spastische darmen

hallo iedereen

ik heb een aantal jaren geleden erg veel last gehad van mijn darmen en dat was nu een jaar of 5 weg tenminsten net meer last van gehad en nu ik zwanger ben krijg ik die erge pijn weer terug het is net tehouden die pijn en het ergste is dat ik nu daarvoor geen medicijnen mag slikken en paracetamol is ook afgeraden

wie heeft hier ook problemen mee en kan me misschien helpen zodat de pijn minder word ?????????????


groetjes laura
 
Hallo Laura,

Ik vind het erg vervelend voor je, omdat ik precies weet wat je voelt.
Ik heb tot ongeveer een jaar geleden ook last gehad van een prikkelbare darm, veschrikkelijke buikkrampen.

Nu ben ik 6 weken zwanger en heb ik er veel meer last van. Soms is de pijn niet meer uit te houden en word ik er 's nachts zelfs wakker van. Op dat soort momenten huil ik gewoon van de pijn! Nadat ik naar het toilet ben geweest valt het wel weer mee met de pijn.

Ik heb vanochtend mijn huisarts gebeld en die raadde mij een drankje aan die je bij de apotheek kunt kopen. Het heet iets van "Lactilosum".
Ik ga het vandaag halen, wie weet helpt het.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt
Veel succes en sterkte!!!!

Groetjes Natascha
 
hallo Laura,

ik ben nu 22 weken zwanger en heb ook sinds 5 jaar last van een spastische of prikkelbare darm. De artsen hadden al gezegd dat het of weggaat tijdens je zwangerschap of het wordt erger. helaas was het bij mij het laatste geval en vorige week was het zo vreselijk pijnlijk (en ik ben door de jaren wel wat gewend) dat ik uiteindelijk de verloskundige heb gebeld. Ze heeft me onderzocht en wat testjes gedaan (blaasontsteking, infectie) maar er was 'niets' aan de hand. Zij adviseerde me ook paracatemol en wel 2 per 2 uur. Ik heb dat 2 dagen gedaan omdat ik niet teveel wil slikken. Het hielp een beetje maar niet erg. Iemand raadde mij het drinken van pepermuntthee aan en ik moet zeggen dat dat een beetje hielp. Verder gebruikte ik een hittepit en merkte dat het dan ook iets minder werd. 1 geruststelling ... je baby heeft er geen last van en merkt het zelfs niet. Het is alleen erg vervelend dat je hierdoor zelf niet lekker in je vel zit.

succes ermee en ik hoop toch dat het in het verloop van je zwangerschap overgaat!!
 
Terug
Bovenaan