spastische darm

Hallo iedereen,

ik ben nu 9 weken zwanger en heb verschrikkelijk vele last van me darmen.

heeft iemand ervaring met zwanger zijn en een spastische darm hebben?

 
Ik heb ook een spastische dikke darm die van tijd tot tijd opspeelt, maar tijdens een zwangerschap was het altijd extreem. Zoveel lucht wat ik niet kwijt kon, stond soms op de kop van de pijn. vooral drukte en stress waren trickers. Alsof er een knoop ergens links in mijn buik zat. Mijn stoelgang op gang houden hielp wel, want ik verstop erg snel waardoor ik meer klachten krijg. Mijn darmen waren erg lui en fruit en vezels hielpen niet. Tot ik naar de apotheek om raad ging en zij gaven me magnesiumoxidesulfaat (zonder recept te verkrijgen). Een lichaamseigen stof, die je gewoon in kunt nemen tijdens zwangerschap en bosrtvoeding. Dat werkte wel hoor. Bij een juiste dosering heb je er zelfs geen kramp bij. Ik kon weer gewoon naar de wc, sterker nog... zo goed had ik nog nooit gekund. Zelfs na de bevalling (als poepen al zo'n ramp is) ging het heel vlot, zonder persen en pijn.

ik hoop dat je hier wat mee kunt, sterkte het is erg vervelend!
 
ik weet niet of je zwangerschapsvitamines slikt want ik had ook veel last tijdens mijn zwangerschappen, vooral in het begin.
Naar mijn idee hadden de klachten ook te maken met die vitamines.
Lastig als je daarmee zit, veel succes met het vinden van de juiste hulpmiddelen!
 
ik heb gelukkig geen last van verstopping. wel heel veel last van lucht in me darmen en veel last van diarree. op de een of andere manier schijnt niks te helpen. gelukkig krijg je er iets moois voor terug ;)
 
Ik heb het eindelijk een beetje onder controle. Afgelopen voorjaar veel buikpijn, niet lekker in m`n vel. Eerst werd er gedacht aan de spiraal, als die niet goed zou zitten schijn je ook niet heel happy te kunnen voelen. Tot op een nacht een aanval van die dikke darm. Ben huilend, kruipend door het huis gegaan. Van de huisarts pillen gekregen en die werken bij zo`n aanval binnen 45minuten. Ook ruim een liter lactulose-siroop weggewerkt,maar veel lucht als gevolg, og meer buikpijn. Nu heb ik poeders, icm met magnesium- hydroxide tabletten. Nu tijdens de zwangerschap slik ik meer en mocht het nodig zijn of ik wil kool eten, dan nog een dosis erbovenop. Ik heb het samen met de huisarts uitgezocht, dus geen zelf-gedokter.

Ik was bang dat de klachten nu toe zouden nemen, maar dat is (nog niet) het geval.
Waarschijnlijk krijg ik over 2 weken ijzer-tabletten en ik hoop maar dat ik daar niet verstopt van raak.

Succes en er zijn genoeg middelen die je nog wel mag ook al ben je zwanger.

Succes
 
Terug
Bovenaan