Spanningen in huwelijk door schoonouders

<p style="text-align: left;">Lieve mama's</p><p>Heeft iemand een soort gelijke situatie ? Of tips voor me,</p><p>Mijn verhaal ":</p><p>Mijn schoonmoeder is altijd een heel bemoeizuchtig mens geweest, altijd heb ik dit gepikt en altijd geprobeerd de lieve vrede te bewaren , maar sinds dat we Kids hebben (3 ) en (1) bemoeid ze zich met de opvoeding. Zelf heeft is ze er nooit geweest voor haar kinderen door alcoholisme,!! , en mijn man en zijn broers hebben allemaal een burn- out gehad en een depressie door de situatie thuis.. </p><p>We hebben dit achter ons gelaten, en gaan 1 keer per week daar een hapje mee eten,  het laatste jaar is er elke keer weer iets...ze vraagt zelf of ze de Kids mag halen, en als we de Kids dan ophalen, dan negeren ze ons ( schoonvader ook) en doen ze allemaal chagrijnig dat het te moeilijk en te zwaar is! ). Als ik ergens mee wil helpen,  is dat volgens haar niet nodig,  om dan vervolgens wel weer te klagen hoe moe ze is en dat ze de benen onder haar billen uitloopt,.. als de Kids er blijven slapen ( 1 keer in de 3 maanden ofzo) en we komen ze ophalen , dan vragen we hoelaat?? En dan zeggen ze de tijd maakt niet uit ! . Komen we rond 12 uur , en dan worden we weer dood gezwegen . Nu heb ik van mijn schoonbroer gehoord, dat ze vertelde tegen hem dat als we er zijn dat hun alles moeten doen en we de kinderen maar gewoon laten huilen!! . ( dit is niet waar!!)</p><p>Ik ben hier zooo klaar mee en ik wil geen contact meer met hun. Mijn man mag uiteraard gewoon gaan met de Kids, maar hij zit er tussenin. Het geeft veel spanningen en ruzie "s tussen ons en het huwelijk.  </p><p>Sorry voor mijn lange verhaal! .. maar wat zouden jullie doen?.</p><p>Heb al meerdere keren netjes proberen te praten maar het blijft hetzelfde</p><p>Xx veel liefs xx </p><p>'</p>

Lastig hoor!
Wat ik dan niet goed begrijp is waarom je nog iedere week met ze gaat eten als je je zo irriteert. En om de 3 maanden logeren. Zelf zou ik af en toe langs gaan koffie drinken ofzo. Ben je sneller weg, minder kans op irritaties en schoonouders die de indruk geven het zo vermoeiend te vinden.

Ik zou indd wat boven wordt gezegd af toe en spontaan naja wat je spontaan kan noemen dan is er geen druk of iets daarnaast waarom zo veel logeren doe het wnr je denk gog is weer leuk als ze logeren 2 x per jaar ofzo mijn zoontje heeft in tot nu 2,5 jaar 4 x bij mijn ouders gelogeerrt nou dikke prima over 2 weekjes weer 1 x . En dan dan zie ik het wel wanneer. Volgends mij in september beide dit ivm een trouwerij maar misschien ook niemand komen ze oppassen. Ik zeg maar je kan ook x zeggen een dagje naar opa en oma thuis slapen

Ik ben het wel eens met wat hierboven gezegd wordt. Als de band met hen zo moeizaam gaat en spanningen oplevert, zou ik idd af en toe eens op visite gaan maar ze niet meteen vragen om op te passen. Logeren zou ik dan helemaal niet doen.
Ik heb ook niet de beste band met mijn ouders en ik weet dat veel tijd met ze doorbrengen mij frustraties op gaat leveren. Uiteraard mogen ze mn kinderen zien. Af en toe ga ik even langs (niet heel vaak, niet heel lang) en heel af en toe spelen mijn kindjes daar max 2 uurtjes als ik écht weg moet maar meer eigenlijk niet. Logeren daar begin ik niet eens aan. Het is prima zo. Tuurlijk je kunt zelf niet zo makkelijk weg als je verder ook niet veel familie hebt waar je kindjes heen kunnen. Maar dat is dan maar zo. Je moet niet hebben dat je relatie continu op spanning staat.
Veel succes!

Dank jullie wel voor de reacties zover en het lezen van mijn lange verhaal haha ;)
Ik werkte altijd woensdagen en vrijdagen,  en dan bleef ( toen alleen mijn dochtertje nog ) bij opa en oma. En vrijdagen bij een gastouder 
Ik ben nu sinds de geboorte van mijn zoon fulltime mama. En het daar eten is een beetje blijven plakken, omdat ze zelf aangeven " het gezellig en leuk te vinden." En het logeren omdat mijn man chauffeur is en we elkaar niet veel zien of soms langs elkaar heen leven, en dat is dan zeg maar onze " date night". Verder heb ik helaas geen oppas:(. Maar precies ik kan zeker wat met de tips,  had inderdaad al gezegd dat ik de Kids daar niet meer laat logeren. En inderdaad,  de bezoekjes van mijn kant inderdaad,  die worden minder.. dank jullie wel alvast :) 

Terug
Bovenaan