Spanning, wanneer komt de miskraam??

Hallo allemaal,

Ik Patries heb vorige week woensdag een eerste echo gehad. Ik slik clomid 150mg en na de vierde ronde was het raak.
De dag van de echo moest ik 8 weken en 5dagen zwanger zijn, maar de echo gaf aan 6 weken en 3 dagen. Ook geen kloppend hartje te zien.
De gynaecoloog gaf aan: het kan twee dingen betekenen of de berekening is niet goed of het kindje is gestopt met groeien en je krijgt een miskraam.
Ik zit sinds vorige week woensdag thuis af te wachten of de miskraam vanzelf op gang komt.
De donderdag erna tot en met zaterdag een klein beetje bruinverlies gehad en wat buikpijn. Maar het kan goed zijn dat het door de inwendige echo komt. Omdat ik zondag tot en met vandaag geen bruine afscheiding meer heb.
Ik moet aankomende vrijdagochtend weer naar het ziekenhuis en krijg dan sowieso weer een inwendige echo. Als de echo niet goed blijkt wordt er gekeken wat te doen. Hoogst waarschijnlijk een curretage, want meer dan drie weken is het dan al gestopt met groeien/leven.
Herkent iemand mijn verhaal?
Want ik hoor wel vaak dat mensen voor de echo al een miskraam hebben, maar dat je erachter komt in het ziekenhuis hoor ik maar zelden.
Het afwachten vind ik erg moeilijk. Gelukkig heb ik erg veel aan mijn lieve vriend. We hebben veel steun aan elkaar en merk dat je wel dichter naar elkaar toe groeit.
Ook heb ik dagelijks veel telefoon, smsjes en visite van familie en vrienden.
Ik hoop dat ik het allemaal snel een plekje kan geven.

Voor iedereen die dit ook heeft meegemaakt sterkte!!
Ik moet zeggen nu ik dit van me af typ, geeft wel opluchting.

Liefs van Patries.

hoi patries

ik heb hetzelfde wel een beetje meegemaakt. ook ik kwam er bij de echo achter dat het weer een miskraam zou worden. volgens mij is het ook niet vreemd dat je er dan achter komt. na die echo heeft t bij mij ook nog 2 weken geduurt voordat het echt loskwam. ik had wel al die tijd bruinverlies. maar de echte miskraam kwam pas later.

ik zou wel bij het ziekenhuis erop aandringen dat je als het nog een spontane miskraam word je na de tijd nog een echo krijgt om zeker te weten dat alles eruit is. ik wou dat zelf ook graag omdat het al een aantal weken in je buik heeft gezeten zonder te leven.

wel fijn dat je steun hebt aan je vriend! ik zou de komende tijd rustig aan doen en alles over je heen laten komen.. neem je tijd om het te verwerken.. want het is niet niets.

liefs shari

Hoi Shari,

Bedankt voor je reactie!

Ik vind het zo gek dat ik afgelopen donderdag tot en met zaterdag bruinverlies heb gehad en zondag tot en met vandaag niet meer.
Zou dat door de echo komen? Ik heb werkelijk geen idee.
Maar heb ook geen buikpijn meer. Dus meer dan afwachten kan ik niet doen.
Vrijdag krijg ik sowieso een echo om te kijken hoe het ervoor staat. En dan maar beslissen wat te doen.
Het lijkt me wel weer een verdrietig moment om weer bevestigd te krijgen dat de echo niet goed is. Maar wel definitief en kunnen er ook vervolg stappen ondernomen worden.
Dagelijks visite van familie en vrienden. En inderdaad een super goede steun aan mijn vriend. Hij is zo lief voor me!
Ik heb nog een kleine hoop dat vandaag of morgen de miskraam op gang komt.

Jij ook sterkte nog!!
Het is inderdaad om mee te maken zo heftig en verdrietig. Ik hoop het snel een plekje te kunnen geven.

Groetjes van Patries.

Ik heb dit ook meegemaakt. Op de 12-weken echo was geen hartje meer te zien, het zou een miskraam worden. Ik kon een afspraak maken voor een curettage voor de volgende dag, maar ik vond dat allemaal veel te snel gaan. Ik had voor mezelf echt even tijd nodig om de knop om te zetten. Ik besloot een week te wachten en dan verder te kijken. Na een paar dagen kreeg ik krampen en verloor ik steeds wat bloed, wat dan ook weer stopte. Na weer een paar dagen kreeg ik krampen als bij ongesteldheid, ik verloor ook meer bloed. Ik kreeg het gevoel dat het nu toch wel op gang kwam. De volgende dag heb ik echt een kleine bevalling doorgemaakt. De "weeen" kwamen steeds sneller achter elkaar en werden steeds pijnlijker. Er was echt een uitdrijving aan de gang. Toen het vruchtje eruit kwam was dat ook ineens over.
De volgende dag een inwendige echo laten doen om te kijken of alles weg was, dat was zo.
Ik ben achteraf wel blij dat het zo gegaan is, ik zag heel erg tegen een curettage op. Vooral omdat ik er heel veel moeite mee had dat "anderen" het vruchtje weg ging halen, terwijl het iets van mij  en mijn man was. Ik heb wel nog weken lang bloed verloren, eigenlijk ook zoals na een bevalling. Misschien was dit na een curettage anders geweest, dat weet ik niet.
Aan de ene kant is het wel fijn dat je weet dat het gaat komen, zodat het je niet meer overvalt. Je moet goed nagaan wat voor jou de beste optie is. Er zijn vrouwen die het meteen weg willen hebben, dat kan ik ook wel weer begrijpen.   Sterkte!

hoi

niet om je hoop te ontnemen maar als je met clomid zwanger bent geworden
neem ik aan dat je al vaker een inwendige echo hebt gehad om de eigroei te controleren  en dus ook weet wanneer je waarschijnlijk een eisprong ging krijgen.
dan kunnen ze er toch geen 1.5 week naast zitten met tellen??

heb je met je vorige inwendige echo's ook bloed verloren??

ik hoop zo voor je dat je eisprong gewoon veel later is geweest.

ik heb ook 2 weken terug een miskraam gehad en ik verloor ook oud bloed en daarna weer niks en toen weer wel enz enz en uiteindeloijk ging ik na ruim 1 week pas goed bloeden.

veel sterkte en succes van de week met je echo
zal voor je duimen dat het toch nog allemaal goed is

groetjes moekje

Hoi meiden,

Fijn dat er toch een aantal reacties zijn gekomen.

Ik heb nog geen spontane miskraam gehad, dus morgenvroeg moet ik na 1,5 week weer terug naar het ziekenhuis. Ben benieuwd wat er volgt.
Voor mezelf heb ik gezegd dat ik dan wel een curretage wil omdat ik niet zo lang wil doorlopen.
Ik zou morgen 10 weken zwanger zijn, zo'n gek idee.
Het vruchtje is dan al 3,5 week gestopt met groeien. Want echt hoop dat het hartje gaat kloppen hebben we niet meer.
Omdat ik precies met de clomid wist wanneer ik mijn eisprong had. Ik deed namelijk ook ovulatietesten.
Het kindje is gewoon gestopt met groeien vandaar die achterstand.
Ik kreeg vanaf afgelopen januari clomid mee voor een half jaar om het zelf te proberen, dus kreeg geen echo' s meer om te kijken  of de eisprong eraan zat te komen.
Nooit eerder bloedverlies/ bruinverlies gehad tijdens een echo. Maar toen was ik ook niet zwanger en als je zwanger bent is je baarmoeder meer doorbloed dus meer kans op bloeding.
Morgenvroeg om: 10.45uur naar het ziekenhuis. Ik laat binnenkort nog wel even weten hoe het gegaan is.

Iedereen bedankt voor jullie steun en iedereen die hetzelfde mee maakt of heeft gemaakt. Sterkte!!

Liefs van Patries.

Hallo meiden,

Vandaag is mijn miskraam nog spontaan gekomen. Dit heeft in totaal vijf weken geduurd. Want twee weken ervan wist ik niet dat het hartje niet meer klopte.
Morgenvroeg zou ik gecurreteerd worden, maar dit hoeft gelukkig niet door te gaan.
Wat heftig zeg, de miskraam. Ik was eigenlijk 6 weken en 5 dagen. Ik heb een lange aanloop gehad met eerst één week bruinverlies toen 's nachts 1keer helder rood bloed daarna niks meer. Gister weer helder rood bloed met 's avonds buikkrampen en rugpijn die vandaag extreem werd en moeilijk te houden. Moest vanmiddag in het zieknhuis zijn en was eigenlijk om 16.00uur aan de beurt maar uiteindelijk kwam er een spoedgeval tussendoor. Om 16.55uur werden we geholpen maar om half vijf op de wc gezeten in het ziekenhuis en toen kwam de miskraam ook spontaan. Wat een naar gevoel al die grote stolsels. Nu heb ik er nog wel last van, maar weinig stolsels meer.
Inwendige echo gehad en er zaten nog een paar stolsels en een stukje moederkoek en verder was het vruchtje al eruit. Daarna met eendenbek keek de gynaecoloog nog een keer, oh wat deed dat zeer zeg. Ze heeft wat stolsels weg gehaald.
Nu afwachten, want het bloeden moet met een week zijn gestopt.

Dus uiteindelijk toch nog spontaan een miskraam na vijf weken. Ik was best bang voor de curretage en hoop dat ik deze niet mee hoef te maken.
Dat alles zich vanzelf schoonmaakt.

Liefs van Patries.

Terug
Bovenaan