Sparen

HoiHoi,

Ik ben even nieuwsgierig.. vorige week heb ik bij de ING een spaarrekening (groei groter rekening) voor Jari geopend. Ik wil iedere maand dan 25 euro opzij zetten voor hem.

Hoe hebben jullie dit geregeld ? En hoeveel sparen jullie voor de kinderen?

Liefs, Marit

Wij hebben een Rabo Regenboogrekening geopend. Elke maand storten we 50 euro. Leek ons inderdaad ook al heel erg verstandig om nu al te beginnen met sparen.

Wat een goeie vraag, ik vroeg me al af wat er gemiddeld gespaard wordt. Wij zijn nog aan t kijken voor welke spaarvorm we gaan. Ik heb mijn geld et echt doorheen gejaagd toen het tot mijn beschikking kwam. Als hij dat van mij geërfd heeft vraag ik me af of we dan wel zo'n rekening willen openen haha.

Wij hebben een rabo regenboog rekening. De oma's hebben die geopend en al een startbedrag gestort. Wij sparen zelf 50 euro per maand en hebben dat op automatisch gezet. Zo heb ik daar geen omkijken naar en vergeet ik het ook niet en doordat het vanzelf gaat mis je die 50 euro ook niet.

Wij hebben een rekening geopend bij de ING. Daar storten we elke maand 15 euro op en de kinderbijslag. De 15 euro is echt voor sparen en de kinderbijslag voor kleding, luiers en voeding.
Dit is ons idee eigelijk, maar of dat gaat lukken hihi geen idee. Gaan toch een stuk minder verdienen nu, dus is zowiezo erg wennen

x yvonne

ik heb voor beide raboregenboogrekening en spaar 10 euro per maand
morgen ook een abnamro denk ik, krijg je leuker kadootje en zit gewoon te puzzelen. alles bij 1 bank is niet handig, kijk maar naar paar jaar geleden, bank op de kop en alles is weg.
mss dat ik toch kies voor een abn voor mezelf en niet voor mijn kids. kan mij nhuidige spaarrekening voor de reservepot zijn en die van de abn voor echt sparen?

we beginnen gewoon laag, meer kans dat het lukt en als ik van mijn studieschuld af ben kan ik meer werken en houden we meer over en dan kan het bedrag omhoog is mijn plannetje een beetje

groetjes sabine

Terug
Bovenaan