spatader......help

A

Anoniem

Guest
Nu ben ik voor de derde keer zwanger en bij mijn tweede zwangerschap had ik er ook al last van: een spatader op mijn schaamlip. Auw....pijnlijk.
Nu hadden ze mij er al voor gewaarschuwd dat het elke zwangerschap (en dan erger) terugkomt.
Ik ben nu 24 wkn zwanger en heb er nu al erge last van...

(In nederland was er een fysiotherapeut welke massage gaf, ja inderdaad op die plek, wat goed hielp, maar hier in zweden hebben ze daar nog nooit van gehoord en doen ze er dus ook voor de rest niets aan...)

Wie heeft tips om de pijn te verzachten of om minder pijn te krijgen.

Huh? Ik wist niet eens dat dat kon....

Oeh, ik zou het eigenlijk niet weten wat je er tegen kunt doen, misschien een koud compress of je man het zachtjes laten masseren..

Succes!

Liefs, Susanne

Hoi Rommeldebom,
Ja, ik herken je probleem, ik heb namelijk hetzelfde.
Nu heb ik sinds een maand of 2 hele goede steunpanty's aangemeten gekregen, van m'n tenen tot óver mijn buik en dat helpt heel erg goed voor m'n benen  maar natuurlijk niet dáár, nou zei die mevrouw die die panty bij me aanmeette dat tegendruk wel eens wil helpen als het te pijnlijk word of jeukt.
Dus wat ik doe als het té rottig word is eerst met een bidon met koel (niet te koud) goed afspoelen en dan een strakke onderbroek met 2 dikke maandverbanden voor de tegendruk aan.
Tja het is wel niet zo charmant maar het helpt wel iets, moet wel eerlijk zeggen dat ik het alleen doe als m'n man niet thuis is...
Maar dat afspoelen met koel water na elk toiletbezoek is ook al heerlijk.
sterkte!!
gr; Sannie   27wkn 4dgn zw.

jeetje vind ze op mijn benen al lastig zeg!!
hoe gaat dat met bevallen dan? heb je er dan last van of niet?
pff wat een elende lijkt me dat !!

liefs cora

Nu heb ik hier een zweden van mijn verloskundige gehoord dat ik ringblomsalva kan gebruiken (in nederland heet dat goudbloemzalf, maar heb nog niet echt hetzelfde kunnen vinden als wat ze hier in zweden verkopen).

Dat schijnt te helpen bij oppervlakkige spataders.
Ik heb het dus maar meteen gehaald bij de natuurwinkel, kan het altijd proberen.
Moet zeggen (ik gebruik het nu 2 dagen) dat het wel helpt tegen de pijn en (maar misschien beeld ik me dit wel in) dat het ook wat minder gezwollen lijkt.

Gelukkig heb ik geen spataders voor de rest op mijn benen, dus van die steunkousen hoef ik niet te proberen.

Enne...ik krijg een keizersnede... dus gelukkig ook geen last van met de bevalling.
Als het maar gewoon weer wegtrekt na de bevalling ben ik al heeel gelukkig.
En natuurlijk ook als ik nu er wat minder last van krijg.

Heb inderdaad al zo'n coldpack geprobeerd en dat helpt ook een beetje tegen de pijn, maar ja, die kun je ook alleen maar gebruiken als je 's avonds op de bank zit.
Als je op je werk veel moet staan, dan helpt er helaas maar weinig. Ik probeer dan ook maar zoveel mogelijk te zitten of stilstaan te ontwijken.

Terug
Bovenaan