze geen doorverwijzing willen geven, ga ik me daar eens in verdiepen.
De reden dat ik naar de gyn wil, is niet om te onderzoeken waarom ik die mk gehad hebt, maar wat de reden kan zijn dat het niet makkelijk lukt om zwanger te worden. Ze kunnen wel checken of mijn eileiders verstopt zitten, of zijn zaad en mijn slijm een goede combi zijn en hoe het nu precies met zijn zaad staat. Als dat allemaal goed is, sturen ze je sowieso weer weg om het maar 'gewoon' te proberen.
Dat wil ik gewoon weten. Daarbij heb ik ook nog een verhoogde kans op trombose en ik wil ook weten of dat nog van enige invloed kan zijn.

Qua menstruatie vandaag trouwens nog wel raar. Op zich redelijk ongesteld, ben het nooit heel erg, maar nu lijkt het nog minder, maar wel te veel voor innestelingsbloed. Vannacht ook behoorlijke kramp gehad. Gisteravond geen gevoelige borsten meer, maar nu zijn ze toch weer redelijk gevoelig. Ik weet niet wat dat betekent, heb ik nog nooit gehad.
Nou ja, we zien wel weer hoe het allemaal gaat lopen,
groetjes

Terug
Bovenaan