Sparen voor proberen zwangerschap?

<p>Hallo allemaal , </p><p>ik vraag me af of jullie voor bet “proberen” al gespaard hebben voor een baby. </p><p>Ik weet natuurlijk wel dat je dingen ook 2e hands enzo kunt kopen maar vooral voor de eerste zou ik zelf graag alles nieuw kopen. </p><p>Vrienden van ons zeggen telkens dat dat onzin is , maar hun hebben er zelf al 3. </p><p>En ik denk dat als je gespaard heb je minden “zorgen” hebt over dat alles zo duur is. </p><p>Wat denken jullie? Hebben jullie gespaard? </p><p>Ps wil niet overkomen als een verwend nest dat alles nieuw wilt. Haha </p><p> </p><p>groetjes!</p>
 
Als je alles nieuw wil is het niet zo'n gek idee om alvast te gaan sparen. Een baby en alles wat je daarvoor nodig hebt, is aardig duur. Ik had gekeken naar alles nieuw en kwam rond de 5000,- uit. Wij kopen dingen wel 2e hands, maar dat is ook omdat we er niet zoveel geld aan willen uitgeven. Evt likje verf en het is weer als nieuw. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Het is immers jullie leven. 
 
Als je alles nieuw wil is het niet zo'n gek idee om alvast te gaan sparen. Een baby en alles wat je daarvoor nodig hebt, is aardig duur. Ik had gekeken naar alles nieuw en kwam rond de 5000,- uit. Wij kopen dingen wel 2e hands, maar dat is ook omdat we er niet zoveel geld aan willen uitgeven. Evt likje verf en het is weer als nieuw. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Het is immers jullie leven. 
 
Ik wou heel graag een nieuwe kinderwagen, en wist ook al precies welke. Wij hadden wel gewoon spaargeld, maar ik heb wel maandelijks wat gespaard voor de baby. Zodat het niet zo’n aanslag op het spaargeld was! ;)
 
Kinderwagen maxicosi veel kleertjes flessen kruiken etc hadden wij nieuw
kamertje van onze beste vrienden overgenomen 
veel kleertjes van vinden en familie. Speelgoed voor als ze wat ouder is bv poppenwagen etc van familie. Is vaak niets aan en ziet uit als nieuw
 
Voordat we in verwachting waren niet per se voor gespaard maar we hebben wel genoeg spaargeld nu voor een babykamer. In principe zou ik ook alles nieuw willen. Maar als ik dan op Marktplaats kijk zou ik gek zijn als we het daar niet vandaan zouden halen. Alleen de kinderwagen wil ik nieuw, maar die krijgen we van mijn ouders. 
 
Wij hebben eerst een bepaald bedrag gespaard voordat we gingen proberen zwanger te worden. Dat werd ons "baby udget".
Wij wilden ook graag budget hebben voor nieuwe dingen, maar hebben uiteindelijk ook wel tweedehands gekocht. 
Het was wel prettig om geld apart te hebben  staan voor als we zwanger zouden worden, konden we meteen  lekker shoppen toen we ontdekte zwanger te zijn :) 
 
Terug
Bovenaan