spastische darm???

Hoi,
Ik ben 15 weken zwanger. Ik heb een spastische darm. Sinds ik met de pil was gestopt ging het stukken beter, w.s. dat hormonen dus ook invloed hebben. Nu heb ik vooral de laatste twee weken weer erg veel last van mijn darmen. Vooral 's avonds na het warm eten heb ik last van een ontzettend dikke buik (darmen die opzwellen???) en een erg opgeblazen gevoel. Net of je veel te veel gegeten hebt. Ik sta bijna op het punt om maar te stop[pen met warm eten. Wie heeft hier ook last van???
Groetjes Tara
 
Hallo Tara, mag je geen duspatal tabletten gebruiken?
Bel je huisarts even om hetna te vragen, misschien mag je het zonder risico voor je kindje nemen.
Nog 25 weken deze klachten is wel erg lang.
Succes, groetjes!
 
Hallo Tara,
Ik zelf heb ook een combi van spastische darm en crohn. Het is beter om niks te gebruiken. HEt gaat vanzelf wel over. In het begin is het normaal dat het erger is, dit komt door de hormonen. Vanaf ong 16 weken komt het hormoon progesteron in werking en dat zorgt weer voor opstipatie.
Eet gewoon warm. HEt kan geen kwaad. Is alleen inderdaad heel vervelend. Ik had 12 weken hevige diaree en nu gaat het gelukkig beter. Bij mij is het zo dat zwangerschap mijn crohn verminderd ...joepie.

Veel sterkte,
gr wendy
 
ik heb ook iedere avond last van mijn darmen, helaas had ik dit ookal voor mijn zwangerschap..ik ben toen bij een homeopaat geweest, dat heeft geholpen, bij mij kwam het hoofdzakelijk door stress. maar vreemd genoeg heb ik nu veel minder stress maar nog steeds een opgezwollen buik en last van winderigheid..heb een jaar geleden echt alles geprobeerd: velen dieeten, geen lactose meer, beweging, etc...werk er helemaal gek van..gelukkig is het n minder erg, aar zorgen maak ik me wel, juist omdat er nu een kindje in mijn buik zit...ik hoop dat het ook bij jou minder gaat worden.veel sterkte!!
 
hoi,
ik ben pas 6 weken zwanger maar ik heb de hele dag last van mn darmen,
ook ik heb een spastische darm.
een paar keer per dag (zo'n uurtje) voel ik me heel goed en heb ik nergens last van, t vervelende is gewoon dat je een constand gespannen en opgeblazen buik hebt.
En je weet dat je moet eten maar t gewoon niet durft.
Ik leg er me bij neer en geniet van de momenten dat ik geen last van heb (dat is dus niet vaak maar ja) maar bedenk wel je krijgt er iets heel moois voor terug!!
groetjes!
 
Terug
Bovenaan