Spanning vermijden.....en nu?

Hallo meiden, ik hoop allereerst dat jullie een voorspoedige zwangerschap hebben en in het nieuwe (of oude natuurlijk) jaar jullie gezonde telg mogen vast houden!

Dan nu mijn vraag aan jullie....ik heb al 4 miskramen gehad, gelukkig wel een gezonde dochter van bijna 2, en ben nu in week 12. De verloskundige heeft me geadviseerd om rustig aan te doen en zeker spanning en stress te vermijden. Ivm hartklachten. Nu is er ruzie uitgebarsten in mijn familie! Zonder er verder iets ver te willen vertellen is het serieus heftig!
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik slaap s'nachts niet, krijg geen hap meer door mijn keel, heb buikpijn en loop alleen maar te janken. Heeft iemand tips voor mij? Ik ben zo bang dat het nu weer mis gaat.....
 
Even afstand nemen is het ook het eerste wat er in mijn hoofd op komt, maar ik weet uit ervaring dat dat niet zomaar gaat als er mot is in de familie.

Misschien klinkt het als een erg grote stap, maar wat als je met deze vraag naar de huisarts gaat of hij/zij je kan doorverwijzen naar een persoon die je niet kent en waar je toch je verhaal kwijt kunt? Dit hoeft echt niet direct een psycholoog te zijn, maar het kan ook iemand van bijv maatschappelijk werk zijn. Zij kunnen je dan ook tips geven om de situatie ook eens even naast je neer te leggen en je op jezelf te focussen.
Het klinkt als een grote stap, maar jij en je kindje zijn nu het belangrijkst!

Succes!

Liefs Daisy
 
Ik zou ook zeggen, zoek een professional die je kan begeleiden in deze familieruzie. Ze hakken er altijd flink in en het probleem is vaak dat men elkaar te dicht op de huid zit, te veel verschillen en elkaar niet respecteren. Creëer ruimte voor jezelf en baken goed je grenzen af. Laat je niet meeslepen in de sores van anderen, bij ons wordt soms de halve familie rond gebeld als er weer eens iets heeft plaats gevonden.
Zet desnoods bepaalde familie op een laag pitje, vooral degenen met wie je ruzie hebt of snel gezeur hebt.
Bepaal wat de oorzaak is van deze ruzie en wat je aandeel is. Beken kleur als je mede oorzaker bent geweest, ben je dat niet... laat anderen het lekker oplossen en probeer je er niet mee te bemoeien, probeer ook te voorkomen dat anderen hun verhaal bij je gaan doen. Laat ze maar een vriend buiten de familie daarvoor nemen.

Succes, slopend altijd die ruzies...
 
Mijn eerste idee was; probeer hulp te krijgen van iemand van buiten de familie, en zoals ik hierboven ook al lees, ben ik niet de enige met dit idee. Je moet echt proberen aan jezelf te denken zodat jij en je kindje dit zonder problemen gaan doorstaan. Sterkte ermee!!! Lijkt me vreselijk om in zo'n situatie te zitten....
 
Ontzettend bedankt meiden.

Jullie hebben me echt gesteund in mijn beslissing. De hulpverleners staat nog even in de koelkast. Ik heb heel duidelijk aangegeven wat de grens is en afstand genomen. Verzocht om geen contact meer op te nemen en dat is gelukt. Wij, mijn man en ik, hebben duidelijk aangegeven wat wij wel en niet willen en dat we keuzes moeten maken die misschien niet voor iedereen leuk zijn maar voor ons heel belangrijk!

Tot nu toe gaat het goed. Mocht het weer escaleren dan ga ik zeker naar mijn huisarts!

Nogmaals dank voor jullie tips.

En met de baby was het allemaal goed, de 12 weken echo was goed, al ben ik wel terug gezet.....het kind was springlevend!!!
 
Terug
Bovenaan