spastische bewegingen...is dat normaal??

Hallo,
Even een vraagje. Ik ben 27 wk zwanger en voel mijn kindje al vanaf vrij vroeg (14 wk) bewegen. Uiteraard heel licht in het begin. Maar al sinds een paar weken heb ik af en toe het gevoel dat er een voetbal wedstrijd in mijn buik wordt gespeeld. Op zich weet ik dat veel bewegen helemaal geen kwaad kan, maar soms voelen die bewegingen zo schokkerig aan dat ik me afvraag of dat normaal is.
Het zijn dan geen kleine schopjes meer, maar meer een soort harde spastische ongecontroleerde trappen...het is vaak even achter elkaar en dan houdt het weer even op.
Op de 20 weken echo was verder alles goed, maar ja daar kunnen ze natuurlijk ook niet alles zien.

Zijn er meer meiden die dit herkennen? (ik maak me namelijk tegenwoordig om van alles en nog wat zorgen, dus hier ook om)

Hoi mama 3007,

Ik ben helaas nog niet zo ver dat ik hier antwoord op kan geven maar toch wil ik even reageren. Een week geleden heb ik een nekplooimeting laten doen en toen zag ik op de echo dat het kind ook zo raar lag te schokken wat jij al schreef zag het er idd een beetje spastisch uit maar volgens de echografiste was er niets aan de hand en was het een vitale baby. Gisteren heb ik het hartje voor het eerst gehoord en toen ze moest zoeken lag de baby dus  heel erg te bewegen en dan klonk ook zo schokkerig dus je zou haast zeggen dat het "normaal" is. Ik zou bij twijfel de verloskundige bellen ze kijken nergens raar van op dus ook hier niet van, wellicht is er iemand op het forum die dit ook meemaakt of mee heeft gemaakt en je gerust kan stellen.  

Suc6 en probeer er toch een beetje van te genieten.

Groetjes,

Puk    

Hoi,

Dat is heel normaal. De baby maakt nog geen bewuste bewegingen rond deze tijd. Ook kan het zijn dat als het langere tijd aan houd dat je kindje de hik heeft. Hoewel mijn ervaring is dat je dat pas later gaat merken.

Groetjes, Kat

Hoi, het is heel normaal. Je kindje is nu zo groot dat je zijn/haar bewegingen en schoppen goed voelt, maar het heeft ook nog volop de ruimte daarbinnen. Als je nog wat verder bent wordt het allemaal wat krapper voor je kindje en dan zijn het meer doffe dreunen die je krijgt.
Ik weet van onze kindjes dat die af en toe een hele voetbalwedstrijd aan het spelen waren daarbinnen! Ik vond dat altijd erg leuk om te voelen. Wat ik ook heb meegemaakt is dat ze aan het koppeltje duikelen waren als ze zo druk waren geweest. Kwam ik bij de vk, lagen de billetjes bovenin; na zo'n tumult van binnen lagen ze onderin!
Geniet lekker van je druktemaker!
Groetjes van Simone

Terug
Bovenaan