Spanningen rondom zwanger worden

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Mijn naam is Hedske en ben 28 jaar. Sinds bijna 1 jaar getrouwd. Samen met mijn man zijn we gelukkig en hebben we de verstandige en emotionele keuze gemaakt om ons samenzijn uit te breiden. Kortom geen hond maar een kindje. Sinds maart ben ik gestopt met de pil en een aantal maanden gewacht om alle hormonen te reguleren. Sinds pas zijn we bezig. Ik denk zelf dat ik de eisprong wel voel (inderdaad een soort krampgevoel) en hebben hier natuurlijk ook op in gehaakt.Momenteel is het zo dat volgende week mijn menstruatie weer op gang moet komen omdat ik een regelmatige cyclus had. Nu loop je dus met het idee dat je van alles voelt. Hoort dit erbij? Had ik deze gevoelens altijd al? Wat luisteren we anders toch slecht naar ons lichaam. Nu vindt ik het wel heel spannend. Is het zover? Gaat het mis? Wat denken mijn ouders ervan? Hoe nou zonder werk? Er komen zoveel vragen bij me op. Ik kan ze wel aan mijn vriendin stellen, maar die heeft momenteel zelf genoeg problemen met zwanger worden.
Ga je je gevoelens verbeelden? Het zal allemaal wel op zijn/haar pootjes terecht komen, maar toch vind ik het reuze spannend.
Ik heb altijd gezegd voor mijn 30ste wil ik kinderen, maar.........
Kent iemand deze dilemma's, gevoelens, spanningen etc. ??
Groetjes Hedske

Hoi Hedske,

Ik denk dat het voor iedereen heel erg spannend is vooral als je bewust zwanger wilt worden.Ik zelf zit nu in ronde 2 en loop  met dezelfde vragen als die jij hebt. Sinds dat mijn vriend en ik de keuze hebben gemaakt om na de (hond) ons gezinnetje verder uit te breiden ben ik zenuwachtig en onzeker. Gelukkig bestaat deze forum en kun je lekker met elkaar kletsen. over je vragen en onzekerheden. Nou meid ik wens veel klus plezier en ik hoop dat het snel lukt en probeer niet te veel te piekeren vaak lossen problemen zich van zelf op.

Liefs Linda

Hoi,
Allemaal heel herkenbaar hoor..
Ik heb al twee kids, en omdat je het zo graag wilt voelen...voel je het ook echt...
Alleen is het soms alleen een gevoel, en word je gewoon weer ongi...
Balen dus..Ik zit in ronde twee van een derde kindje..en ik weet dat het gewoon weer net zo spannend is als de eerste keer..
Vooral ook omdat veel mensen het niet meer verwachten denk ik.
Aangezien we al een zoon en dochter hebben....alsof het uit maakt he??
Gewoon genieten van alles, en hopelijk duurt het niet al te lang voor jullie.
Liefs R

Hoi Hedske,

Nou, voor mij is het ook heel erg herkenbaar! Grappig, ik riep ook altijd dat ik voor mijn 30e een kindje wilde. Moet dus flink aan de bak want ik word volgend jaar in de lente 30. Mijn vriend en ik vinden het ook heel erg spannend. Nu het deze dagen afwachten geblazen is, zie ik soms een lichte vorm van blinde paniek in zijn ogen. En terecht, het is ook niet zomaar iets natuurlijk! Ik zelf ben er nu compleet klaar voor, en heb zoiets van: kom maar op met dat kind! Zie er dus alleen tegenop om misschien weer ongesteld te worden. (Hoop zo van niet). Maar toch spoken er ook wel dingen door mijn hoofd. Wij zijn allebei freelancer, en wat nou als de zaken ineens slechter gaan? Ook zijn we nogal reislustig; dat vinden we misschien wel het lastigste punt. Met een rugzak door zuid-amerika trekken zit er dan even niet meer bij. Verder zitten familie en vrienden echt af te wachten tot 'we' zwanger zijn lijkt wel. Dus ik denk dat de mensen om ons heen wel enthousiast zijn! Oja, en al die tekenen van het lichaam, ik snap er ook helemaal niks meer van, en vertrouw mezelf voor geen ene meter!

Ik wens je heel veel succes! En sterkte met de dilemma's :)

Groetjes,
Duin (29, 1e blaag, ronde 1)

Hey meis,
Ik ben zelf net gestopt met de pil.. en gaan voor ronde 2.. maar idd
dat gevoel heb ik ook.. En het is hier nog zo, dat niemand het weet
ja 2 dinnies dan, maar die wil ik er nie mee lastig vallen.. omdat ze
zich er nog niet mee bezig houden... En dan gaat het spoken in
mijn hoofd.. das niet de bedoeling.. Het hoort er misschien wel bij,
ik denk dat veel vrouwen er mee bezig zijn als  er bewust voor wordt
gekozen.. Hoe kan het ook anders, het is iets moois toch!?
Ik zou zeggen, probeer er nie te veel aan te denken, want juist als
je te veel bezig bent, blijft je menstr. uit, en maak je jezelf een beetje
gek denk ik.. Ga vol goede moed en hoop je ronde door.. En het komt
vast en zeker goed!!! Bij deze ben je niet de enige hoor!! Succes!!
Liefs Ikk

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Hopelijk kan ik jullie net zoveel steunen als jullie mij doen.
Het is voor mij pas de eerste ronde, maar ik word er nu al gek van.
Liefs Hedske

Dag Hedske...

Ik las jouw verhaal en herken er veel in...
ik was net als jou altijd regelmatig ongesteld.. naja met de pil dan... toen ik gestopt was afgelopen december.. bleef mijn menstruatie cyclus mooi op tijd... Voordat ik toen ongesteld moest worden.. was ik behoorlijk onrustig...en ik had het borstenkwaaltje.. al met al is mijn zwangerschap afgelopen 22 mei in een curretage geeindigd en nu weten we eigenlijk nog niet echt of we nog verder gaan met een kindje maken, omdat ik 4 juli start met mijn nieuwe baan etc... Gisteren dacht ik er toevallig nog over na en nergens worden meer vaste contracten gegeven.. dan zouden we kunnen wachten tot wij een ons wegen.. dillemma werk dus!!!! Ik ben nu 27 jaar en ik wil ook graag een kind voor mijn dertigste!!!!!!!! Ik denk dat iedereen net als ons veel vragen heeft hierover.. mijn vriend heeft echter wel een vast contract... pfffffff graag een kindje willen is makkelijker dan de keuzes er omheen!!! Suc6

humpie dumpie

Terug
Bovenaan